Max en wij zijn sinds een tijdje op cursus, clickertraining. Gaat erg goed, de trainster ziet ook dat max vooral gromt uit angst, er zit geen spoortje dominantie in.. fijn om te horen. Nu heetf ie de eerste oefening onder de knie, maar zodra ik t een stapje moeilijker maak, gaat ie stressen, dus we doen t nog ff rustig aan.
Max valt behoorlijk uit naar de visite, maar ook hier geldt: angst angst angst... Ook dat gaan we aanpakken, max moet volkomen genegeerd worden door 'vreemden'. Om te zorgen dat niemand deze regel 'vergeten kan', hang ik nu papiertjes bij de deuren: 'Negeer de hond". Staat dom, maar is wel zo duidelijk
En verder, is het gewoon een drol van een hond, steeds liever, ook socialer naar andere honden, alleen vreemde mensen, dat is echt een heet hangijzer.... Ik kan sommige mensen ook niet uitstaan, sta je buiten, willen ze max aaien, ik zeg; doe liever maar niet, hij is angstig. Voor ik dat me mond uit heb, hup, aai over zijn bol. max grommen, en dan zeggen ze; wat een valse hond.... maar goed..... das hun gebrek, en niet die van mij