Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zara (loops) begint uit te vallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Zara (loops) begint uit te vallen

Ongelezen bericht door Marja »

Zara is nu in haar tweede week van haar loopsheid en wij weten niet wat we meemaken!!
Gister viel ze een herder teefje aan en een kwartier later een volwassen man.
Zara is supersociaal naar andere honden en ook naar mensen dus is dit voor ons echt totaal onverwacht.

Nu zegt mijn buurvrouw die al haar leven lang teven heeft dat dit normaal is, alle teefjes zijn een bedrijging voor haar een soort concurentie????

Maar hoe zit het dan met die man?
Ze heeft niet gebeten, begint heel hard te blaffen en te grommen en springt dan tegen hond of mens op.

Gaat dit weer over???????

Pffffffff heb ik Stapper eindelijk van het vechten af, krijgen we dit :jank:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

dit gaat vanzelf wel over.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

meestal is dit na de loopsheid weer over. Ik heb er bij mijn honden gelukkig geen last van... wel wat chagarijniger soms als ze loops zijn... maar niet uitvallen.. maar heb het wel vaker gehoord / gezien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Groeit ze doorgaans wel overheen. Wel goed begeleiden (veel appeloefeningen en zo doen en wat vaker tot 10 tellen :mrgreen: ).
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Hebben sommige vrouwen ook wel eens last van en is daarna ook weer over... :smile:
AfbeeldingAfbeelding
Kayla en Boomer
Marja
Zeer actief

Bedankt voor de geruststellingen:)
Vandaag wist ik weer niet wat me overkwam, nu luisterde Zara perfekt!!!!
1 keer HIER roepen en ze kwam gewoon, iedere keer weer!

Die is echt loops hoor :piew:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hou haar zowiezo maar aan de riem en dan gewoon even bij teven weg. Als ze een paar gewoontes aanleren nu en het leuk vinden is het maar de vraag of het vanzelf weer weg gaat. Naast hormonale veranderingen van tijdelijke aard wordt je hond ook anders, volwassener.

Blijf er dus wel aan werken en voorkom dat ze gaat vechten en echt ervaringen op gaat doen. Dan zal het wel tijdelijk zijn verwacht ik :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Hou haar zowiezo maar aan de riem en dan gewoon even bij teven weg. Als ze een paar gewoontes aanleren nu en het leuk vinden is het maar de vraag of het vanzelf weer weg gaat. Naast hormonale veranderingen van tijdelijke aard wordt je hond ook anders, volwassener.

Blijf er dus wel aan werken en voorkom dat ze gaat vechten en echt ervaringen op gaat doen. Dan zal het wel tijdelijk zijn verwacht ik :wink:
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

MARC_S schreef:Hou haar zowiezo maar aan de riem en dan gewoon even bij teven weg. Als ze een paar gewoontes aanleren nu en het leuk vinden is het maar de vraag of het vanzelf weer weg gaat. Naast hormonale veranderingen van tijdelijke aard wordt je hond ook anders, volwassener.

Zeker :ok: daar had ik niet bij stilgestaan!
Thanks!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”