Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dummy's

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

de drentjes
Actief

dummy's

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hoi,

Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar hoe maak je een dummy aantrekkelijk voor je hond?

De dames zijn totaal niet geinteresserd in dat ding. Ik heb echt een hoop geprobeerd maar het beste wat ik heb bereikt is dat ze hem aan het touwtje beetpakten en meteen weer lieten vallen Ik heb hem met fazantengeur ingedruppeld want fazanten zijn het einde maar niks hoor. Ik heb hem in het blik tussen de beloningsbrokjes gestopt maar ze willen het ding gewoon niet vastpakken. IK heb een normale oranje dummy 500 gr geloof ik maar kan het zijn dat hij te groot is of niet fijn aanvoelt in hun bek? :denken: Ze lopen wel altijd met hun knuffels te zeulen.
:smile2:

Wil
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

je kan een dummy met een bontje (konijnenhuid, dus :roll: ) proberen. misschien vinden ze dat leuk.
de drentjes
Actief

Hoi,

Daar heb ik ook wel eens aan gedacht want een dood konijn pakken ze wel op en dat geven ze dan ook gewoon af maar hoe kom ik aan een vachtje. Ik ken geen jagers; de poelier heeft ze niet en ik heb wel ergens gelezen waar je ze geprepareerd kan kopen maar ik vind die dingen best duur; ik dacht iets van 9 euro voor een vachtje Misschien toch het volgende dode konijn ff binnenstebuiten keren? Ik heb ook wel eens eendenvleugels geprobeerd met postbode elastieken bevestigd (had ik ook ergens gelezen) maar ze sloopten die er gewoon af en dan lekker die veren uittrekken. :19:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

bij de hondenshop ( www.hondenshop.nl ) kun je dummys kopen met een konijnenvel er om heen. Misschien kan je dat proberen
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Heb je ook al eens geprobeerd om zelf de dummy iedere keer te halen en dan helemaal uit je dak gaan van hoe mooi jij hem wel niet vind wat je gehaald hebt? :roll:
De mensen om je heen kunnen wel raar kijken :roll: , maar bij Vidar heeft het geholpen daarna heeft hij geen problemen meer gehad met de dummy :wink:
Spelen met de dummy voor hun neus heb je al geprobeerd neem ik aan? :denken:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Zoiets (als Sylvia zegt) heb ik ook gedaan maar dan met een balletje. Maar voor het resultaat maakt het niet uit met wat voor speeltje je het doet. Ong. een week lang zelf of samen met mijn dochter met het balletje gespeeld, samen heel enthousiast gedaan en gezorgd dat Dante er niet bij kon. Niet rond laten slingeren (nog steeds niet trouwens, is alleen voor buiten en samen spelen). Iedere dag werd hij gekker en gefixeerder op het balletje. Toen een keertje gegooid en weer weggestopt, dit steeds verder uitgebreid. Altijd het spel (apporteren) afbreken voordat je hond zijn belangstelling verliest en zoals ik al zei, opbergen en hem er niet alleen mee laten rommelen; zo blijft het interessant! Tenminste dat is mijn ervaring met Dante.

Marijke
de drentjes
Actief

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Jullie weten half niet hoe gek ik met die dummy heb gedaan. ik heb er zelfs mee tussen mijn eigen tanden rondgekropen (dat gaat best als je hem een beetje plat maakt) maar Missy pakte hem alleen maar aan het houtje op. Sally was helemaal niet geinteresseerd die lag gewoon in haar mand het hele gedoe te observeren. Ook overgooien tussen Steve en mij vanaf de bank naar de stoel werkte niet ze werden dan wel helemaal dol maar wilden er alleen maar op bijten. Te gek gedaan misschien.

Maar vanmorgen heb ik de dummy toch maar weer eens uit de la gehaald en na een beetje interessant ermee doen hem tussen mijn tanden genomen en op mijn knieen voor Missy gaan zitten na eerst een beetje rondgekropen te hebben :smile2: en toen pakte ze hem ineens netjes aan (het touwtje is er inmiddels wel af) Ik heb haar de hemel ingeprezen en nog een beetje gespeeld en omhoog gegooid en toen een stukje ca 5 meter weggegooid en ZE HIELD HEM HET HELE :wink: EIND TERUG IN HAAR BEK en legde hem netjes in mijn hand. Ik heb haar weer de hemel ingeprezen en terwijl ze keek heb ik hem terug in de la gelegd. Morgen nog eens proberen.

Misschien is het te vroeg om te juichen maar ik ga het gewoon eerst nog eens zo proberen als jullie het gedaan hebt Marijke en Sylvia, en ook niet te hard van stapel willen lopen.

Wil
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”