Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanblaffen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

aanblaffen

Ongelezen bericht door scooby doo »

hoe leer je een hond aan te blaffen .

dus de pakwerker gaat in een kooi zitten zodat rocco er niet aankan
maar hij blaft , (gromt niet ).

we hebben verschillende dingen geprobeert maar hij blaft NIET
ook als de pakwerker een hond nabootst haalt niets uit :mrgreen: .

ook tijdens het bewaken van de kist of autoband blijft hij rustig tot hij mag bijten :denken:

en de andere honden vooral mechelaars doen dat dus wel .
wie kan me helpen?

enerzijds is het wel goed dat mijn hond niet aanblaft gromt oid voor of tijdens de beet maar omdat we nu enkele ringoefeningen hebben in het diensthondenprogramma zou het wel leuk zijn als hij aanblafte

greets scooby doo
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wij hebben op de club ook een aantal hondjes wat zeer moeilijk tot niet blaft.

Bij ons gaat de manwerker ontiegelijk gek doen en ontzettend uitdagen en bij het minste geluidje (ookal is het niet eens een blaf) wordt gelijk de mouw gegeven.

Ook kun je thuis het commando 'luid' gaan oefenen. Ook door gek en raar te doen en als ze maar een klein geluidje produceren krijgen ze gelijk hun beloning (een bal, een voertje o.i.d.).

Overigens hebben wij het probleem andersom :mrgreen: haha, Hera van ons is zo gek en hoog in d'r driften dat ze met moeite maar even stil kan zijn.
Bij haar zijn we dus nu rust aan het inbouwen, als ze rustig af ligt en ook maar even haar 'bek' houdt komt de manwerker weer......
scooby doo

gek doen ed hebben we al talloze keren geprobeert het enige wat mijn hond doet is ipv aanblaffen gaat ie zitten gaat hij staan terug zitten en zo gaat het even door ff nerveus doen :wink: . de pw heeft ook al gezegd dat dit zeer moielijk aan te leren is bij een hond die nooit blaft
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

wij hebben qyan als volgt aan leren blaffen.

thuis zijn we begonnen met als hij blafte het commando luid te geven.
na dat een tijdje zo te doen ga je kijken of hij "luid" begrepen heeft en geef je luid als hij stil is.
als ie gaat blaffen heeft ie het begrepen, anders moet je nog ff luid zeggen terwijl hij blaft.
zijn bijtrol aan laten blaffen bijvoorbeeld, of een bal.
als ie blaft voor zijn eten commando luid geven.
als ie het commando luid eenmaal kent, kun je het commando luid ook weer geven als hij de pakwerker aan moet blaffen, zodat hij op een gegeven moment uit zichzelf wel begint aan te blaffen.

gr wendy
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Luna wou ook niet aanblaffen, hoe gek ik of de pakwerker ook deden. Dus hebben we de 'grove middelen' in de strijd gegooid :mrgreen: : GROEPSTRAINING :N: :mrgreen: . Ik met Luna tussen 6 gevorderde honden die allemaal enthousiast naar de pakwerker blaffen. Ze ging uiteindelijk vanzelf meedoen. Op dat moment ikke: 'ja, flink LUID, ...'. De volgende keer deden we het aanblaffen weer met een paar andere honden, en nu begint het occasioneel alleen ook al eens te lukken! :ok:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

met de bijtrol hoog boven je hoofd zwaaien en erop kloppen, frustratie opwekken. ze zal wel blaffen.
trouwens je manier van leren aanblaffen vind ik niet goed. de hond moet leren aanblaffen op burger, eerst open op het veld, die de bijtworst geeft bij het blaffen met voorzitten en oogcontact. later als die oefening goed verloopt, laat je de burger zich wegstoppen, eerst zichtbaar, dan met de hond van het plein enz.... je moet de oefening verstandig opbouwen, anders krijg je 'bijt in het verstek'.
Perle
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:met de bijtrol hoog boven je hoofd zwaaien en erop kloppen, frustratie opwekken. ze zal wel blaffen.
Euh... NOT. Ik kan me perfect voorstellen dat de hond dan nog niet aanblaft... Luna had ik tot op haar 8 maanden nog nooit horen blaffen, toen eens een kikje, en dan weer 4 maanden niet meer. Ze heeft pas op 1 jaar haar stembanden ontdekt :mrgreen: . Luna is van hetzelfde type: hoe gek of gevaarlijk de PW ook doet, ze blijft rustig zitten tot hij te kort komt en bijt dan. :S: . :pffff: :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:Wij hebben op de club ook een aantal hondjes wat zeer moeilijk tot niet blaft.

Bij ons gaat de manwerker ontiegelijk gek doen en ontzettend uitdagen en bij het minste geluidje (ookal is het niet eens een blaf) wordt gelijk de mouw gegeven.

Ook kun je thuis het commando 'luid' gaan oefenen. Ook door gek en raar te doen en als ze maar een klein geluidje produceren krijgen ze gelijk hun beloning (een bal, een voertje o.i.d.).

Overigens hebben wij het probleem andersom :mrgreen: haha, Hera van ons is zo gek en hoog in d'r driften dat ze met moeite maar even stil kan zijn.
Bij haar zijn we dus nu rust aan het inbouwen, als ze rustig af ligt en ook maar even haar 'bek' houdt komt de manwerker weer......
:ok: niets aan toe te voegen.. bij mij is het ook andersom :mrgreen: het kost erg veel moeite om haar weer stil te krijgen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

kun je ook een commando aan blaffen geven om het dan vervolgens te gebruiken om de hond stil te krijgen???

dus dat ze alleen nog op commando mogen blaffen of is dat onmogelijk?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:kun je ook een commando aan blaffen geven om het dan vervolgens te gebruiken om de hond stil te krijgen???

ik heb ze beide commando's aangeleerd... omdat het thuis ook weleens handig is dat ze stil zijn op commando :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

ik ga de technieken eens proberen

maar het zou niet interessant zijn als hij gaat beginnen blaffen in zijn beet :jank: . dus daar moet ik ook een beetje op letten .

en groepstraining doe ik maar hij gromt en blaft alleen maar na honden
en niet naar mensen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:ik ga de technieken eens proberen

maar het zou niet interessant zijn als hij gaat beginnen blaffen in zijn beet :jank: . dus daar moet ik ook een beetje op letten .

en groepstraining doe ik maar hij gromt en blaft alleen maar na honden
en niet naar mensen
't kwartje moet gewoon vallen dat als hij blaft hij meteen de mouw krijgt... als hij dat doorkrijgt is het zo voor elkaar!
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

wij hebben balou het aanblaffen geleerd door een koekie voor zn neus te houden en dan je hand open neer bewegen (niet je arm) alstie blafte het commando luid geven en meteen belonen.
hij had het snel door!

succes!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
massam schreef:kun je ook een commando aan blaffen geven om het dan vervolgens te gebruiken om de hond stil te krijgen???

ik heb ze beide commando's aangeleerd... omdat het thuis ook weleens handig is dat ze stil zijn op commando :wink:
dat wil ik dus ook.

sam blaft alleen als hij waaks is, maar lola blaft gewoon omdat dat leuk is... en omdat sam soms naar haar idee niet snel genoeg reageerd..
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Perle schreef: . Luna is van hetzelfde type: hoe gek of gevaarlijk de PW ook doet, ze blijft rustig zitten tot hij te kort komt en bijt dan. :S: . :pffff: :wink:
in dat geval ben je verloren als je in de belgische ring of mondioring zou spelen.
Perle
Zeer actief

:smile:

Ik train bewaking met Luna (overigens niet beroepsmatig). Mijn hond moet bijten als ze mij aanvallen of als ik dat bevel geef, voor de rest moet ze braaf (lees:sociaal) zijn, en niet onnozel beginnen te blaffen bij iedere pipo die gek staat te doen. :wink: Het zou nogal iets geven als we over de markt of zo lopen :N: . Maarja, ieder baasje verwacht iets anders van zijn hond en in iedere discipline worden andere eisen gesteld.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Perle schreef::smile:

Ik train bewaking met Luna (overigens niet beroepsmatig). Mijn hond moet bijten als ze mij aanvallen of als ik dat bevel geef

:denken:
Afbeelding
scooby doo

Ik train bewaking met Luna (overigens niet beroepsmatig). Mijn hond moet bijten als ze mij aanvallen of als ik dat bevel geef, voor de rest moet ze braaf (lees:sociaal) zijn, en niet onnozel beginnen te blaffen bij iedere pipo die gek staat te doen. :wink: Het zou nogal iets geven als we over de markt of zo lopen :N: . Maarja, ieder baasje verwacht iets anders van zijn hond en in iedere discipline worden andere eisen gesteld.
daar wordt mijn hond dus ook op getraind zich rustig houden tot er agressie getoond wordt en dan mag hij uit zijn dak gaan :wink: .
maarnu die ring oefening verkloot een beetje onze trainingswijze.

trouwens het is gebleken dat mensen meer angst tonen naar een hond die niet blaft dan een die wel blaft .
Perle
Zeer actief

scooby doo schreef:

daar wordt mijn hond dus ook op getraind zich rustig houden tot er agressie getoond wordt en dan mag hij uit zijn dak gaan :wink: .

trouwens het is gebleken dat mensen meer angst tonen naar een hond die niet blaft dan een die wel blaft .
:ok: Tja, ik weet niet, misschien kun je het eens proberen zoals wij het doen. Luna maakte op deze manier heel snel de link van mijn 'luid' naar het blaffen, maar niet van de pakwerker naar het blaffen. Op die manier blijft ze dus nog steeds rustig als de pakwerker "braaf" is :mrgreen: .
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Perle schreef:
scooby doo schreef:

:ok: Tja, ik weet niet, misschien kun je het eens proberen zoals wij het doen. Luna maakte op deze manier heel snel de link van mijn 'luid' naar het blaffen, maar niet van de pakwerker naar het blaffen. Op die manier blijft ze dus nog steeds rustig als de pakwerker "braaf" is :mrgreen: .
dan moet de pakwerker een paar keer luid zeggen en dan de meteen de mouw geven alstie blaft.
alstie dat doorheeft steeds langer wachten met het geven van de mouw anders weetie datie hem steeds na 3x blaffen krijgt.
scooby doo

ik heb net getraind met mijn hond

en hij bijt op het pak . maar om het aanblaffen aan te leren hebben we het met een mouwtje geprobeert , het lukte niet maar we gaan de moed niet opgeven :wink: zondag is weer een training meschien doet ie het dan beter
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:ik heb net getraind met mijn hond

en hij bijt op het pak . maar om het aanblaffen aan te leren hebben we het met een mouwtje geprobeert , het lukte niet maar we gaan de moed niet opgeven :wink: zondag is weer een training meschien doet ie het dan beter
bij ons gaat een hond het veld niet af voor ie een geluidje heeft gegeven ook al staan we er 2 uur... :denken: en het lukt ook altijd... heel raar...
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

scooby doo schreef:ik heb net getraind met mijn hond

Wij hebben bji akira ook luid aangeleerd. Zij gaf ook niet meer dan een piepje in het begin. Dit geluid ga je gewoon opbouwen in eerste instantie is een piepje genoeg, dan moet het wat meer worden en uiteindelijk gaan ze wel blaffen.

Het commando luid in thuis daarom makkelijk aan te leren. Wanneer hij dat goed beheerst ga je het toepassen in de training en inderdaad niet stoppen totdat hij een geluid maakt. (wat hij overigens wel meot doen omdat hij het commando luid kent)
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn hond is volleerd dan, die gaat uit zichzelf uit haar dak als ik aangevallen wordt of als ik dat bevel zou geven. :mrgreen: Nooit iets voor hoeven doen. Is het niet zo dat elke verdedigingshond dat uit zichzelf wel doet?

Werken jullie dan ook met de honden of is het gewoon omdat je bang bent op straat en een hond als een wapen achter de hand wilt hebben? Ik neem aan dat een herder of dober zijn baas toch niet in de problemen laat komen zonder in te grijpen?

Ik heb in ieder geval een helaas af en toe te fanatieke bewaker aan mijn zijde. Vraagt iemand de weg in het donker moet ik al uitkijken en als er een dronken persoon op straat waggelt of nog erger, iemand loopt recht op me in zonder aan de kant te gaan dan moet ik de lijn goed strak houden :denken: Van mij hoeft dat allemaal niet maar het zij zo.

Soms vind ik dat fijn, meestal niet.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:

Mijn hond is volleerd dan, die gaat uit zichzelf uit haar dak als ik aangevallen wordt of als ik dat bevel zou geven. :mrgreen: Nooit iets voor hoeven doen. Is het niet zo dat elke verdedigingshond dat uit zichzelf wel doet?

Werken jullie dan ook met de honden of is het gewoon omdat je bang bent op straat en een hond als een wapen achter de hand wilt hebben? Ik neem aan dat een herder of dober zijn baas toch niet in de problemen laat komen zonder in te grijpen?

Ik heb in ieder geval een helaas af en toe te fanatieke bewaker aan mijn zijde. Vraagt iemand de weg in het donker moet ik al uitkijken en als er een dronken persoon op straat waggelt of nog erger, iemand loopt recht op me in zonder aan de kant te gaan dan moet ik de lijn goed strak houden :denken: Van mij hoeft dat allemaal niet maar het zij zo.

Soms vind ik dat fijn, meestal niet.
Ik weet ook wel zeker dat mijn herders ingrijpen zodra er echt gevaar voor mij is, dat hoef ik ze inderdaad ook niet te leren.

Een tijdje terug had ik een woordenwisseling met een jongen en die werd zo kwaad dat hij mij tegen een hek aan klem fietse en dreigde mij in elkaar te schoppen als ik mijn bek niet hield....toen kwam dus Ghaya (Duitseherder) voor mij zitten met haar lippen opgetrokken en een diepe waarschuwende grom erbij.....heeft ze dus nooit geleerd maar dat zit er gewoon in.

Bij Chello weet ik ook heel zeker dat er niemand aan me moet zitten en dan is het nog wel een schijtbak 1e klas maar hij zal er wel voor me staan.

Met Hera wordt gemanwerkt maar van haar weet ik ook 100% zeker dat ze er voor me zal zijn.
Perle
Zeer actief

MARC_S schreef:Is het niet zo dat elke verdedigingshond dat uit zichzelf wel doet?

Werken jullie dan ook met de honden of is het gewoon omdat je bang bent op straat en een hond als een wapen achter de hand wilt hebben?
Ik denk wel dat ze dat uit zichzelf zullen doen ja.

Ik werk niet met Luna en ben ook niet gaan trainen omdat ik bang ben, hoewel ik me natuurlijk wel veiliger voel nu :wink: :mrgreen: , maar vooral om Luna's natuurlijke driften aan te spreken en haar de kans te geven zich uit te leven. Ze is veel handelbaarder sinds we bewaking trainen.
scooby doo

ook een beetje een uitlaatklep voor de hond
en natuurlijk omdat hij dan handelbaarder wordt .

om terug ontopic te gaan . als het training is en ik zet de hond in de auto
om te vertrekken naar de club blijft hij blaffen tot we op het veld staan en dan stopt hij met blaffen :denken: hij heeft het altijd al gedaan
maar nu heb ik er pas aandacht aan geschonken
Perle
Zeer actief

Ahaaaaaa... DUS: telkens als hij dan blaft zeg je het bevel 'luid' ! Na verloop van tijd zal hij wel aandacht voor je bevel hebben (in het begin zal hij het waarschijnlijk niet eens horen door zijn eigen kabaal :blah: ). En als hij na je bevel blaft; uitgebreid belonen! Nadien kan je het dan waarschijnlijk overnemen óp het terrein.
mechelaar_fan
Zeer actief

het is toch dikwijls zo dat je eerst de hond het commando leert, en dan pas een naam aan geeft?
zo leert bv een hond in de klikkertraining eerst zitten, als hij gaat zitten 'klik 'en zeggen ze 'zit', pas als de hond het commando kent, plakken ze er een bevel op.
met luid moet je trachten eerst je hond te doen blaffen, of als hij toevallig blaft, belonen met een snoepje of bijtrol of balletje en je zegt 'luid', 'bas' of 'blaf', of zo. als hij door heeft dat hij bij blaffen beloond wordt , dan zeg je 'blaf' en als hij blaft beloon je hem.
het provoceren van een blaf heb ik gedaan met een bijtworst, door erop te kloppen, en de bijtworst onbereikbaar hoog te houden, en uit te dagen. uit frustratie gaat de hond blaffen, zodat je hem kunt belonen.
nadien hou je gewoon de bijtworst boven je hoofd, en je beloont als hij gaat voorzitten en blaffen.
dit is beter dan het verstek onbereikbaar te maken. want als die draad weg is, heeft hij contact met de pw en bijt hij toch nog. nu is het 'bij het verstek blaffen', en helemaal niet bijten. een hond mag nooit beloond worden met bijten in het verstek.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef: een hond mag nooit beloond worden met bijten in het verstek.
:denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”