Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp voor mij en Luka, weer wat nieuws

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Hulp voor mij en Luka, weer wat nieuws

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Omdat Luka het zo moeilijk heeft met veranderingen en angstig is
krijgt hij Anafranil vanaf vandaag.
Dit moet hij drie weken innemen. Hij zou er geen terugslag van krijgen
In die drie weken moeten we hem zo positief mogelijk benaderen.
Ofwel door zijn angst een stuk te negeren of te troosten op gepaste momenten.
Ik ga er dus met volle moed tegenaan !!
Maar ik vraag jullie wel om jullie hulp.
Dit zijn de situaties waaraan ik wil werken en ik zou heel lief :wink: willen vragen of jullie tips en raad voor me hebben.

* het uitvallen naar auto's
*schrik van plastiek zakken en handtassen
*voorwerpen in het algemeen bv stoel verplaatsen
*regengekletter (begint te blaffen)
*schaduwen

Ook tips om hem zelfverzekerder te maken zijn welkom

Sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 18 okt 2004 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Samantha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Samantha »

Plastic zakken in huis of op straat als ze gewoon liggen of boodschappen tassen..?
Misschien als ze leert dat daar iets lekkers uit komt..?
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik weet natuurlijk niet zo goed hoe jij zelf bent, maar ik herken wel een beetje in jou dat nerveuzerige wat ik zelf ook wel kan hebben. Misschien zie ik het verkeerd.

Wat ik mezelf heb aangeleerd is mezelf tot de orde roepen als ik zo ben. Ik wil rustig zijn tegen over mijn honden en niet alleen maar rustig lijken.

Ik probeer me een andere manier van denken aan te wennen, maar het is wel moeilijk.

Als nu een van mijn honden uit het zicht is bijvoorbeeld, hou ik mezelf voor dat hij echt wel weer terug komt, omdat hij dus ook nog nooit weg geraakt is. Want dit was namelijk voor mij een heel groot struikelblok, zoals jij misschien weer andere dingen hebt.

Misschien een lang verhaal maar ik wil je dus uitleggen dat het zoveel verschil maakt als je zelf rustig bent, je brengt dit over op je hond. Dus dat lijkt me stap nummer 1. Ik merk echt verschil nu. Beer luistert nu heel goed, komt altijd naar me toe als ik roep, terwijl hij echt voor mij moeilijk te trainen is geweest. Op de een of andere manier zag hij gewoon hoe gestressed ik me voelde ook al probeerde ik het niet te laten blijken. Ze hebben je toch wel door.

Als je rust uitstraalt gaan ze op je vertrouwen, dus zien ze jou als leider. Ik merk het bijvoorbeeld als het onweert. Ze kijken dan naar mij, wat ik doe, ik kijk totaal niet op of om, doe net alsof ik helemaal niks hoor en zie. Kijk mijn honden niet aan, zeg gewoon niks.

Ze zijn dus allemaal niet bang voor onweer nu. Gaan ook gewoon door met waar ze mee bezig zijn. Dit bedoel ik dus als voorbeeldje, niet omdat ik wil zeggen dat ik het goed doe, maar dit is gewoon iets wat goed gelukt is.
Mama Sanneke
Zeer actief

Baily schreef:Ik weet natuurlijk niet zo goed hoe jij zelf bent, maar ik herken wel een beetje in jou dat nerveuzerige wat ik zelf ook wel kan hebben. Misschien zie ik het verkeerd.

Wat ik mezelf heb aangeleerd is mezelf tot de orde roepen als ik zo ben. Ik wil rustig zijn tegen over mijn honden en niet alleen maar rustig lijken.

Ik probeer me een andere manier van denken aan te wennen, maar het is wel moeilijk.

Als nu een van mijn honden uit het zicht is bijvoorbeeld, hou ik mezelf voor dat hij echt wel weer terug komt, omdat hij dus ook nog nooit weg geraakt is. Want dit was namelijk voor mij een heel groot struikelblok, zoals jij misschien weer andere dingen hebt.

Misschien een lang verhaal maar ik wil je dus uitleggen dat het zoveel verschil maakt als je zelf rustig bent, je brengt dit over op je hond. Dus dat lijkt me stap nummer 1. Ik merk echt verschil nu. Beer luistert nu heel goed, komt altijd naar me toe als ik roep, terwijl hij echt voor mij moeilijk te trainen is geweest. Op de een of andere manier zag hij gewoon hoe gestressed ik me voelde ook al probeerde ik het niet te laten blijken. Ze hebben je toch wel door.

Als je rust uitstraalt gaan ze op je vertrouwen, dus zien ze jou als leider. Ik merk het bijvoorbeeld als het onweert. Ze kijken dan naar mij, wat ik doe, ik kijk totaal niet op of om, doe net alsof ik helemaal niks hoor en zie. Kijk mijn honden niet aan, zeg gewoon niks.

Ze zijn dus allemaal niet bang voor onweer nu. Gaan ook gewoon door met waar ze mee bezig zijn. Dit bedoel ik dus als voorbeeldje, niet omdat ik wil zeggen dat ik het goed doe, maar dit is gewoon iets wat goed gelukt is.
Ik ben van buiten wel heel rustig, maar vanbinnen niet.
Misschien voelt ie dat wel.
Maar ik ben niet zo'n paniekerig typ hoor, als het onweert geef ik ook geen kik, maar dan begint Tineke wel te roepen.
Ik merk wel dat als er discussies zijn met Tineke hij maar bang rondloopt.
Misschien omdat ik mijn stem dan verhef.
Ik moet gewoon ook leren een beetje zijn gedrag te negeren.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
aniet
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door aniet »

Hallo, heb net bij Missy een heel stuk over Bach remedies geschreven voor de angst bij Ossie, is dat misschien wat voor jullie allebei?
Mijn honden en ik gebruiken het ook en ik ben ook nogal eens stresskipperig door allerlei toestanden en het werkt echt wel, in ieder geval ondersteunt het.Lees het stukje maar eens!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik heb de bach-bloesems ook al geprobeerd.
Er is echter één probleem, als ik het in zen eten of drinken doe
wil hij niet meer eten of drinken.
En dan kan je weer niet verder.
:denken: Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
aniet
Vaste gebruiker

Welke remedies heb je voor hem gehad, weet je dat nog, want als het niet goed is voor je hond, dan wijst hij het automatisch af, dan krijg je het dus écht niet naar binnen :boos: .Dat is ook met Reiki en zo, als ze het niet willen, dan hoef je het echt niet te doen.
Groetjes Anita
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik had antwoord gegeven in je vorige topic..had je daar nog iets aan? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mama Sanneke
Zeer actief

aniet schreef:Welke remedies heb je voor hem gehad, weet je dat nog, want als het niet goed is voor je hond, dan wijst hij het automatisch af, dan krijg je het dus écht niet naar binnen :boos: .Dat is ook met Reiki en zo, als ze het niet willen, dan hoef je het echt niet te doen.
Groetjes Anita
The rescue remedy.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Eline* schreef:Ik had antwoord gegeven in je vorige topic..had je daar nog iets aan? :wink:
Ja hoor !

Deze ochtend ging het echter weer mis, trekke trekke aan die lijn.
Tot op gegeven moment ik rechtsomkeer maakte, groot protest, schuifel schuifel, ik sleepte hem maar mee met de nodige commando's erbij, volg en als ie dichter was "naast".
Hij keek me zo aan van wat deed je nu ? Verbaasd dat baasje met hem ging wandelen en niet omgekeerd.
Hij wil niet achter lopen, niet naast, alleen trekkebeestie uithangen.
Maar na de plotse rechtsomkeer zag ik dat ie op mij ging letten, waar ik heen ging.
Ik hoop dat ik weer niks verkeerd gedaan heb ???
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Goeie aktie!!!!!!!!!
Ik denk dta Eline wel een beetje trots op je is nu!
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Wat is Anafranil?
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Sjiel schreef:Wat is Anafranil?
Een anti-depressivum
Sjiel
Zeer actief

stefanie schreef:
Een anti-depressivum
Thanx, merknaam of stofnaam?
Op het UKG is Schilder nogal dol op Prozac (fluoxetine). (mijn huisarts ook trouwens :wink: en mijn omgeving ook )
Is 3 weken dan niet een beetje kort? Van Prozac kan je (humaan) pas na 6 weken zeggen og het werkt.
Mama Sanneke
Zeer actief

Sjiel schreef:
stefanie schreef:
Een anti-depressivum
Thanx, merknaam of stofnaam?
Op het UKG is Schilder nogal dol op Prozac (fluoxetine). (mijn huisarts ook trouwens :wink: en mijn omgeving ook )
Is 3 weken dan niet een beetje kort? Van Prozac kan je (humaan) pas na 6 weken zeggen og het werkt.
Anafranil is de merknaam.
Ze heeft me er voor drie weken tabletjes uit gegeven uit haar (DA) doos.
In die drie weken is het de bedoeling dat Luka een soort herkansing krijgt in zijn gedrag. (of misschien ik ook).
Hij mag het ook nog iets langer hebben (heb 30 tabletjes) maar na drie weken zou ik resultaat moeten zien.
Ze sprak van iets zwaardere pillen nog, maar dat wil ik voorlopig zeker niet. Dan zou ik nog liever de bachbloesems opnieuw willen proberen, maar die wil hij niet. :denken:
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja ehhhh... 'die wil hij niet?'. Hij heeft niks te willen :wink:

Heb je het op een plakje leverworst geprobeerd? En wil hij dat ook niet, dan gewoon in z'n bekkie druppelen!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mama Sanneke
Zeer actief

Stang schreef:Ja ehhhh... 'die wil hij niet?'. Hij heeft niks te willen :wink:

Heb je het op een plakje leverworst geprobeerd? En wil hij dat ook niet, dan gewoon in z'n bekkie druppelen!
T'is wel ontzettend vies dan hoor.
Dat lukt me misschien één keer, maar de tweede keer.
Hij eet Duck, met pilletjes kan je het in een bolletje rollen
Misschien moet ik de druppels er beter onder mengen dan.
Maar we zien nu eerst wat de Anafranil zegt.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
aniet
Vaste gebruiker

Mama Sanneke schreef:
aniet schreef:Welke remedies heb je voor hem gehad, weet je dat nog, want als het niet goed is voor je hond, dan wijst hij het automatisch af, dan krijg je het dus écht niet naar binnen :boos: .Dat is ook met Reiki en zo, als ze het niet willen, dan hoef je het echt niet te doen.
Groetjes Anita
The rescue remedy.
Sanneke
Heb je belanstelling dat ik een remedie samenstel, Rescue is voor plotselinge stresssituaties en de remedies die erin zitten werken niet echt voor zijn problemen, bovendien zit er alcohol in de Rescue en dat moeten de meeste honden sowieso niet.
Ik hoor het wel, groetjes Aniet
Mama Sanneke
Zeer actief

aniet schreef:
Mama Sanneke schreef:
Groetjes Anita
The rescue remedy.
Sanneke
Heb je belanstelling dat ik een remedie samenstel, Rescue is voor plotselinge stresssituaties en de remedies die erin zitten werken niet echt voor zijn problemen, bovendien zit er alcohol in de Rescue en dat moeten de meeste honden sowieso niet.
Ik hoor het wel, groetjes Aniet
Ja ik ben zeker geïntresseerd.
Dank je wel bij voorbaat.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Laat ons zeggen dat het meewandelen met 70 % verbeterd is !
Maar er moet nog aan gewerkt worden.
Ook Tineke moet met hem leren omgaan tijdens het wandelen.
Zelfs deze ochtend kwam er een camion aan en ik gebood hem "naast"
en hij bleef naast, wel een beetje schichtig kijkend maar hij deed het goed.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Heb je al eens geprobeerd om zijn aandacht af te leiden van de "enge" situaties? Je zou bv met een boel lekkere brokjes (ik gebruik zelf de mini botjes van Antos, maar je kunt er natuurlijk alles voor gebruiken wat hij lekker vindt) op zak kunnen gaan wandelen. Zodra een situatie in zicht komt waar hij normaal gesproken bang voor is, kun je zijn aandacht afleiden door een brokje in je hand te nemen. Dit doe je zodat hij heel duidelijk ziet wat je doet. Zijn aandacht is dan afgeleid van dat "enge". In het begin geef je hem dan vaak zo'n brokje, later laat je hem afwachten of en wanneer er iets komt. Zijn aandacht is dan bij jou en niet ergens anders. Je geeft hem uiteraard alleen iets als hij "braaf" geweest is. In het begin is dat een kortere tijd, later moet hij langer "braaf" zijn.

Om die brokjes nu niet alleen met "enge" dingen te associeren, geef je hem zeker ook in het begin op andere momenten iets lekkers. Als je zijn aandacht maar krijgt.
Op een bepaald moment krijgt hij in de gaten dat hij weleens iets lekkers kan verwachten onderweg.

Zo een heel verhaal, maar bij Freya werkt dit veeeeeeeeeel beter dan trekken aan de lijn, boos worden of een andere kant oplopen (ze kijkt me dan zeer beledigd aan en blaft of trekt gewoon verder). Hoeft bij een andere hond natuurlijk helemaal niet te werken. Maar het is wel een positieve methode.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Mama Sanneke
Zeer actief

Senta schreef:Heb je al eens geprobeerd om zijn aandacht af te leiden van de "enge" situaties? Je zou bv met een boel lekkere brokjes (ik gebruik zelf de mini botjes van Antos, maar je kunt er natuurlijk alles voor gebruiken wat hij lekker vindt) op zak kunnen gaan wandelen. Zodra een situatie in zicht komt waar hij normaal gesproken bang voor is, kun je zijn aandacht afleiden door een brokje in je hand te nemen. Dit doe je zodat hij heel duidelijk ziet wat je doet. Zijn aandacht is dan afgeleid van dat "enge". In het begin geef je hem dan vaak zo'n brokje, later laat je hem afwachten of en wanneer er iets komt. Zijn aandacht is dan bij jou en niet ergens anders. Je geeft hem uiteraard alleen iets als hij "braaf" geweest is. In het begin is dat een kortere tijd, later moet hij langer "braaf" zijn.

Om die brokjes nu niet alleen met "enge" dingen te associeren, geef je hem zeker ook in het begin op andere momenten iets lekkers. Als je zijn aandacht maar krijgt.
Op een bepaald moment krijgt hij in de gaten dat hij weleens iets lekkers kan verwachten onderweg.

Zo een heel verhaal, maar bij Freya werkt dit veeeeeeeeeel beter dan trekken aan de lijn, boos worden of een andere kant oplopen (ze kijkt me dan zeer beledigd aan en blaft of trekt gewoon verder). Hoeft bij een andere hond natuurlijk helemaal niet te werken. Maar het is wel een positieve methode.
Ja doe ik nu ook sinds een paar dagen, wat lekkers mee en belonen
als ie het goed doet.
En proberen af te leiden, maar da's nie altijd makkelijk hé.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
aniet
Vaste gebruiker

Sorry, ik schrijf je morgen even met een remedie, had ff geen tijd, sorry :19:
aniet
Vaste gebruiker

Ben er. toch nog eventjes ingedoken, en ik stel Mimulus en Chestnut Bud voor.
Mimulus is een remedie voor aanwijsbare angsten, wat dus duidelijk het geval is bij Luka, hij heeft benoembare angsten.
Chestnut Bud is voor dieren bij wie het leerproces om de een of andere reden is stopgezet, dus de angsten in Luka's geval.

Wil je een uitgebreidere uitleg, zeg het maar, dan doe ik dat morgen wel even, ga nu zo naar bed, ben het zat.

Kan je eergens de remedie laten maken, in een pipetflesje van 30ml moet van elke remedie 4 druppels gedaan worden, aangevuld met water en dus absoluut geen alcohol, maar dat wist je al.
Bij sommige natuurwinkels maken ze de remedie voor je, anders moet je een natuur/homeopathische arts opzoeken die ook met Bach Bloesemremedies werkt, die willen het meestal wel voor je maken.
Kan je niemand vinden dan wil ik wel voor je op zoek gaan!

De dosering is 3 maal daags 4 druppels in de bek druppelen, ik doe het altijd door de kiezen, even de bovenlip omhoog trekken en dan naar binnen spuiten, anders op een stukje lekkers, niet in het drinkwater, dan wordt het teveel verdund!

Sukses ermee en laat je even weten of het allemaal lukt en of het goed gaat?

Groetjes Anita
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Mama Sanneke schreef:
En proberen af te leiden, maar da's nie altijd makkelijk hé.
Sanneke
Is het ook niet. Zeker niet als je aan de andere kant nog een hond hebt die weer andere zeer interessante dingen ziet of je moet letten op een kind of je bent net een drukke weg aan het oversteken.
Ik vind het zelf ook een heel vervelend probleem
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Mama Sanneke
Zeer actief

aniet schreef:Ben er. toch nog eventjes ingedoken, en ik stel Mimulus en Chestnut Bud voor.
Mimulus is een remedie voor aanwijsbare angsten, wat dus duidelijk het geval is bij Luka, hij heeft benoembare angsten.
Chestnut Bud is voor dieren bij wie het leerproces om de een of andere reden is stopgezet, dus de angsten in Luka's geval.

Wil je een uitgebreidere uitleg, zeg het maar, dan doe ik dat morgen wel even, ga nu zo naar bed, ben het zat.

Kan je eergens de remedie laten maken, in een pipetflesje van 30ml moet van elke remedie 4 druppels gedaan worden, aangevuld met water en dus absoluut geen alcohol, maar dat wist je al.
Bij sommige natuurwinkels maken ze de remedie voor je, anders moet je een natuur/homeopathische arts opzoeken die ook met Bach Bloesemremedies werkt, die willen het meestal wel voor je maken.
Kan je niemand vinden dan wil ik wel voor je op zoek gaan!

De dosering is 3 maal daags 4 druppels in de bek druppelen, ik doe het altijd door de kiezen, even de bovenlip omhoog trekken en dan naar binnen spuiten, anders op een stukje lekkers, niet in het drinkwater, dan wordt het teveel verdund!

Sukses ermee en laat je even weten of het allemaal lukt en of het goed gaat?

Groetjes Anita
Bedankt alvast, ik denk dat mijn apotheker het voor mij wel kan maken.
Maar ik moet nu eerst die Anafranil verder geven en dan even afwachten.
Maar ik heb het afgedrukt en ik wil het best daarna proberen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

lust lucca geen lange vingers wand daar trekken de druppels makkelijk in daarna mischien voor de smaak in wat room en hap slik weg
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik ga volgende week even langs de apotheek
vragen of ze die mengeling kunne maken.
Dus een pipetflesje met van Mimulus en Chestnut Bud elk
vier druppels aangevuld met water.
Ik hoop dat die het wil maken.
Maar kan ik zelf niet deze twee flesjes kopen en in een pipetflesje doen ?

14 dagen zit hij nu aan de Anafranil en ik zie geen wijzeging in gedrag.
Hij is nog steeds angstig.