Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste hond accepteert twee niet!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Eerste hond accepteert twee niet!
Een vraagje voor een kennis van me die slecht Nederlands spreekt.
Alleenstaande vrouw met een hond van 8 jaar, teefje, vage kruising.
vorige maand heeft ze een tweede hondje erbij gekregen, ook teefje, ook vage kruising en nu 6 mnd. oud.
De oudste hond heeft vanaf dag 1 de tweede hond niet geaccepteerd. Ze doet niet lelijk, gromt of bijt niet en valt niet uit.
Ze negeert de tweede hond volkomen. Geen probleem tot zover.
Maar.........de oudste hond wil niet daar zijn waar de jongste hond is, is de jongste beneden dan gaat de oudste naar boven.
Overal waar de jongste hond komt verdwijnt de oudste.
Alle twee tegelijker tijd uitlaten kan niet. De oudste is met geen stok mee te krijgen als de jongste ook mee gaat.
Oudste is depressief en treurig, het is een totaal andere hond geworden en gaat nu ook moeilijk doen met eten.
Het vrouwtje heeft beide honden uit Polen waar ze zeelf ook vandaan komt. Ze spreekt alleen Pools en een heel klein beetje Nederlands.
Het is dus voor haar geen optie om Nederlandse hulp te vragen bij een hondenschool of terapuit.
Wie heeft advies voor haar? Ze is steeds in tranen omdat ze denkt dat ze de jongste hond weer weg moet doen.
Alleenstaande vrouw met een hond van 8 jaar, teefje, vage kruising.
vorige maand heeft ze een tweede hondje erbij gekregen, ook teefje, ook vage kruising en nu 6 mnd. oud.
De oudste hond heeft vanaf dag 1 de tweede hond niet geaccepteerd. Ze doet niet lelijk, gromt of bijt niet en valt niet uit.
Ze negeert de tweede hond volkomen. Geen probleem tot zover.
Maar.........de oudste hond wil niet daar zijn waar de jongste hond is, is de jongste beneden dan gaat de oudste naar boven.
Overal waar de jongste hond komt verdwijnt de oudste.
Alle twee tegelijker tijd uitlaten kan niet. De oudste is met geen stok mee te krijgen als de jongste ook mee gaat.
Oudste is depressief en treurig, het is een totaal andere hond geworden en gaat nu ook moeilijk doen met eten.
Het vrouwtje heeft beide honden uit Polen waar ze zeelf ook vandaan komt. Ze spreekt alleen Pools en een heel klein beetje Nederlands.
Het is dus voor haar geen optie om Nederlandse hulp te vragen bij een hondenschool of terapuit.
Wie heeft advies voor haar? Ze is steeds in tranen omdat ze denkt dat ze de jongste hond weer weg moet doen.
groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bachremedie's ter ondersteuning? Dit lijkt me nou een typisch geval waarbij de oudste hond daar baat bij zou kunnen hebben..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- mechelaar_fan
- Zeer actief
ze moet veel met de oudste hond spelen, niet alleen met de pup. en beide hondjes tot spel trachten te overhalen, eens een keertje meer naar het bos gaan enzo. Misschien iemand vragen om mee te wandelen. En ook niet te betuttelend optreden.
Weet ook dat het nu warm is, en dat zeker de oudste hond met rust wil gelaten worden, ik zou nog een beetje afwachten tot het wat koeler is, en de honden terug wat actiever zijn.
Weet ook dat het nu warm is, en dat zeker de oudste hond met rust wil gelaten worden, ik zou nog een beetje afwachten tot het wat koeler is, en de honden terug wat actiever zijn.
- miriam43
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als de honden voer krijgen altijd eerst de oudste voer geven en dan pas de pup.
Dit geldt eigelijk voor alle handelingen. Eerst het oudere dier, dan pas de pup.
Wat fijn dat die mevrouw bij jou terecht kon. Het zal je maar gebeuren. Niet of nauwelijks aanspreekbaar in het Nederlands en dan zo'n probleem.
Fijn dat je haar helpt.
Dit geldt eigelijk voor alle handelingen. Eerst het oudere dier, dan pas de pup.
Wat fijn dat die mevrouw bij jou terecht kon. Het zal je maar gebeuren. Niet of nauwelijks aanspreekbaar in het Nederlands en dan zo'n probleem.
Fijn dat je haar helpt.
Groetjes Miriam en een enthousiaste entlebucher!!!!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Vertel eens wat meer over waaróm jij dit denkt Eline, als je wilt.Eline* schreef:Bachremedie's ter ondersteuning? Dit lijkt me nou een typisch geval waarbij de oudste hond daar baat bij zou kunnen hebben..
Er wordt hier op dit forum veel te weinig vertelt en gesproken over Bach-remedie´s.
Ik kan alvast begrijpen dat jij denkt dat de oudste hond emotioneel uit balans is geraakt. Waardoor ik eigenlijk ook al vermoed een antwoord op mijn vraagje te hebben gegeven. Klopt dat?
- Zoie
- Zeer actief
bestaat er niet zoiets als anti - depressiva voor een hond ?Wil de hond schreef:Vertel eens wat meer over waaróm jij dit denkt Eline, als je wilt.Eline* schreef:Bachremedie's ter ondersteuning? Dit lijkt me nou een typisch geval waarbij de oudste hond daar baat bij zou kunnen hebben..
Er wordt hier op dit forum veel te weinig vertelt en gesproken over Bach-remedie´s.
Ik kan alvast begrijpen dat jij denkt dat de oudste hond emotioneel uit balans is geraakt. Waardoor ik eigenlijk ook al vermoed een antwoord op mijn vraagje te hebben gegeven. Klopt dat?

-
- Zeer actief
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!
Ze is inderdaad erg aan het tuttelen met die jongste hond, steeds optillen als het beest schrikt enzo. Ik heb al gezegd dat ze dat beter niet kan doen maar ja, ze is helemaal verliefd op die jongste.
Het is best zielig hoor voor die oudste hond, 8 jaar alleen met het vrouwtje, je bent haar nummer 1 en dan komt er ineens zo'n pup die op nummer 1 komt.
Ik probeer de vrouw wel tips te geven, ook jullie tips zal ik doorgeven, maar ze begrijpt helaas de helft niet van wat ik probeer uit te leggen.
Moeilijk!
Ze is inderdaad erg aan het tuttelen met die jongste hond, steeds optillen als het beest schrikt enzo. Ik heb al gezegd dat ze dat beter niet kan doen maar ja, ze is helemaal verliefd op die jongste.
Het is best zielig hoor voor die oudste hond, 8 jaar alleen met het vrouwtje, je bent haar nummer 1 en dan komt er ineens zo'n pup die op nummer 1 komt.
Ik probeer de vrouw wel tips te geven, ook jullie tips zal ik doorgeven, maar ze begrijpt helaas de helft niet van wat ik probeer uit te leggen.
Moeilijk!

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, de oudste hond heeft naar mijn idee te kampen met het zich moeten aanpassen aan de vernieuwde situatie. Uit balans en daardoor trekt de hond zich erg terug wat niet helpend is omdat hij zichzelf daardoor ook de steun ontzegd. Het kan zijn dat de hond zich alleen voelt en zich daardoor inderdaad depressief gedraagt. Bach kan daarbij absoluut goed doen.Wil de hond schreef:Vertel eens wat meer over waaróm jij dit denkt Eline, als je wilt.Eline* schreef:Bachremedie's ter ondersteuning? Dit lijkt me nou een typisch geval waarbij de oudste hond daar baat bij zou kunnen hebben..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Ik kan haar helaas niet duidelijk maken wat Bach is, door het taalprobleem.
Ze denkt dat het reguliere medicijnen zijn en dat wil ze absoluut niet geven.
Ze begrijpt woorden als natuurlijk en homeopatisch niet.
Ik ga eens kijken of ik aan een pools woordenboekje kan komen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wij hebben hier hetzelfde gehad. De oudste lag de hele tijd op bed (daar kon de jongste niet op komen). Zodra de jongste in de bench zat kwam Joep van het bed af. Dit heeft ongeveer een half jaar geduurd. Nu is het zo dat Joep absoluut niet zonder de jongste kan.
Het is dus gewoon een kwestie van geduld.
Het is dus gewoon een kwestie van geduld.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik hoopm dat ze het geduld kan en wil opbrengen want het is echt de moeite waard 

groetjes Annemie
-
- Zeer actief
Als je in de buurt zo'n low-budget boekenwinkel hebt, want daar verkopen ze allemaal van die hoe & wat boekjes de meest verschillende talen. Heb daar zelf eens een hoe en wat in het Pools gekocht, maar kroatisch moeten ze ook wel hebben.Marja schreef:Ik kan haar helaas niet duidelijk maken wat Bach is, door het taalprobleem.
Ik ken ook situaties waarin de oudere hond de pup in eerste instantie compleet negeerde en zich echt terug trok. Dat is na verloop van tijd wel goed gekomen...ookal heeft dat wel een maandje of 2 a 3 geduurd. EN idd kun je de oudste hond bach druppels toedienen.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!