Op de curcus laten de meeste honden zich prima betasten.
Nou heb je ook honden die zich prima laten betasten maar bij het wegtrekken van je hand proberen ze na te happen.
Nou heb ik twee opties: Ik trek mijn hand niet weg maar vraag aan de eigenaar met de hond weg te lopen. Of ik geef eerst wat lekkers voor ik mijn hand wegtrek zodat hij niet kan nahappen omdat hij anders het lekkers verliest. Zijn er mensen die nog andere opties hebben op dit gedrag?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nahappen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
als je je hand nu heel langzaam weghaald? en de hond beloont als hij niet hapt en hem zoizo corrigeren als hij wel hapt. Als je hem preventief al wat lekkers geeft dan beloon je in feite enkel zijn hapneiging en kan het enkel verergeren denk ik.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Bedankt voor de reacties.
Hand langzaam weghalen zou inderdaad bij sommige honden kunnen werken. Bij deze hond werkte dit dus ook niet. Maar ik beloon de hond niet voor zijn hapneiging door hem preventief te belonen omdat hij op dat moment het verkeerde gedrag nog niet vertoont heeft.
Ik zou de eigenaar inderdaad de aandachtsoefening kunnen laten doen en zo samen laten weglopen, maar of je dan het gedrag eruit krijgt dat zou ik nog eens moeten proberen. Zo leer je hem tenslotte wel ander gedrag aan.
Bij G & G mogen de eigenaren de kop van de hond vasthouden, mits de hond zich dan rustig laat betasten. Dit vind ik geen optie voor angstige honden overigens.
Hand langzaam weghalen zou inderdaad bij sommige honden kunnen werken. Bij deze hond werkte dit dus ook niet. Maar ik beloon de hond niet voor zijn hapneiging door hem preventief te belonen omdat hij op dat moment het verkeerde gedrag nog niet vertoont heeft.
Ik zou de eigenaar inderdaad de aandachtsoefening kunnen laten doen en zo samen laten weglopen, maar of je dan het gedrag eruit krijgt dat zou ik nog eens moeten proberen. Zo leer je hem tenslotte wel ander gedrag aan.
Bij G & G mogen de eigenaren de kop van de hond vasthouden, mits de hond zich dan rustig laat betasten. Dit vind ik geen optie voor angstige honden overigens.
groetjes monique