Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rangordebevestiging handje helpen bij vechtende teven?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

rangordebevestiging handje helpen bij vechtende teven?????

Ongelezen bericht door EvavT »

Bob nu 2 jaar heeft een vriendinnetje fox terrier van ongeveer zijn leeftijd (ietsje jonger)
Deze woont met zijn tante van 8 jaar in een roedeltje

Als Bob komt en druk gaat spelen, gaat de oudere teef ruzie zoeken met dit jongere hondje, welke zich niets laat gezeggen en terug gaan bekken.
Dit gaat er behoorlijk wild aan toe.

Als Bob en dit hondje rustig snuffelen ed is er niets aan de hand
Bij het binnenkomen van Bob bij dit roedeltje wordt de oudste teef ook wat onrustig, opgewonden, vechterig.

Deze hond heeft niet echt geleerd te spelen omdat het vorige teefje (ook) rust in de roedel wilde en zij dan ophield met spelen.

Het vorige foxje reageerde niet op het vechten maar wendde zijn kopje af, negeerde het, was ranghogere, en het kwam niet tot vechten.

Vragen:
1. Wat betekent dit gedrag? Wil de oudere teef rust in de roedel? Kan ze het drukke spelen niet hebben of kan ze niet hebben dat die twee rangorde regelen?
2. Kun je zelf iets doen door één van de teven voor te laten gaan en dergelijke waardoor de rangorde duidelijker wordt? Moet dit dan de jongere hond zijn of de oudere teef? De jongere laat zich niet eronder krijgen dus het probleem is dan wellicht niet opgelost. Deze is ook sneller dan de oudere.

Het vechten is puur tussen de teven, Bob wordt hier niet in betrokken
Beide teefjes zijn gesteriliseerd.

Tips?
oorzaken?
:19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat het gedrag betekent is lijkt mij duidelijk. De oudste teef wil het niet. :wink: Ik snap niet zo goed waarom je voor visite (want dat is Bob als ik het goed begrijp) een goedlopend roedeltje moet ontwrichten. Als je gaat rommelen en je ermee bemoeien heb je alleen maar kans op gedonder tussen die teven en dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Kan je Bob niet lekker thuislaten of de honden gewoon op hun plek leggen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Heuh......
1. het is geen goedlopend roedeltje want ze vechten wel vaker.
Dan moet ze ook haar dochter niet meer in huis laten (zonder hond)
beetje te gek

2. We gaan samen enden wandelen en het jongste teefje en Bob kunnen het uitstekend met elkaar vinden. Dat gunnen we onze honden, spelen en omgang met andere honden prefereer ik boven een blokje om met de baas, dat kunnen ze vaak genoeg doen.
Hier kun je ook niet tegenop wandelen.

Ik zie niet in waarom je de ene hond niet meer mag laten omgaan met andere honden omdat de oudste teef hier bezwaar tegen heeft.

Het is niet zo dat ze steeds vechten, tijdens de wandeling kunnen de honden ook regelmatig los
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”