Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voervraag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marieke*
Zeer actief

voervraag

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik voer sinds januari geheel Carnibest. Ben er zeer tevreden over, maar wil er toch graag weer brok naast gaan geven.
Na het veel topics op diverse fora doorgelezen te hebben zit ik nu te twijfelen tussen Carocroc en Prins.

Maar toch nog een paar vragen: wat is het verschil tussen ge-expandeerde en geperste brok?
Prins heeft die alleen geperste brok? Ik zie er aan de ene kant heel erg tegenop om geperste brok te gaan voeren omdat ik een tijd FF gevoerd heb en de honden er hier ontzettende tandplak van kregen.

Wie heeft er positieve/negatieve ervaringen met Prins of Carocroc? En kunnen beide voeders goed samengaan met versvlees?
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Waarom wil je terug brok voeren?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ff buiten het feit waarom je terug wil naar brok, ik heb voor beide honden caracroc en daar doen ze het perfekt op. Orbis krijgt senior en heeft nooit geen last meer van zijn ontlasting sinds ik dit geef. Whooper heeft gewoon de kip/rijst. ik geef het in combinatie met versvlees en dat gaat perfekt. Prins is ook een goede brok :ok: en heeft beide brokken. zowel geperst als geëxpandeerd volgens mij :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

prins heeft ook de ge-expandeerde brok.

maar de geperste brokken van prins zijn harder
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

~Tine~ schreef:Waarom wil je terug brok voeren?
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar :denken:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Sylvia schreef:
financieel oogpunt :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Prins geeft bij die van ons geen tandplak , wij voeren wel de geperste brok :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marieke*
Zeer actief

jip007 schreef:Prins geeft bij die van ons geen tandplak , wij voeren wel de geperste brok :wink:
Heeft Prins eigenlijk nog verschillende "soorten"? Welke zou ik dan moeten hebben voor de Markiesjes? Het is toch iets anders dan een DD he... :mrgreen:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Marieke* schreef:
jip007 schreef:Prins geeft bij die van ons geen tandplak , wij voeren wel de geperste brok :wink:
Heeft Prins eigenlijk nog verschillende "soorten"? Welke zou ik dan moeten hebben voor de Markiesjes? Het is toch iets anders dan een DD he... :mrgreen:
gewoon de geperste , alleen wat minder geven dan die van ons , anders krijg je een heel dik markiesje :smile: :smile: :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marieke*
Zeer actief

mmm zal hier vanavond eens bij de dierenzaak gaan kijken! :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Marieke* schreef:
Prins heeft wel verschillende soorten, maar niet speciaal voor kleine of grote honden, is ook niet echt nodig hoor :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Marieke*
Zeer actief

cloris schreef:
Marieke* schreef:
Prins heeft wel verschillende soorten, maar niet speciaal voor kleine of grote honden, is ook niet echt nodig hoor :wink:
Nope vanuit het versvleesoogpunt weet ik het ook wel, maar ja er kan toch verschil zitten qua grootte van de brok. Aan de andere kant, hun tanden hebben ze niet voor niets gekregen :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Marieke* schreef:
cloris schreef:
Marieke* schreef:
Nope vanuit het versvleesoogpunt weet ik het ook wel, maar ja er kan toch verschil zitten qua grootte van de brok. Aan de andere kant, hun tanden hebben ze niet voor niets gekregen :mrgreen:
Nee idd :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben een maand of 2 overgegaan op Prins. Voerde eerst carocroc, was voor Nika heel tevreden, voor Marouck minder, die kreeg na een tijd behoorlijk last van de rui, ze kwam er niet doorheen, vacht voelde vettig, haren braken af en ze had last van jeuk.
FF gaf hier inderdaad last van tandplak bij Marouck voorheen, dus Prins gekocht.
Tot nu toe heeft ze geen last van tandplak! Ze eet het goed, alleen de ontlasting was in het begin wat zachter (misschien toch een kwestie van teveel gegeven?). Nu gaat het prima.
Aangezien de carocroc hier op was heb ik vanaf deze week ook Nika de Prins gegeven, even kijken hoe ze hierop reageert. FF was te zwaar voor haar, ze moest er regelmatig van spugen. Ik voer het haar dus nu een week en tot nu toe nog niet gespuugd.
Ik geef de geperste brok, de blauwe zak.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb prins geperst! Bevalt prima, en totaal geen last van tandplak....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marieke*
Zeer actief

Maar wat is nu het voordeel van geperst ten opzichte van ge-expandeerd dan? Ik zie dat alle Prins-voerders dus de geperste brok voeren, terwijl Prins toch ook ge-expandeerd verkoopt.....
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Geperst schijnt makkelijker te verteren te zijn, die vallen makkelijker in de maag uit elkaar, terwijl geëxpandeerde brok een soort sponsje wordt in de maag voordat ie kapot gaat.
En ik heb ook wel begrepen dat het verhittingsproces tussen beide nogal verschilt zodat geperste brok meer voedingswaarde zou hebben dan geëxpandeerde brok. Maar of dat klopt?
Maar ik merk het hier aan mijn honden, die krijgen dan welliswaar FF, maar dus ook geperst en vroeger spuugde Beertje nogal eens na het eten en dan kwamen er echt hele brokjes uit, die opgezwollen sponsjes leken, terwijl de geperste brok er bij Beer veel beter in blijft en als hij een keer spuugt dan is het ook niet meer te zien dat het een brokje was.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Ik ben een maand of 2 overgegaan op Prins. Voerde eerst carocroc, was voor Nika heel tevreden, voor Marouck minder, die kreeg na een tijd behoorlijk last van de rui, ze kwam er niet doorheen, vacht voelde vettig, haren braken af en ze had last van jeuk.
FF gaf hier inderdaad last van tandplak bij Marouck voorheen, dus Prins gekocht.
Tot nu toe heeft ze geen last van tandplak! Ze eet het goed, alleen de ontlasting was in het begin wat zachter (misschien toch een kwestie van teveel gegeven?). Nu gaat het prima.
Aangezien de carocroc hier op was heb ik vanaf deze week ook Nika de Prins gegeven, even kijken hoe ze hierop reageert. FF was te zwaar voor haar, ze moest er regelmatig van spugen. Ik voer het haar dus nu een week en tot nu toe nog niet gespuugd.
jij gaf toch een proef maand FF, de tandplak toch weer teruggekomen dat je nu weer Prins voert (dacht nl dat je aangegeven had dat t wel beter ging dan voorheen)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marieke* schreef:Maar wat is nu het voordeel van geperst ten opzichte van ge-expandeerd dan? Ik zie dat alle Prins-voerders dus de geperste brok voeren, terwijl Prins toch ook ge-expandeerd verkoopt.....
het voordeel van geperst is dat het geen sponsjes worden... je vind er niets meer van terug als ze het eens weer uitspugen terwijl de geexpandeerde brokken er als erg opgezwollen brokjes weer uit komen...
daarnaast had ik met 1 hond, dat ie maar niet dikker wilde worden op geexpandeerde brok.. welk merk ik ook probeerde en er meer van eten wilde niet.. dat liet ie staan... toen ik geperst ging geven kreeg hij een normale hoeveelheid en kwam er wel van aan en behield het juiste gewicht
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Het expanderen dient om normaal gesproken onverteerbare ingredienten beter verteerbaar te maken, zoals popcorn-> eet gewoon mais en je poept gewoon mais, eet popcorn en je vindt alleen de schilletjes, de inhoud van de korrel is "onstloten". Het voordeel is dus dat je meer grondstoffen geschikt kunt maken voor consumptie (vertering en dus benutting), je kan dus ook goedlopere grondstoffen verwerken.
Mijn eigen persoonlijke idee is dat ze van geperste brok minder poepen (volume), maar ik heb het niet gemeten.
weg gehaald zit een virus in
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Sjiel schreef:Het expanderen dient om normaal gesproken onverteerbare ingredienten beter verteerbaar te maken, zoals popcorn-> eet gewoon mais en je poept gewoon mais, eet popcorn en je vindt alleen de schilletjes, de inhoud van de korrel is "onstloten". Het voordeel is dus dat je meer grondstoffen geschikt kunt maken voor consumptie (vertering en dus benutting), je kan dus ook goedlopere grondstoffen verwerken.
Mijn eigen persoonlijke idee is dat ze van geperste brok minder poepen (volume), maar ik heb het niet gemeten.
Als ik mais eet komt er gewoon stront uit hoor, en als ik popcorn eet idem.... :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marieke* schreef:
Sylvia schreef:
financieel oogpunt :wink:
Waarom dan geen goedkoper versvoer in plaats van Carnibest?Of vind je hondje die niet lekker?Want Carnibest is nu niet echt goedkoop naturlijk, misschien eens dan een ander proberen als dat kan natuurlijk :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:
Inge schreef:Ik ben een maand of 2 overgegaan op Prins. Voerde eerst carocroc, was voor Nika heel tevreden, voor Marouck minder, die kreeg na een tijd behoorlijk last van de rui, ze kwam er niet doorheen, vacht voelde vettig, haren braken af en ze had last van jeuk.
jij gaf toch een proef maand FF, de tandplak toch weer teruggekomen dat je nu weer Prins voert (dacht nl dat je aangegeven had dat t wel beter ging dan voorheen)
Klopt, ik heb 1 zak FF gegeven op verzoek van Gerrit. De tandplak was duidelijk minder dan voorheen, maar helaas niet helemaal weg, Marouck kreeg dus opnieuw lichte aanslag op haar tanden in die maand.
Vandaar dat ik nu de zak op is weer verder ben gegaan met de Prins, die had ze ook al een zak gehad voor de zak FF en daarbij had ze dus geen last van tandplak :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”