Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rood van schaamte maar liever wit van verbeelding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

tinus77

rood van schaamte maar liever wit van verbeelding

Ongelezen bericht door tinus77 »

Laatst waren mijn baasjes en ikzelf op restaurant, wij gaan daar wel vaker want er loopt daar een enorme knappe Malteser rond. Wat mij altijd opvalt is dat zijn vacht altijd zo mooi wit is, na een tijdje mijn baasjes "afgeblaft" te hebben zijn ze uiteindelijk naar de eigenaar gegaan en hebben gevraagd hoe dikwijls die knappe hond wordt gewassen en met wat. Antwoord: zo min mogelijk wassen en indien hij gewassen wordt dan gebeurd dit met een speciale shampoo voor witte honden die er voor zorgt dat o.a. de snor en achterpoten niet zo vlug grauw/geel worden. Heeft er iemand ervaring of een ander advies met dergelijke shampoos of zelfs tips want wat zou ik toch o zo graag ook spierwit willen zijn(en dus niet alleen van verliefdheid). Zoals wij allemaal weten is te dikwijls wassen slecht voor onze huid maar ik ga toch maar iedere week even onder de douche om indruk te proberen maken op die knappe Malteser. :cheer:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: rood van schaamte maar liever wit van verbeelding

Ongelezen bericht door Angelique25 »

tinus77 schreef:Laatst waren mijn baasjes en ikzelf op restaurant, wij gaan daar wel vaker want er loopt daar een enorme knappe Malteser rond. Wat mij altijd opvalt is dat zijn vacht altijd zo mooi wit is, na een tijdje mijn baasjes "afgeblaft" te hebben zijn ze uiteindelijk naar de eigenaar gegaan en hebben gevraagd hoe dikwijls die knappe hond wordt gewassen en met wat. Antwoord: zo min mogelijk wassen en indien hij gewassen wordt dan gebeurd dit met een speciale shampoo voor witte honden die er voor zorgt dat o.a. de snor en achterpoten niet zo vlug grauw/geel worden. Heeft er iemand ervaring of een ander advies met dergelijke shampoos of zelfs tips want wat zou ik toch o zo graag ook spierwit willen zijn(en dus niet alleen van verliefdheid). Zoals wij allemaal weten is te dikwijls wassen slecht voor onze huid maar ik ga toch maar iedere week even onder de douche om indruk te proberen maken op die knappe Malteser. :cheer:
Onze honden wassen we met Jasparo Tinta Wit. www.jasparo.nl
We doen dit wel met enige regelmaat omdat het vettotten zijn en omdat ze vers eten wat toch een aparte flora in hun kop- en pootbeharing kan veroorzaken. Maar ze bijven wel mooi wit verder :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”