Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Hoeveel?
Ik heb een vraagje, Guido krijgt Duck, op de verpakking staat dat hij tussen de 300 en 400 gram per dag nodig heeft. Maar nu wil ik hem ook wel eens iets anders geven, nu heb ik dus lamshart gekocht, maar hoeveel moet hij daarvan hebben? het zelfde gewicht? Of niet? Hoe zit het in elkaar met de verschillende hoeveelheden ze moeten hebben van verschillende soorten voeding?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik voer altijd op het oog, zou ik de tabel van Duck aanhouden kan ik ze binnen no-time rollen....
Als ik wat anders geef is dat meestal een beetje hetzelfde gewicht als ze normaal krijgen
Als ik wat anders geef is dat meestal een beetje hetzelfde gewicht als ze normaal krijgen

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
als je vers voer door vers voer vervangt kun je aardig hetzelfde gewicht aanhouden.
ik zou alleen niet al te vaak dan orgaanvlees (zoals hart) als vervangng geven. de meeste kvv (zoals duck) bevatten al een vrij hoog percentage orgaanvlees. Voor een keertje lamshart kan prima hoor, maar misschien ook eens proberen af te wisselen met kippennekken of lamsribbetjes oid (spiervlees + bot)?
ik zou alleen niet al te vaak dan orgaanvlees (zoals hart) als vervangng geven. de meeste kvv (zoals duck) bevatten al een vrij hoog percentage orgaanvlees. Voor een keertje lamshart kan prima hoor, maar misschien ook eens proberen af te wisselen met kippennekken of lamsribbetjes oid (spiervlees + bot)?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Vaste gebruiker
Ik zit ook aan de onderrand van die tabel hoor, ik ga er altijd van uit dat de verkoper graag veel wil verkopen om winst te maken.cloris schreef:Ik voer altijd op het oog, zou ik de tabel van Duck aanhouden kan ik ze binnen no-time rollen....
Misschien wel erg blond hoor, maar wat is kvv?ik zou alleen niet al te vaak dan orgaanvlees (zoals hart) als vervangng geven. de meeste kvv (zoals duck) bevatten al een vrij hoog percentage orgaanvlees. Voor een keertje lamshart kan prima hoor, maar misschien ook eens proberen af te wisselen met kippennekken of lamsribbetjes oid (spiervlees + bot)?
En kippennekken waar kan ik die vinden en lamsribbetjes?? Bedoel je dan gewoon dat wat wij als lamskotelet kopen? Of echt alleen de "sparerib" er van? En dat met bot en al?? En hoeveel dan?
Sorry, beetje veel vragen geloof ik

-
- Zeer actief
Kompleet Vers Vleesvoer, dus dingen zoals Duck maar er zijn nog meer merken. Carnibest, Bibi, Energique, Rodi, etc. etc.Tienne schreef:
Misschien wel erg blond hoor, maar wat is kvv?
Poelier, of op de markt vaak.En kippennekken waar kan ik die vinden
Soms is het even zeuren. Maar ze kunnen er vaak best aan komen. Moeten ze wel zelf uitbenen. Ik heb er hier een waar ik het gratis krijg, soms kost het nog iets.
ja, met bot en al, maar lees voor je daar aan begint het "bottendocument" hier en/of ga eerst verder lezen op een forum over vers voeren, bijvoorbeeld www.barfplaats.nl of www.barf-natuurlijk.nlen lamsribbetjes?? Bedoel je dan gewoon dat wat wij als lamskotelet kopen? Of echt alleen de "sparerib" er van? En dat met bot en al?? En hoeveel dan?
Daar staat erg veel info erover.
Lamskoteletten zijn vaak wat aan de dure kant, dat kan beter als je naar de islamitische slager gaat bijvoorbeeld en daar gewoon een heel stuk koopt, inderdaad de "spareribs" zeg maar. Met vlees eraan, dan wel.
De ribbetjes zijn relatief zacht bot. Geef geen botten van dragende delen (poten), die zijn veel harder. Je hond moet eerst aan dit soort eten wennen om het goed te kunnen verteren. Met kippennekken beginnen is het veiligst.
Maar kijk eens op de sites die ik aan gaf, er zal je een wereld open gaan

Oh ja, en wel alles rauw natuurlijk! Hoeveelheden voor een totale maaltijd zijn ongeveer even groot als je aan Duck zou geven.
Geeft niet, leuk dat je je er voor interesseert...Sorry, beetje veel vragen geloof ik
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hoeveel?
Dr. Billinghurst zegt: http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=306Tienne schreef:Ik heb een vraagje, Guido krijgt Duck, op de verpakking staat dat hij tussen de 300 en 400 gram per dag nodig heeft. Maar nu wil ik hem ook wel eens iets anders geven, nu heb ik dus lamshart gekocht, maar hoeveel moet hij daarvan hebben? het zelfde gewicht? Of niet?

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
http://www.BONSAH.com