Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet aangelijnt willen worden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

niet aangelijnt willen worden

Ongelezen bericht door Podenji »

wie heeft ervaring met honden die als ze loslopen je wel netjes volgen en bij je blijven maar op een afstand blijven dat ze niet aangelijnd kunnen worden??? als een van mijn honden losloopt dan loopt ze niet weg, ze volgt netjes en houdt me goed in de gaten maar als ik haar bij me roep komt ze ook maar blijft op afstand zodat ik haar niet kan aanlijnen, als ik een lange lijn aan haar halsband hou en haar dan loslaat is het geen probleem, ze gaat dan ook niet de fout in ( doet ze dat wel dan kan ik op de riem staan en haar zo corrigeren ) maar ze weet dus dat ze dan die lijn aan zich heeft en komt netjes voor als ik haar roep. ik denk dat het een puberfase is ( ze is nu 16 maanden ) al duurt die nu wel lang. Ze heeft nog NOOIT op haar kop gekregen voor het hierkomen ook al duurde het een kwartier voordat ze kwam als ze komt is het goed en wordt ze beloont. Moet ik gewoon nog meer geduld hebben of heeft iemand een andere oplossing hiervoor? :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gozer
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Gozer »

Wij hebben precies het zelfde probleem dus kan je niet helpen. Ik heb nu alleen iets nieuws ik roep Gozer 1 of 2 keer wl hij niet luistern roep ik hem niet meer ben alleen maar stil... als ik hem te pakken heb zonder te bleren gelijk naar huis.

Ik heb tegenwoordig ook blokjes kaas bij me en daar komt hij dus wel voor verder voor niets dus misschien moet je eens iets anders zoeken om hem te belonen! Hoop meer tips te zien want je word er helemaal gek van!
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Roep je hem alleen als je hem wilt aanlijnen?
zo ja...roep hem dan eens wat vaker, beloon hem en laat hem weer verder spelen.
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

speel eens met je hond als hij aangelijnd is, zodat hij zijn lijn vergeet.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ga zelf spelen zonder hond gooi, stuiter een paar keer met de bal graaf een gat in de grond of doe alsof je een leuk takje ziet (je moet wel tegen verbaasde blikken kunnen :mrgreen: :mrgreen: ) maar op deze manier komt hij nieuwsgierig kijken wat jij nou doet :wink: Niet gelijk aanlijnen hoor maar met je kont naar hem draaien je wilt hem er niet bij hebben jij speelt met iets leuks. Laat hem even begaan en lijn hem dan aan en blijf doorspelen maar betrek hem nu in je spel samen naar de tak kijken of een klein stukje bal gooien, stukkie rennen samen.
Hij nodigt je uit tot een spel dat is vaak zo op die leeftijd zorg dat je aan de riem komen, lopen leuk blijft vinden, niet boos worden dus ook al komt de stoom uit je oren :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Rataplan schreef:Ga zelf spelen zonder hond gooi, stuiter een paar keer met de bal graaf een gat in de grond of doe alsof je een leuk takje ziet (je moet wel tegen verbaasde blikken kunnen :mrgreen: :mrgreen: ) maar op deze manier komt hij nieuwsgierig kijken wat jij nou doet :wink: Niet gelijk aanlijnen hoor maar met je kont naar hem draaien je wilt hem er niet bij hebben jij speelt met iets leuks. Laat hem even begaan en lijn hem dan aan en blijf doorspelen maar betrek hem nu in je spel samen naar de tak kijken of een klein stukje bal gooien, stukkie rennen samen.
Hij nodigt je uit tot een spel dat is vaak zo op die leeftijd zorg dat je aan de riem komen, lopen leuk blijft vinden, niet boos worden dus ook al komt de stoom uit je oren :wink:
Dit is echt nog het beste om te doen en het werkt echt.
Niet je commando's verknallen door Hier te roepen, terwijl je toch weet dat ie niet komt. Afleiden zoals hierboven en zeker geen oogcontact zoeken, dus jezelf afdraaien van je hond. Op het moment supreme dat je wel denkt dat hij kan komen de Rodi-worst of kaas in de aanslag en Kijk 's roepen. 10 tegen 1 dat ie dan wel komt en is het de geweldigste hond van de heeeele wereld. Een voetbal als afleider doet het bij Stanley altijd erg goed. :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Rataplan schreef:Ga zelf spelen zonder hond gooi, stuiter een paar keer met de bal graaf een gat in de grond of doe alsof je een leuk takje ziet (je moet wel tegen verbaasde blikken kunnen :mrgreen: :mrgreen: ) maar op deze manier komt hij nieuwsgierig kijken wat jij nou doet :wink: Niet gelijk aanlijnen hoor maar met je kont naar hem draaien je wilt hem er niet bij hebben jij speelt met iets leuks. Laat hem even begaan en lijn hem dan aan en blijf doorspelen maar betrek hem nu in je spel samen naar de tak kijken of een klein stukje bal gooien, stukkie rennen samen.
Niet je commando's verknallen door Hier te roepen, terwijl je toch weet dat ie niet komt. Afleiden zoals hierboven en zeker geen oogcontact zoeken, dus jezelf afdraaien van je hond. Op het moment supreme dat je wel denkt dat hij kan komen de Rodi-worst of kaas in de aanslag en Kijk 's roepen. 10 tegen 1 dat ie dan wel komt en is het de geweldigste hond van de heeeele wereld. Een voetbal als afleider doet het bij Stanley altijd erg goed. :mrgreen:
Haahhahaa dus je staat ook af en toe voor aap :mrgreen:
Als je er achteraan gaat rennen is het hek van de dam dan duurt eze periode langer :N:
Obelix heeft het gelukkig nog niet :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Golden Stanley

Rataplan schreef:
Golden Stanley schreef:
Als je er achteraan gaat rennen is het hek van de dam dan duurt eze periode langer :N:
:denken: Mwaahh.... zeg maar gerust voor lul.
Maar als het werkt, ben ik de laatste die lacht, he! :pffff: :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Rataplan schreef:
Golden Stanley schreef:
:denken: Mwaahh.... zeg maar gerust voor lul.
Maar als het werkt, ben ik de laatste die lacht, he! :pffff: :mrgreen:
Gelijk heb je het duurt nog wel even maar ik zal je een seintje geven wanneer ik de handstand moet ga doen voor Obelix :mrgreen:
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Ik heb met Kayla geoefend aan de riem.
Met heel veel enthousiasme en hoog/blij stemgeluid haalde ik haar dmv de lijn naar me toe en kreeg ze een beloning dmv een hondekoekje of een knuffel.
Werkt perfect bij haar en ze loopt altijd los.
AfbeeldingAfbeelding
Kayla en Boomer
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voro al jullie reacties, maar dat heb ik dus lallemaal al geprobeert en ze trapt er echt niet in hoor en zoals ik al zei ze komt wel als ik haar bij e roep maar zodra ik de lijn aan haar halsband wil doen dan springt ze opzij. Tussentijds roep ik haar ook wel bij me en dan komt ze en dan beloon ik haar uitbundig en mag ze weer rennen geen probleem, ik probeer haar ook op verschillende momenten en tijden aan te lijnen tijdens de wandeling maar op de een of anderemanier weet ze het en danspringt ze opzij. :denken:

en zoals rataplan zegt niet boos worden, dat ben ik ook niet althans niet echt eerder teleurgestelt hihi de fase van boosheid ben ik al voorbij :roll: ik snap dat boos worden niet werkt dus probeer ik neutraal te blijven en als z ekomt heel enthousiast maar op de een of andere manier trapt ze er niet in.

dat samen een spelletje doen vind ze ook hartstikke leuk en doen we dan ook ook als ik haar niet aan wil lijnen ,apporteren vind ze geweldig maar op de een of andere manier weet ze dat ze aangelijnt wordt en dan gata ze dus vervelend doen, ikke niet meer begrijpen :19: ik ga al bij mezelf na of ik iets aan mijn lichaamstaal zo duidelijk verander of wat dan ook. ze heeft nog nooit voor het hierkomen of aanlijnen op haar flikke rgehad, ook niet met een riem of zoiets ergs, met een andere riem laat z ehet ook niet toe. Mijn andere hond wil haar dan corrigeren dat ze moet komen maar dat ziet ze als uitnodiging van een spel en dan gaat ze helemaal als een idioot rondjes rennen. Het lijtk er een beetje op dat hoe langer ze losloopt hoe vervelender ze wordt, oververmoeid ofzo kan dat?? als dat zo is moet ik haar wellicht aan lijnen in de periode dat ze nog wel komt en bij me komt zitten als ik haar roep. dan maar wat minder lang los :devil: Je zou denken hoe moeier ze zijn hoe makkelijker ze bij je komen maar blijkbaar geldt dat voor solar dus niet :evil:
ze weet oop de een of andere manier dat we naar huis moeten en of het nu na een half uur is of na 2 uur ze weet het....

even voor de duidelijkheid ze kent het commando hierkomen prima dat is het niet , en voor koekjes /kaas/ worst etcetera doet ze het niet hoor als ze buiten is. Ze blijft me ook volgen en loopt dus niet weg ze houdt me prima in de gaten
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Golden Stanley

Haha, ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook zo'n apparaat.
Maarja, leer maar 's slimmer te zijn dan je hond. En toch, zou ik hem dan i.i.g. eerder aanlijnen bij waar jij weet waar ze normaal de fout in zou gaan. En dan weer 's helemaal tot het einde los laten en dan weer een deel van de route teruglopen en dan bij je roepen en aanlijnen.
En tijdens het aangelijnd verder lopen een trekspelletje doen, als het maar leuk is. Het lijkt erop dat ook zij een manier heeft gevonden om tegen het einde van de route d'r middelvinger op te steken van 'Ik wil nog niet weg'. Dat probleem heb ik nog deels bij de plas. Wat ik een tijdje heb gedaan, is tegen het einde van de route vast de 10 mtr. lijn omdoen en bij het einde van de route met balspelletjes en Rodi-worst naast me laten volgen. Totdat ik 'Zit' zei en hem dan met de echte riem aanlijnde.
En dan weer gewoon los mee tot helemaal aan het einde, over de parkeerplaats en hem negerend tot weer aan het eerste deel van de loslooproute en hem daar weer naast laten lopen en aanlijnen. Zo heb ik dat frustiegedrag eruit gekregen, omdat hij nu niet meer weet wanneer hij echt vast moet en er dus geen succes meer bij heeft.
:denken: Tja, je blijft er i.i.g. actief bij.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

hoi bedankt wederom voor je antwoord, ik ga het zo eens proberen, en ik wacht ook met aanlijnen van mijn andere honden , ik zal haar eerst aanlijnen, het kan zijn dat ze het doorheeft dat we weggaan omdat de andere honden vast aangelijnt zijn....die mogelijkhied ga ik uitsluiten, hoewel ze het dus ook doet als ze nog loslopen maar het kan wel meespelen in elk geval. Die rodi worst zal ik in dit geval vervangen voor kroepoek van de chinees zelf, dat is het enigste wat ze ECHT de moeite waard vind... hihi

ze is echt ehel slim hoor want asl ik haar riem gewoon wel een sloslaat loopt ze gewoon meer, los dus in feite en komt ze als ik roep en kijkt z enaar me op etcetera etcetera, net tussendemiddag heb ik dat weer gedaan en tetse ook een andere riem uit dus bij me laten komen en een andere riem aan haar halsband gemaakt, was allemaal geen probleem :denken: beest weet het gewoon, eigenlijk best humor maar ja op die momenten denk ik er anders over :wink:

ik ga dit in elk geval vanavond proberen, ik laat wel even weten hoe het dit weekend gaat op deze manier :ok:
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

De lijn associeert ze volgens mij met "uit met de pret". Waarom maak je van het loslopen dan niet iets bijzonders, iets waar ze haar best voor moet doen? Dus eigenlijk standaard aangelijnd houden en voor ze vrij mag lopen, eerst een paar oefeningen doen met als beloning haar vrijheid? Maak van de riem ook niets bijzonders, geen toestanden. Begin desnoods aan het begin van de wandeling al met aanlijnen: roep haar, lijn haar aan onder luid gejuich, laat haar een seconde of wat zitten en maak haar dan weer los zonder poeha. Lijn haar ook eens aan terwijl ze haar eten krijgt en na het eten kun je haar weer afleiden. Alles wat leuk is, doet ze aangelijnd, zodat ze het aanlijnen juist associeert met leuke dingen doen. Als ze los loopt, dan gebeurt er (in ieder geval van jouw kant) even niets leuks.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”