Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een andere probleemhond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Net

Een andere probleemhond

Ongelezen bericht door Net »

Wij laten Duke altijd op een veldje (onaangelijnd) uit. Daar komen meerdere honden, gaat altijd goed. Ik laat Duke dus alleen maar los als ik zie dat een andere hond ook los is, in de veronderstelling dat die andere hond dat kan. Sommige honden hebben geen zin in Duke, weet ze feilloos. Nu komt er dus op dat veld wel 'es een hond die niet met andere honden kan omgaan, daarom houdt de bazin haar ook aangelijnd. De baas laat die hond wel onaangelijnd uit. Op een gegeven moment loopt die hond dus los en grijpt Duke, die dus echt heel kwaad werd. Echt die lip omhoog, oren naar achter, zo had ik haar nog nooit gezien. 'Geeft niets, wordt onze hond 'es haar plaats gewezen', zegt die baas. Later zag ik dat Duke een wondje in haar zij had, maar ik weet niet zeker of die hond dat had gedaan (ik kan dat in ieder geval niet bewijzen). De x na die wandeling was Duke heel grommerig naar andere honden.Zojuist heeft mijn man met Duke gewandeld en is dus weer die hond tegengekomen. Vechten, mijn man roept Duke terug. Thuis blijkt dat Duke een snee boven haar oog heeft en een snee in haar snuit. Mijn reactie is dus dat als wij die hond weer (los) tegenkomen, dat wij Duke aangelijnd houden. Want ik weet heel zeker dat die man het allerbeste met zijn hond voorheeft, maar mijn hond wordt de dupe van een andere probleemhond? Tis niet alleen die schram, daar doen we wat zinkzalf op. Maar hoe wordt de reactie naar andere honden? Wat zouden jullie doen?
Net

Martijn schreef:Ik zou mijn ogen open houden en Duke wat dichterbij mij op de plek waar je die hond tegen kunt komen. Het is nu duidelijk dat het fout gaat tussen die twee. Waarom zou je het zich eindeloos laten herhalen?
Zou jij 'em niet aanlijnen? Alleen dichtbijhouden dan? Mijn man neemt altijd een bal mee, dus dat zal ze niet leuk vinden! Bij mij is dat geen probleem, want als ik met haar wandel wil ze alleen maar snuffelen. En nee, ik wil het zich niet laten herhalen, maar ik weet zeker dat die man het echt heel goed bedoelt met zijn hond. Die hond doet het verkeerd, dat weet die man, die vindt het gewoon fijn dat z'n hond met een andere hond is. Maar ik zal Duke toch bij me houden!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het hangt er van af denk ik hoe goed je eigen hond luistert. Met aanlijnen geef je een signaal af naar je eigen hond, wat ik niet zo positief vind..aan de andere kant geef je ook een signaal af aan de eigenaar van de andere hond, nl. hou je hond bij je, mijne zit aan de lijn!!
Het meest ideale zou wat mij betreft zijn de eigenaar van de andere hond even aan te spreken dat je niet wil dat de honden verder nog met elkaar op de vuist gaan en dus vragen of diegene zijn hond bij hem wil houden en dat jij dat ook zal doen. Ik zou dus een confrontatie uit de weg gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Net

Eline* schreef:Het hangt er van af denk ik hoe goed je eigen hond luistert. Met aanlijnen geef je een signaal af naar je eigen hond, wat ik niet zo positief vind..aan de andere kant geef je ook een signaal af aan de eigenaar van de andere hond, nl. hou je hond bij je, mijne zit aan de lijn!!
Het meest ideale zou wat mij betreft zijn de eigenaar van de andere hond even aan te spreken dat je niet wil dat de honden verder nog met elkaar op de vuist gaan en dus vragen of diegene zijn hond bij hem wil houden en dat jij dat ook zal doen. Ik zou dus een confrontatie uit de weg gaan.
Ze luistert wel goed, dus we zullen proberen zonder lijn confrontaties uit de weg te gaan. Misschien is zonder lijn trouwens wel beter, want als ze aan de lijn een andere hond ziet staat haar haar recht overeind. Borstelen, daar had ik voor dat ik dit forum las dus echt nog nooit van gehoord. Men leert nog 'es wat :ok:
Kimba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimba »

De kans zit er ook in dat je hond de dupe word als je hem aanlijnt,want deze is beperkt in zijn beweging en kan niet zo gauw weg als de mogelijk daar is.
Als die hond op jullie afkomt maakte ik hem mooi los.
Afbeelding
SIMPLY THE BEST

Groetjes Wimmeke en Kimba.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”