Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zijn dit voor gedragingen?en hoe te straffen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

wat zijn dit voor gedragingen?en hoe te straffen?

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Ik noem even een paar gedragingen op van mijn hond waarvan ik niet goed weet wat het betekent,weten jullie het wel?

1:Vaak in mijn ogen aankijken.
2:soms als ze langsloopt je een lik geven.
3:tijdens een gek uurtje in je polsen en handen bijten(zachtjes)en wat doe ik eraan om dit af te leren?
4:rondjes draaien achter haar staart aan.

En hoe moet ik een hond op de juiste manier straffen,als ze bv op de bank wil springen,dit wil ik niet.
En erg trekken bij uitlaten(ze heeft al een slipkettingkje)dan geef ik soms als ze trekt een klein rukje maar het deert haar niet,hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

En mijn hond luistert niet als je haar roept,ze komt niet naar je toe maar blijft op een afstand liggen op de grond,hoe kan ik haar leren netjes naar je toe te laten komen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,ik wil heel graag op een hondencursus(wat kost dit precies?)en is er een in de buurt van Purmerend(NH)
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

1:Vaak in mijn ogen aankijken.
2:soms als ze langsloopt je een lik geven.
3:tijdens een gek uurtje in je polsen en handen bijten(zachtjes)en wat doe ik eraan om dit af te leren?
4:rondjes draaien achter haar staart aan
1. ze peilt je humeur/gedrag
2. ze vindt je lief
3. ze wil met je spelen
4. ze verveelt zich
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Het trekken aan de lijn heb ik afgeleerd door een korte ruk te geven aan de riem, zonder dat de poten omhoog komen.
Korte ruk met commando en je laat de riem weer los hangen.

Kayla kent alles wel en met Boomer zijn we ook net bezig met het leren aan de riem te lopen. Bij hem gaat het best goed, alleen als we de deur uitstappen nog niet, maar dat vind ik niet erg.
AfbeeldingAfbeelding
Kayla en Boomer
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik denk niet dat een slipketting een goede oplossing is.
Zeker als je niet goed weet hoe je hem moet gebruiken. Gewoon een halsband gebruiken dus. Ik zou een slipketting pas als laatste 'hulpmiddel' gebruiken.
Als je hond trekt, meteen stoppen en de andere kant oplopen. Of gewoon blijven staan. Het kan zo wel even duren voor je een stuk de goede kant op hebt gelopen maar als je consequent volhoudt, werkt het wel. Het is al vele keren uitgebreid uitgelegd dus als je de zoekoptie gebruikt, krijg je heel veel resultaat.
Suc6!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik noem even een paar gedragingen op van mijn hond waarvan ik niet goed weet wat het betekent,weten jullie het wel?
1:Vaak in mijn ogen aankijken. Ze zoekt contact
2:soms als ze langsloopt je een lik geven. Baasje, ik vind je lief
3:tijdens een gek uurtje in je polsen en handen bijten(zachtjes)en wat doe ik eraan om dit af te leren? Spelgedrag....als je dat echt af wil leren (van mij mogen ze het) afleiden en iets anders aanbieden, bv. een balletje
4:rondjes draaien achter haar staart aan. Wederom afleiden en haar uit dat gedrag halen, ze verveelt zich. Dit kan zich ontwikkelen tot dwangmatig gedrag anders.
En hoe moet ik een hond op de juiste manier straffen,als ze bv op de bank wil springen,dit wil ik niet.
Op mijn site onder opvoeding staat een stukje over straffen, misschien heb je er wat aan. :wink:
En erg trekken bij uitlaten(ze heeft al een slipkettingkje)dan geef ik soms als ze trekt een klein rukje maar het deert haar niet,hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Als je niet weet hoe te corrigeren met een slipketting, gebruik hem dan niet, want dan helpt het niet. Ik zou dus beginnen met een gewone halsband :wink:
Ga stilstaan als de hond trekt en wacht tot de riem weer slaphangt voor je doorloopt (belonen) of draai om zodra de riem strak komt te staan en loop zonder iets te zeggen de andere kant op. Zodra de riem weer slap hangt belonen. Wel consequent volhouden, uiteindelijk zal ie eieren voor zijn geld kiezen.
En mijn hond luistert niet als je haar roept,ze komt niet naar je toe maar blijft op een afstand liggen op de grond,hoe kan ik haar leren netjes naar je toe te laten komen?
Handvol beloningsbrokjes (frolic, rodiworst oid) en steeds belonen als ze komt en haar daarna weer vrij geven. Niet direct aanlijnen als ze komt. Oefenen, oefenen, oefenen...als ze komt is ze altijd braaf!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,ik wil heel graag op een hondencursus(wat kost dit precies?)en is er een in de buurt van Purmerend(NH)
Wat het kost en of er 1 bij je in de buurt is weet ik niet. Bij mijn gewone hondenschool betaal ik iets van 15 euro lidmaatschap per jaar. Daarnaast betaal je voor de cursussen, is bij ons afhankelijk van wat je traint. Puppie, jonge honden, eg en beginnerscursus behendigheid is daar geloof ik 35 euro per cursus, behendigheid gevorderden, GG en recreanten geloof ik 50 euro per jaar. Weet het niet precies want voor mij is het gratis omdat ik in de redactie van het clubblad zit.
Bij de IPO is het anders, geloof 100 euro per jaar plus lidmaatschap, daarvoor train je minstens 2x in de week en ontvang je 6x per jaar het blad van de NBG.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Straffen? Slipketting? Persoonlijk zou ik beginnen met zoeken naar een goede hondencursus en me aanmelden. Zij kunnen je methodes en handvaten geven om op een verantwoorde wijze met je hond om te gaan, je hebt nu een grote kans dat je meer kwaad dan goed doet.

Het is hartstikke leuk om naar zo'n cursus te gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Naast hetgeen hier allemaal al geschreven is, zou ik vooral veel lezen hier op het forum! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”