Hallo,
Mijn vriend en ik hebben een shi-tzu van 6,5 maanden oud, fluffie genaamd. Een scheet van een hond, echt waar. Doet trouw haar plasje en poepje buiten als we haar uitlaten, wordt hiervoor ook rijkelijk beloond met koekjes.
Wanneer mijn vriend of ik thuis ben, loopt ze altijd met ons mee. Naar de woonkamer, naar de hal,... een echt aanhankelijk beestje, soms ietwat te aanhankelijk.
Het gebeurt ook vaak dat ze eventjes alleen thuis moet blijven, vaak niet echt een pretje voor haar. Ze zit dan in de bijkeuken waar al haar speeltjes en kouwbotjes liggen.
Alvorens we vertrekken laten we haar eerst nog even plassen. Plast dan ook effectief buiten!
Maar nu komt ons probleem: we zijn nog geen 10 minuten uit haar buurt of ze heeft al een plasje binnen gedaan. Hoe is het mogelijk??? Terwijl ze toch precies weet dat ze haar plasje buiten moet doen. Plasje is ook altijd op dezelfde plaats binnen.
Ikzelf denk dat het om verlatingsangst gaat. Maar, hoe kunnen wij deze verlatingsangst afleren? Is het wel verlatingsangst? Wij zouden graag jullie mening hierover hebben aub, alvast bedankt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bang om eventjes alleen te zijn?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe heb je het alleen zijn opgebouwd?
Waar je nu mee zou kunnen beginnen is van voren af aan weer langzaam het alleen zijn opbouwen; even de kamer uit en de hond in de kamer laten. Desnoods een paar sekonden later weer binnen gaan en dan met een aai over de bol of zo uitvoerig belonen mits ze stil is geweest.
Dat hou je een poosje vol en bouw je steeds verder uit.
Waar je nu mee zou kunnen beginnen is van voren af aan weer langzaam het alleen zijn opbouwen; even de kamer uit en de hond in de kamer laten. Desnoods een paar sekonden later weer binnen gaan en dan met een aai over de bol of zo uitvoerig belonen mits ze stil is geweest.
Dat hou je een poosje vol en bouw je steeds verder uit.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- BoVictoria
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het kunnen twee dingen zijn in mijn ogen, verlatingsangst of protest. Je hondje is erg klef in huis dus ik gooi het op verlatingsangst. Is het geen optie hem in de woonkamer te laten? de ruimte die hem vertrouwd is en waar jullie altijd met hem zijn. Dan kun je helemaal opnieuw beginnen met leren alleen zijn en dat weer heel langzaam opbouwen. Waar hij nu zit is hij vastgeroest in het oude gebruik een plas te doen
Je kan steeds een paar minuutjes weggaan als je hondje op een kong gevuld met bevroren rodiworst ligt te kauwen. Niks zeggen en geen ontzettend blije begroeting als je terugkomt. Allemaal zaken die je hondje laten verheugen op je terugkomst, of hem voorbereiden op je vertrek, dat wil je niet.
Radio aan laten en proberen hem echt moe te hebben als je met trainen begint.
In huis ook voorkomen dat hij je overal volgt. Makkelijker gezegd dan gedaan maar een vaste plaats en niet altijd op de bank of in bed is een goede start hem wat onafhankelijker te maken.
Is je hondje echter ontzettend verwend en drammerig en dus eigenlijk de baas in huis, dan kan die plas aandachtvragen zijn en hij weet dan dat er aandacht komt, ook al is die negatief. Maargoed, ikzelf geloof nooit zo in het laatste hoewel mijn hond zwaar dominant is/was en toen ze nog niet onder controle was sloopte ze het huis en eenmaal helemaal onder controle en appel heeft ze ineens geen enkel probleem met alleen zijn.
Dat was duidelijk vanwege protest en het niet accepteren achter te moeten blijven.
Succes

Je kan steeds een paar minuutjes weggaan als je hondje op een kong gevuld met bevroren rodiworst ligt te kauwen. Niks zeggen en geen ontzettend blije begroeting als je terugkomt. Allemaal zaken die je hondje laten verheugen op je terugkomst, of hem voorbereiden op je vertrek, dat wil je niet.
Radio aan laten en proberen hem echt moe te hebben als je met trainen begint.
In huis ook voorkomen dat hij je overal volgt. Makkelijker gezegd dan gedaan maar een vaste plaats en niet altijd op de bank of in bed is een goede start hem wat onafhankelijker te maken.
Is je hondje echter ontzettend verwend en drammerig en dus eigenlijk de baas in huis, dan kan die plas aandachtvragen zijn en hij weet dan dat er aandacht komt, ook al is die negatief. Maargoed, ikzelf geloof nooit zo in het laatste hoewel mijn hond zwaar dominant is/was en toen ze nog niet onder controle was sloopte ze het huis en eenmaal helemaal onder controle en appel heeft ze ineens geen enkel probleem met alleen zijn.

Succes

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo dan maar even..je berichtje staat geloof ik overal!Eline* schreef:Het klinkt als scheidingsangst, omdat je hondje je ook overal in huis achterna loopt. Als ze al niet op zichzelf kan zijn als jullie gewoon thuis zijn is alleen natuurlijk ook wel erg veel gevraagd.![]()
Eerst dus beginnen om haar te leren je niet overal achterna te lopen. Dat kan door haar een vaste plek te geven in huis en haar te belemmeren je overal achterna te lopen. Als je als je bv even naar het toilet gaat en je doet de deur achter je dicht ben je eigenlijk al bezig met je hondej leren alleen te blijven..juist alleen zijn bouw je op met hele korte periode's zodat het alleen zijn gewoon wordt. Negeer haar dus ook gewoon bij weggaan en bij het thuiskomen.
Er is erg veel geschrven, ook op dit forum mbt scheidingsangst. Met de zoekfunktie kan je vast veel vinden.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
PROEST!!!!!!!!!! Ik heb teveel pinda's op geloof ikEline* schreef:Zo dan maar even..je berichtje staat geloof ik overal!Eline* schreef:Het klinkt als scheidingsangst, omdat je hondje je ook overal in huis achterna loopt. Als ze al niet op zichzelf kan zijn als jullie gewoon thuis zijn is alleen natuurlijk ook wel erg veel gevraagd.![]()
Eerst dus beginnen om haar te leren je niet overal achterna te lopen. Dat kan door haar een vaste plek te geven in huis en haar te belemmeren je overal achterna te lopen. Als je als je bv even naar het toilet gaat en je doet de deur achter je dicht ben je eigenlijk al bezig met je hondej leren alleen te blijven..juist alleen zijn bouw je op met hele korte periode's zodat het alleen zijn gewoon wordt. Negeer haar dus ook gewoon bij weggaan en bij het thuiskomen.
Er is erg veel geschrven, ook op dit forum mbt scheidingsangst. Met de zoekfunktie kan je vast veel vinden.( de mijne nu ook..
)