Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik hier nu mee?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Debora
Zeer actief
Contacteer:

Wat moet ik hier nu mee?

Ongelezen bericht door Debora »

Mijn jongste teef is voor het eerst loops geworden, niets aan de hand zou je zeggen. (ze is het nu al meer dan een maand niet meer) Opeens begon ze vreemd gedrag te vertonen.

Ze ligt in de woonkamer, opeens krijgt ze iets in haar hoofd *denk ik* staat op gaat met oren naar achteren, staart kaarsrecht naar beneden sluipt ze naar de gang achter de trap. Soms probeert ze zelfs in de trap te komen.

We begonnen dit gedrag te negeren...dit was alleen nog maar thuis buiten deed ze normaal. Dus ik dacht het moet aan iets of wat van binnen zijn.
Dinsdagavond gingen we naar ringtraining... het gaat perfect ze staat goed, ze loopt goed mee. We lopen naar een bepaalde hoek en daar moet ze ff gaan staan zodat ze betast kan worden, de tandjes laten bekijken etecetera.

Opeens begint ze weer heel vreemd te doen, oren naar achteren, achter mij verdwijnen en onder de tafel te gaan liggen. Als we bij deze hoek wegging was ze weer helemaal :cheer: en als we daar dan weer die richting het hoekje gingen :N: . Ze gaat dan op haar achterpoten hangen, weet niet hoe ik het moet omschrijven, tegen werken.

Nu weet ik het dus niet meer. Waarom zou ze dit doen en welk gedrag vertoont ze nu eigenlijk? Hoe kan ik haar er vanaf helpen? Wie weet raadt, want ik weet het niet meer.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Volgens mij is mevrouw schrijndrachtig... Gebeurt hier ook een paar weken na de loopsheid. Je ziet het karakter veranderen, ze is dan wat hangerig en lichtgeraakt, eet ook minder goed. Je zou kunnen proberen haar zoveel mogelijk afleiding te geven (vb wandelen, spelletjes doen...) en misschien ook minder eten te geven, dat wil ook wel eens helpen.
Op homeopatisch gebied kan je Ablavetsem van VSM geven.
Sukses. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
AnjaJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Dat lijkt me een staaltje schijnzwangerschap...
Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ze begon het gedrag wel in haar loopse periode, laatste week volgens mij. Dus in principe zou dit dus schijnzwanger kunnen zijn. Kan iemand mij meer over schijnzwanger dan vertellen?

Ik ga dat van VSM halen bij de drogist, bedankt voor deze info.
Mocht er mensen zijn die hier anders over denken graag deel het mij mee.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”