Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plasje in de keuken, iedere nacht, maar vannacht niet!
Moderator: moderatorteam
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Plasje in de keuken, iedere nacht, maar vannacht niet!
Iedere ochtend, als ik beneden kom, ligt er een plasje van Mollie in de keuken. Iedere keer op exact dezelfde plaats. In het begin deed ze dat niet, het is echt de laatste week ongeveer.
Enig idee waarom ze dit doet? Overdag doet ze het niet. Als we buiten zijn, plast ze niet overdreven veel en ik heb ook niet het idee dat ze het niet op kan houden.
Enig idee waarom ze dit doet? Overdag doet ze het niet. Als we buiten zijn, plast ze niet overdreven veel en ik heb ook niet het idee dat ze het niet op kan houden.
Laatst gewijzigd door tbeast op 24 sep 2004 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tbeast
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Ik vermoed dat ze dit doet omdat ze ontdekt heeft dat het kán en ook wérkt. Zodra ze geplast heeft heeft ze geen druk meer op haar blaas en kan lekker verder maffen.
Een gewoontetje wat ontstaan is doordat ze het een keertje gedaan heeft, en zich nu aan het vastleggen is.
Ok, en de oplossing?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed uitlaten voor het slapen gaan, en haar een tijd niet meer in de keuken laten ´s nachts. Misschien ook vroeger laten eten.
Omdat deze ontluikende gewoonte waarschijnlijk plaatsgebonden is zal zij niet zo snel ergens anders gaan plassen. Door het een tijd niet te doen verdwijnt de gewoonte gewoon. Als het goed is.
Omdat deze ontluikende gewoonte waarschijnlijk plaatsgebonden is zal zij niet zo snel ergens anders gaan plassen. Door het een tijd niet te doen verdwijnt de gewoonte gewoon. Als het goed is.
-
tbeast
- Zeer actief
Het probleem is alleen dat wij een open keuken hebben. Zou het ook helpen wat neer te zetten op de plaats waar ze altijd plast?Wil de hond schreef:Goed uitlaten voor het slapen gaan, en haar een tijd niet meer in de keuken laten ´s nachts. Misschien ook vroeger laten eten.
Goed uitlaten voor het slapen gaan doe ik natuurlijk al. De honden krijgen hier 's morgens hun eten al, om te zorgen dat hun maag leeg is als ze de nacht in gaan.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zou kunnen proberen om iets neer te zetten, maar ik vrees dat ze er dan zo dicht mogelijk in de buurt gaat plassen.
Misschien moet je haar een tijdlang ook ´s nachts nog eens uitlaten? Als dat te doen is tenminste, want je zit natuurlijk ook met de andere honden.
Kun je de keuken niet afsluiten met een plank of zo?
Of een tijdje geen water meer geven vanaf een uurtje of anderhalf voor het laatste ommetje?
Misschien moet je haar een tijdlang ook ´s nachts nog eens uitlaten? Als dat te doen is tenminste, want je zit natuurlijk ook met de andere honden.
Kun je de keuken niet afsluiten met een plank of zo?
Of een tijdje geen water meer geven vanaf een uurtje of anderhalf voor het laatste ommetje?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als het een gesteriliseerd teefje is zou ik toch een keer Enurace proberen. Wuilus is ook lichtelijk incontinent en enurace zorgd ervoor dat ze wel haar plasjes op kan houden. Je hoeft dat dan maar een weekje te proberen en daarna kan ze het weer een hele poos ophouden omdat de blaasspier weer wat sterker is. Wuilus laat alles liggend lopen maar ergerd zich wel dood, ze likt alles netjes op en als ik dan buiten kom hoeft ze helemaal niet zo egr meer.
Ik kan me voorstellen dat jouw teefje het gewoon even ergens gaat doen als ze gaat lekker op haar slaapplaats
Wel even blaasontsteking uitsluiten natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat jouw teefje het gewoon even ergens gaat doen als ze gaat lekker op haar slaapplaats
-
tbeast
- Zeer actief
Mollie is niet gesteriliseerd. Overdag geeft ze echt helemaal niet te kennen dat ze moet plassen. Ook als we weg zijn, houdt ze het netjes op.MARC_S schreef:Als het een gesteriliseerd teefje is zou ik toch een keer Enurace proberen. Wuilus is ook lichtelijk incontinent en enurace zorgd ervoor dat ze wel haar plasjes op kan houden. Je hoeft dat dan maar een weekje te proberen en daarna kan ze het weer een hele poos ophouden omdat de blaasspier weer wat sterker is. Wuilus laat alles liggend lopen maar ergerd zich wel dood, ze likt alles netjes op en als ik dan buiten kom hoeft ze helemaal niet zo egr meer.
Ik kan me voorstellen dat jouw teefje het gewoon even ergens gaat doen als ze gaat lekker op haar slaapplaats![]()
Ik ga proberen de vaste plek onbereikbaar te maken en inderdaad misschien het water wegzetten, dat staat er nl. dag en nacht.
- aniet
- Vaste gebruiker
-
laeken
- Zeer actief
Ik geef het alleen een weekje als ze erg lekt en daarna is ze weer een maandje droog. Ik weet niet hoe jouw hond is maar hier gaat dat goed. Ik geef liever niets levenslang elke dag nlaniet schreef:Ja. Enurace werkt perfekt![]()
Mijn dierenarts zei dat ze het de rest van haar leven moest blijven nemen, maar ik kan er dus ook wel weer mee stoppen, dat zou wel prettig zijn natuurlijk
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
Nee niet echt eigenlijk. Bij mijn zus krijgt ze altijd rymadil en enurace, elke dag, omdat ze een witte vloerbedekking heeft en dus geen drupjes wil door het hele huis, wat ik daar van merk is dat ze wat agressiever is op straat daarWil de hond schreef:Enurace kende ik niet. Net even gekeken en ontdekt dat het feitelijk efedrine is. Merk je bij Wuilis iets van de "opwekkende" effekten van dit middel?
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als ze niet gecastreerd is, moet ze dan misschien loops worden binnenkort. Mijn bloedhond was altijd onzindelijk vlak voor de loopsheid.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tbeast
- Zeer actief
Dat weet ik echt niet. De vorige eigenaar wist niet wanneer ze loops was geweest (misschien merk je dat niet bij die kleintjes?) en ik heb haar nog niet zo lang. Dus zou best kunnen!Belle schreef:Als ze niet gecastreerd is, moet ze dan misschien loops worden binnenkort. Mijn bloedhond was altijd onzindelijk vlak voor de loopsheid.
-
Sjiel
- Zeer actief
Sheila heeft de laatste 3 jaar van haar leven dagelijks Propalin gebruikt. Met het laatste halfjaar ook nog Incurin erbij.MARC_S schreef:Ik geef het alleen een weekje als ze erg lekt en daarna is ze weer een maandje droog. Ik weet niet hoe jouw hond is maar hier gaat dat goed. Ik geef liever niets levenslang elke dag nlaniet schreef:Ja. Enurace werkt perfekt![]()
Mijn dierenarts zei dat ze het de rest van haar leven moest blijven nemen, maar ik kan er dus ook wel weer mee stoppen, dat zou wel prettig zijn natuurlijkWie weet wat er ophoopt in het lichaam van dat medicijn.
weg gehaald zit een virus in
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bij Chiva, die ook niet echt groot is, merk ik heel goed dat ze loops is. Het bloedverlies heeft volgens mij niets met de grootte van de hond te maken, maar is natuurlijk wel verschillend per hond. Maar behalve aan het bloedverlies merk ik het al eerder aan het gedrag. Daar ken jij Mollie natuurlijk nog niet goed genoeg voor, maar dat de vorige eigenaar niet heeft gemerkt wanneer ze loops was vind ik toch wel raar.tbeast schreef:Dat weet ik echt niet. De vorige eigenaar wist niet wanneer ze loops was geweest (misschien merk je dat niet bij die kleintjes?) en ik heb haar nog niet zo lang. Dus zou best kunnen!Belle schreef:Als ze niet gecastreerd is, moet ze dan misschien loops worden binnenkort. Mijn bloedhond was altijd onzindelijk vlak voor de loopsheid.
Maar wat Wil zegt, vind ik ook heel aannemelijk klinken. Misschien moet je de plek waar ze steeds heeft geplast ook even heel goed schoonmaken met een speciaal middeltje zodat ook voor honden de geur echt weg is (ik weet niet of Dettol daar goed genoeg voor is).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik maakte de plek schoon met HAC, zakje oplossen in bidon van 5l.Belle schreef:Bij Chiva, die ook niet echt groot is, merk ik heel goed dat ze loops is. Het bloedverlies heeft volgens mij niets met de grootte van de hond te maken, maar is natuurlijk wel verschillend per hond. Maar behalve aan het bloedverlies merk ik het al eerder aan het gedrag. Daar ken jij Mollie natuurlijk nog niet goed genoeg voor, maar dat de vorige eigenaar niet heeft gemerkt wanneer ze loops was vind ik toch wel raar.tbeast schreef:Dat weet ik echt niet. De vorige eigenaar wist niet wanneer ze loops was geweest (misschien merk je dat niet bij die kleintjes?) en ik heb haar nog niet zo lang. Dus zou best kunnen!Belle schreef:Als ze niet gecastreerd is, moet ze dan misschien loops worden binnenkort. Mijn bloedhond was altijd onzindelijk vlak voor de loopsheid.
Maar wat Wil zegt, vind ik ook heel aannemelijk klinken. Misschien moet je de plek waar ze steeds heeft geplast ook even heel goed schoonmaken met een speciaal middeltje zodat ook voor honden de geur echt weg is (ik weet niet of Dettol daar goed genoeg voor is).
In een verstuiver, verstuiven en proper maken met keukenrol.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
tbeast
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Krijgen jou hondjes maar een keer per dag eten, en dan ook nog s'morgens, moeten ze daar dan de hele dag en hele nacht op teren, en waarom moeten ze met een lege maag de nacht in.tbeast schreef:Het probleem is alleen dat wij een open keuken hebben. Zou het ook helpen wat neer te zetten op de plaats waar ze altijd plast?Wil de hond schreef:Goed uitlaten voor het slapen gaan, en haar een tijd niet meer in de keuken laten ´s nachts. Misschien ook vroeger laten eten.
Goed uitlaten voor het slapen gaan doe ik natuurlijk al. De honden krijgen hier 's morgens hun eten al, om te zorgen dat hun maag leeg is als ze de nacht in gaan.
Eem mens ligt ook niet lekker in bed met een lege maag.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
tbeast
- Zeer actief
Wij hebben ons hele leven al honden, en altijd 1 keer per dag eten gegeven. Ik weet niet beter dan dat rustig kan. Het zou niet uitmaken of je 1 keer of meerdere keren per dag voert.vinkje schreef:Krijgen jou hondjes maar een keer per dag eten, en dan ook nog s'morgens, moeten ze daar dan de hele dag en hele nacht op teren, en waarom moeten ze met een lege maag de nacht in.tbeast schreef:Het probleem is alleen dat wij een open keuken hebben. Zou het ook helpen wat neer te zetten op de plaats waar ze altijd plast?Wil de hond schreef:Goed uitlaten voor het slapen gaan, en haar een tijd niet meer in de keuken laten ´s nachts. Misschien ook vroeger laten eten.
Eem mens ligt ook niet lekker in bed met een lege maag.
Als ik de honden later eten geef, poept Senna geheid 's nachts in huis, daarom geef ik ze 's morgens al eten. Ik geloof niet dat ze er last van hebben hoor, ze tonen niet slap of hongerig.
- aniet
- Vaste gebruiker
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tbeast
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tbeast
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee Sanneke,
De bedoeling is dat na verloop van enkele weken een poging wordt gedaan om te kijken of de nieuwe gewoonte, NIET plassen op die plaats gedurende de nacht, sterk genoeg is geworden om het verder zonder stoelen te kunnen doen. Het is zeg maar een ontwenningstherapietje.
Ondertussen maar hopen dat zij niet ontdekt dat een metertje verderop ook gewoon geplast kan worden.
De bedoeling is dat na verloop van enkele weken een poging wordt gedaan om te kijken of de nieuwe gewoonte, NIET plassen op die plaats gedurende de nacht, sterk genoeg is geworden om het verder zonder stoelen te kunnen doen. Het is zeg maar een ontwenningstherapietje.
Ondertussen maar hopen dat zij niet ontdekt dat een metertje verderop ook gewoon geplast kan worden.
-
tbeast
- Zeer actief
Het gekke is, dat ik er maar 1 keer stoelen heb neergezet. Toen plaste ze dus niet en daarna zonder stoelen ook niet meer.Wil de hond schreef:Nee Sanneke,
Ik denk dat Mollie gewoon superintelligent is.