Betekent dit nog iets of hebben we gewoon een rare hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorpootje optillen
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Voorpootje optillen
mijn pup van bijna 6 maanden (een teefje) tilt wel eens haar voorpootje op als ze op nat gras loopt. Vlak daarna begint ze op die plek te graven
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- pooh
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
-
Net
TnxInge O schreef:wild verwijzen (aanwijzen door met de neus id. richting van het wild gekeerd te 'verstarren), waarbij in een uiterste vorm van concentratie één voorpoot opgetild wordt (de beweging wordt ahw. onderbroken).Net schreef:Zal wel een stomme vraag zijn, maar wat is dat, 'voorstaan'?
-
Yndra
- Actief
- boogie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Om het nog verwarrender te maken... ik heb een jachthond (springer) die in ieder gevl niet voor (mag) staan bij wild. Zal ze van nature ook echt niet gedaan hebben. Ze tilt wel haar voorpootje op! Dit doet ze als ze zit of staat. Meestal wacht ze op een commando om bijv. te apporteren, starthouding dus.
Daarnaast doet ze het ook boven gaatjes in de grond, ze staat dan als het ware klaar om 'het beestje' te vangen. (is trouwens ook een aantal maal gelukt met mollen en muizen). Als het beestje niet komt, of het ruikt gewoon eeeerrrug lekker, dan start ze alsnog met graven!
Ik denk dat o.m. het een manier van de hond is om met spanning in het lijf om te gaan.
Daarnaast doet ze het ook boven gaatjes in de grond, ze staat dan als het ware klaar om 'het beestje' te vangen. (is trouwens ook een aantal maal gelukt met mollen en muizen). Als het beestje niet komt, of het ruikt gewoon eeeerrrug lekker, dan start ze alsnog met graven!
Ik denk dat o.m. het een manier van de hond is om met spanning in het lijf om te gaan.
- pooh
- Zeer actief
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan het mooi omschrijvenInge O schreef:wild verwijzen (aanwijzen door met de neus id. richting van het wild gekeerd te 'verstarren), waarbij in een uiterste vorm van concentratie één voorpoot opgetild wordt (de beweging wordt ahw. onderbroken).Net schreef:Zal wel een stomme vraag zijn, maar wat is dat, 'voorstaan'?
Inderdaad moet de honde helemaal verstarren, dat als je bij wijze van spreken de hond optild en 10 meter verder weer hetzelfde neer kan zetten. Dan staat de hond dus voor.
Het voorstaan gebeurd op de geur van wild.
Gewoon zo met een pootje omhoog staan heeft niks met voorstaan te maken.
Dit is Voorstaan:

Je ziet de totale verstrakking van het lichaam, met zijn neus in de lucht geurproevend naar het vogeltje wat verderop zit.
Groetjes Sylvia

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Voorstaan heeft natuurlijk helemaal niks met stress te maken.
Voorstaan met een verstrakking geeft aan dat de hond met zekerheid verteld dat DAAR een vogeltje op de grond zit. DAT is voorstaan.
Als een hond met zijn poot omhoog gaat voor wat deze ziet is het meer een verwijzing te noemen, heeft niks met voorstaan van doen
Voorstaan met een verstrakking geeft aan dat de hond met zekerheid verteld dat DAAR een vogeltje op de grond zit. DAT is voorstaan.
Als een hond met zijn poot omhoog gaat voor wat deze ziet is het meer een verwijzing te noemen, heeft niks met voorstaan van doen
Groetjes Sylvia