Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje
Moderator: moderatorteam
- abruzzese
- nieuw lid
Vraagje
Het komt wel eens voor dat mjn hondje poep opeet , en dat vindt ik vreselijk .
Ik hou hem altijd aan de lijn maar dat gaat soms zo snel .
Zou hij misschien iets te kort komen aan voedsel .
Hij krijgt van mij Nutro choise / lambs rise.
Daar eet hij goed van.
Moet ik daar heel goed voor uitkijken dat hij dat weer niet doet ????
Ik hou hem altijd aan de lijn maar dat gaat soms zo snel .
Zou hij misschien iets te kort komen aan voedsel .
Hij krijgt van mij Nutro choise / lambs rise.
Daar eet hij goed van.
Moet ik daar heel goed voor uitkijken dat hij dat weer niet doet ????
Mijn hond is een kruising van / Maltezer / Shih Tzu
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Honden(en katten nog veel sterker) kennen het zg smaak-aversie-leren, als ze iets nieuws eten en ze worden misselijk binnen een bepaalde tijd (hoe sneller hoe beter) zullen ze dit nieuwe eten vermijden in de toekomst.
Om de hond het poep-eten af te leren moet je ergens een route met smakelijke poep preparen door op de smakelijke poep een hele berg zout te leggen, van het zout word de hond misselijk/gaat braken en dat zou hij dus met het poepeten moeten verbinden en in het vervolg geen poep meer eten.
Zover klinkt het niet moeilijk alleen de "grap" is dat het het beste werkt bij iets dat echt nieuw is, dus al bij de eerste keer ervan eten. Als het al vaker gebeurd is moet je het langer volhouden en heel goed zorgen dat er tusen de zoute poep geen poep gegeten wordt waar ie niet misselijk van wordt.
Om de hond het poep-eten af te leren moet je ergens een route met smakelijke poep preparen door op de smakelijke poep een hele berg zout te leggen, van het zout word de hond misselijk/gaat braken en dat zou hij dus met het poepeten moeten verbinden en in het vervolg geen poep meer eten.
Zover klinkt het niet moeilijk alleen de "grap" is dat het het beste werkt bij iets dat echt nieuw is, dus al bij de eerste keer ervan eten. Als het al vaker gebeurd is moet je het langer volhouden en heel goed zorgen dat er tusen de zoute poep geen poep gegeten wordt waar ie niet misselijk van wordt.
weg gehaald zit een virus in
- mechelaar_fan
- Zeer actief
als je hond als pup in onhygiënische omstandigheden heeft geleefd, is de kans groot dat het stront vreten door de fokker is meegegeven.
nog een reden om nooit een hond te kopen in een hondenwinkel.
nu kun je het alleen afleren door straffen/belonen. Leer je hond de voedselweigering aan, en beloon hem met een lekker brokje: vb stukje rodi-worst of stukje gekookte lever.
nu kun je het alleen afleren door straffen/belonen. Leer je hond de voedselweigering aan, en beloon hem met een lekker brokje: vb stukje rodi-worst of stukje gekookte lever.
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat kan, bvb. doordat die 'kweker' het nest niet proper houdt, of de iets oudere pups hun behoefte niet buiten het nest kunnen doen en de moederhond in beide gevallen de poep zelf opeet en de pups dit gedrag overnemen... Maar ik ken genoeg honden die van een goede fokker komen, en sommige, niet allemaal eten toch hondenpoep alsof het het lekkerste is wat er bestaat...mechelaar_fan schreef:als je hond als pup in onhygiënische omstandigheden heeft geleefd, is de kans groot dat het stront vreten door de fokker is meegegeven.
Hoe sneller je dit kan afleren hoe beter, en idd. belonen met iets wat de hond heeeeeeel erg lekker vindt... Want als het eenmaal een gewoontegedrag geworden is kan je het bijna niet meer afleren. Ook niet meer door voedsel weigeren.nu kun je het alleen afleren door straffen/belonen. Leer je hond de voedselweigering aan, en beloon hem met een lekker brokje: vb stukje rodi-worst of stukje gekookte lever.
Sommige honden vinden het straffen voor poep eten niet eens zo erg, of nemen toch nog snel een hap. Ze vinden poep eten zelfbelonend genoeg om het gedrag in stand te houden. Het is dan nog moeilijk af te leren.
Het proberen af te leren (wat eerder al vermeld werd) door zout of wat dan ook op de poep te strooien lijkt me niet haalbaar. Probeer dat maar eens als je met de hond gaat wandelen!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- abruzzese
- nieuw lid
Bedankt
Bedankt voor je tip want daar heb ik iets aan.Sjiel schreef:Honden(en katten nog veel sterker) kennen het zg smaak-aversie-leren, als ze iets nieuws eten en ze worden misselijk binnen een bepaalde tijd (hoe sneller hoe beter) zullen ze dit nieuwe eten vermijden in de toekomst.
Mijn hond is een kruising van / Maltezer / Shih Tzu
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Re: Bedankt
Lijkt me toch niet erg gezond voor de hond om steeds zout binnen te krijgen. In die hoeveelheid dat hij daarvan moet braken. Je kan het er ook gewoon uittrainen, hoef je de hond niet misselijk voor te makenabruzzese schreef:Bedankt voor je tip want daar heb ik iets aan.Sjiel schreef:Honden(en katten nog veel sterker) kennen het zg smaak-aversie-leren, als ze iets nieuws eten en ze worden misselijk binnen een bepaalde tijd (hoe sneller hoe beter) zullen ze dit nieuwe eten vermijden in de toekomst.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
Ushi
- Vaste gebruiker
Ik heb hier ook 1 fanatieke poep eter. :N: Ushi vindt het het einde. Ik speur met haar samen de graslandjes af om te zorgen dat ik eerder de drol zie dan zij. Dat lukt niet altijd, ik ben er inmiddels wel zo gehaaid in dat zodra ze iets in het gras heel interresant vind ik haar weg trek. Ushi is nu ruim 3 en die leert het niet meer af. De stelling dat ze iets in het eten tekort komen daar ben ik het niet mee eens ze vindt het gewoon jammie.
En misselijk na een drol eten Ja is ze wel geweest maar dat weerhoudt haar er jammer genoeg niet van.
Irma
En misselijk na een drol eten Ja is ze wel geweest maar dat weerhoudt haar er jammer genoeg niet van.
Irma
- de leeuw
- Actief