Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoevaak ontvlooien?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

Hoevaak ontvlooien?

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Hoevaak moet je een hond ontvlooien,zora is 27 juli helemaal ontvlooid,wanneer nu weer?en wat is het beste middel?
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het allerbeste middel is dagelijks nakijken :mrgreen:
Verder kun je Frontline gebruiken ( pipetjes , spray) en dagelijks wat knoflook door het eten. Die vieze beestjes houden niet van knoflooklucht dus helpt het volgens mij in elk geval een klein beetje :ok:
Verder moet je niet vergeten om ook de omgeving van de hond te behandelen ; dus het huis EN de auto!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik ontvlooi ze als ze vlooien hebben...

Kan er moeilijk vlooien afhalen als er geen opzitten :19: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Angela12
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Angela12 »

Roan krijgt preventief om de 3 mnd een pipet Frontline, en iedere dag een knoflook pil.

Nooit vlooien
Groetjes van Angela ,Roan , Kyar en Kany

Afbeelding

Onze website
www.geocities.com/angelamathijssen12
qyan

Re: Hoevaak ontvlooien?

Ongelezen bericht door qyan »

Chantal2004 schreef:Hoevaak moet je een hond ontvlooien,zora is 27 juli helemaal ontvlooid,wanneer nu weer?en wat is het beste middel?
hier alleen als het nodig is.
qyan wordt al bijna 1,5 jaar niet meer behandeld voor vlooien en nooit vlooien.
wel toen de tekentijd begon frontline gebruikt, maar dat was 1x en meteen niet meer.
knoflook doen we hier ook niet aan, maar nog nooit een vlo gezien
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Vroeger behandelde ik ook om de drie maanden uit voorzorg met Frontline. Nu doe ik dat 1 keer in de het voorjaar zodra ik een teek ontdek. Daarna kijk ik ook alleen regelmatig met een vlooienkam de vacht na. Vlooien heb ik nog nooit bij mijn honden gezien, teken wel.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

preventief frontline hier.. zomers elke maand daarna om de 2 a 3 maanden. Nooit geen vlo gezien.. maar beter voorkomen dan genezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Zodra het idd weer kan ontvlooi ik 2 honden en 3 katten hier.
(Dit heeft bij ons ook te maken met een huidallergie van onze oudste kat.)
AfbeeldingAfbeelding
Kayla en Boomer
annemiekw
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door annemiekw »

ik gebruik ook frontline, je kunt gewoon op de verpakking lezen hoe vaak en hoeveel je moet gebruiken.
Helpt dus ook meteen tegen teken, alleen iets korter
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik heb 6 juni 2004 het laatst Frontline Spot on gedruppeld op zijn schouder.
Hij braakte daarna

Nu let ik héél goed op, af en toe tea tree op zijn vachtje, geen druppels meer pas als ik een vlo zou zien.
Geen gif zonder noodzaak dus

Af en toe knoflookteentje door zijn vleesmaaltijd
:wink:
foeksie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door foeksie »

uit voorzorg gebruik ik altijd frondline! nog nooit vlooien gezien! Bij warm weer doe ik het ook iedere maand, zowel voor de vlooien als teken! Ik vind het een supermiddel! :mrgreen: En wat mij betreft ook liever voorkomen dan genezen! binnen de kortste keren hebben die beestjes zich voortgeplant! bah nee! :N:
groetjes carina
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

foeksie schreef:uit voorzorg gebruik ik altijd frondline! nog nooit vlooien gezien! Bij warm weer doe ik het ook iedere maand, zowel voor de vlooien als teken! Ik vind het een supermiddel! :mrgreen: En wat mij betreft ook liever voorkomen dan genezen! binnen de kortste keren hebben die beestjes zich voortgeplant! bah nee! :N:
groetjes carina
Ik heb ook geen vlooien gezien en gebruik alleen in het voorjaar Frontline
Al dat gif voor de hond, mezelf, het milieu, daar ben ik niet dol op en het scheelt een boel duiten. Je voorzorg was dus misschien niet nodig.
Misschien ook wel
Ik heb een hondje met een witte vacht en zit de halve dag aan hem dus ik zou het direct doorhebben als er een vlo zit. Dat scheelt ook.
foeksie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door foeksie »

dat scheeld denk ik wel ja een witte vacht, al is de huid van shiva ook licht gekleurd, dus dan (mocht ze ze hebben) kun je ze ook zien lopen... je schuift toch de haren aan de kant.
Wat dat betreft heb je wel gelijk dat het vergif is, maar ik vind het een enge gedachten dat die beestjes op m'n hond zouden lopen, en weet ik waar nog meer.. Ze schijnen nogal hardnekkig te kunnen zijn... Dus toch maar uit voorzorg, bij warm weer elke maand, en de rest van het jaar om de 3 maanden....
groetjes van Carina
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik kijk de hondjes dagelijks na
en hebben ze vlooien dan doe ik ze in bad onvlo ze en geef ik ze een pinpetje
tot nu toe maar 1 keer nodig geweest
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Ik heb ook geen vlooien gezien en gebruik alleen in het voorjaar Frontline
Al dat gif voor de hond, mezelf, het milieu, daar ben ik niet dol op en het scheelt een boel duiten. Je voorzorg was dus misschien niet nodig.
Misschien ook wel
Ik heb een hondje met een witte vacht en zit de halve dag aan hem dus ik zou het direct doorhebben als er een vlo zit. Dat scheelt ook.
ik gebruik ook Frontline uit voorzorg. Vooral omdat 1 van m'n honden vlooienallergie heeft en bij de 1e de beste vlo zich helemaal kaalvreet...!
en idd. beter voorkomen dan genezen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik lees hier dat sommige mensen iedere maand uit voorzorg de hond behandelen met Frontline... zeg het maar als ik fout zit, maar ik dacht dat je Frontline maar eens per zes weken mag gebruiken?

Ik behandel hier alleen als ze daadwerkelijk vlooien hebben.
Heb het 1 keer meegemaakt toen we nog op de flat woonden en alleen onze drie katten hadden. Dat was toen een behoorlijke klus om ze kwijt te raken met bijna overal vloerbedekking... :evil:

Vorige zomer hebben de honden een keer vlooien gehad en toen hebben we ze ook behandeld (en de katten uiteraard ook). En natuurlijk ook het huis zelf goed ontsmet en vlovrij gemaakt. Gelukkig waren we er toen zo vanaf.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boelie schreef:Ik lees hier dat sommige mensen iedere maand uit voorzorg de hond behandelen met Frontline... zeg het maar als ik fout zit, maar ik dacht dat je Frontline maar eens per zes weken mag gebruiken?

Ik behandel hier alleen als ze daadwerkelijk vlooien hebben.
Heb het 1 keer meegemaakt toen we nog op de flat woonden en alleen onze drie katten hadden. Dat was toen een behoorlijke klus om ze kwijt te raken met bijna overal vloerbedekking... :evil:

Vorige zomer hebben de honden een keer vlooien gehad en toen hebben we ze ook behandeld (en de katten uiteraard ook). En natuurlijk ook het huis zelf goed ontsmet en vlovrij gemaakt. Gelukkig waren we er toen zo vanaf.
tegen teken werkt het maar 4 weken.... tegen vlooien langer.. ik doe het dus zomers om de 4 weken en 's winters om de 2 a 3 maanden ongeveer
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”