Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moet ik me schuldig voelen?
Moderator: moderatorteam
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moet ik me schuldig voelen?
Elke dag loop ik hier in het bos, het is een losloopgebied voor honden.
De honden, vooral Puck, rennen een eind voor mij uit en wachten (Oberon) altijd bij een kruizing van paden op mij. Ik laat ze dus lekker banjeren. door de bomen heb ik geen uitzicht op de zijpaden en weet dus niet of daar iemand loopt of niet.
Nu kom ik zo nu en dan een mevrouw tegen met een heel klein hondje aan de lijn, of......ik kom haar niet tegen.....ik hoor haar in de verte gillen.
Er mag geen andere hond bij haar hondje komen en omdat Puck een eindje van me af loopt is hij er eerder dan ik.
Ze gilt dan: "Ga weg, kssst" enz.
Zodra ik Puck roep, komt hij bij me en de mevrouw zegt dan helemaal niks tegen mij, maar loopt, haar hondje meetrekkend weg.
Daarnet ook weer. ik was bijna terug bij de auto, toen ik het gegil weer hoorde, dus ik begon Puck al te roepen. Puck kwam naar me toe en ik zag haar nog net snel weglopen.
Op zo'n moment baal ik er van dat Puck er weer naar toe ging en voel ik me schuldig tegenover die vrouw.
Maar is dit terecht? Het is een losloopgebied.
Tot nu toe heb ik niet de kans gehad om haar te vragen, want ze lijkt me ook een beetje mensenschuw, door de manier waarop ze altijd snel wegloopt.
De honden, vooral Puck, rennen een eind voor mij uit en wachten (Oberon) altijd bij een kruizing van paden op mij. Ik laat ze dus lekker banjeren. door de bomen heb ik geen uitzicht op de zijpaden en weet dus niet of daar iemand loopt of niet.
Nu kom ik zo nu en dan een mevrouw tegen met een heel klein hondje aan de lijn, of......ik kom haar niet tegen.....ik hoor haar in de verte gillen.
Er mag geen andere hond bij haar hondje komen en omdat Puck een eindje van me af loopt is hij er eerder dan ik.
Zodra ik Puck roep, komt hij bij me en de mevrouw zegt dan helemaal niks tegen mij, maar loopt, haar hondje meetrekkend weg.
Daarnet ook weer. ik was bijna terug bij de auto, toen ik het gegil weer hoorde, dus ik begon Puck al te roepen. Puck kwam naar me toe en ik zag haar nog net snel weglopen.
Op zo'n moment baal ik er van dat Puck er weer naar toe ging en voel ik me schuldig tegenover die vrouw.
Tot nu toe heb ik niet de kans gehad om haar te vragen, want ze lijkt me ook een beetje mensenschuw, door de manier waarop ze altijd snel wegloopt.

-
Samantha
- Vaste gebruiker
Mja... Ik denk dat je het beste kan proberen je honden toch ene beetje in eht zicht te houden, niet alleen omdat dat vrouwtje het niet wilt, maar omdat het ook wel eens gevaarlijk kan zijn. Je weet immers niet of het een onschuldig hondje met baasje is wat om het hoekje loopt of een of andere gek...
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Moet ik me schuldig voelen?
Er gebeurd toch niets met dat hondjeTrina schreef:Elke dag loop ik hier in het bos, het is een losloopgebied voor honden.De honden, vooral Puck, rennen een eind voor mij uit en wachten (Oberon) altijd bij een kruizing van paden op mij. Ik laat ze dus lekker banjeren. door de bomen heb ik geen uitzicht op de zijpaden en weet dus niet of daar iemand loopt of niet.
Gewoon lekker wandelen daar en dat mens vertoond vreemd gedrag niet de honden

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- sample
- Zeer actief
-
esther76
- Vaste gebruiker
Tja, een gek...mijn pointer rent ook altijd ver bij me vandaan, maar okee, hij is niet zo geinteresseerd in mensen. Ik wil hem lekker beweging geven en ga daarvoor speciaal naar losloopgebieden. Ik zou het heel jammer vinden als ik hem zou moeten beperken in zijn jaagplezier omdat er misschien iemand schrikt van een hond die als een vlaag voorbijschiet. Dat doe ik dus ook niet.
Natuurlijk is het wel de vraag wat jouw honden doen met dat kleine hondje en die schuwe vrouw
want als dat niet pluis is dan moet je ze natuurlijk bij je houden...
Maar zoals ik het lees zou ik zeggen laat ze lekker rennen, daarvoor ga je toch naar een losloopgebied, een mopperkont kun je overal tegenkomen.
Natuurlijk is het wel de vraag wat jouw honden doen met dat kleine hondje en die schuwe vrouw
Maar zoals ik het lees zou ik zeggen laat ze lekker rennen, daarvoor ga je toch naar een losloopgebied, een mopperkont kun je overal tegenkomen.
-
tineke
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hmm, het ligt er wel een beetje aan.
Als mijn honden met z'n drieen in het bos lopen hebben ze geen behoefte aan vreemde honden. Honden die dus respectloos op ze af komen rennen zullen worden afgesnauwd. Daarom hou ik mijn honden in het zicht en let ik altijd op of er geen andere honden aan komen.
Voorbeeldje, zondag in het bos. Donna en Malu liepen voor mij en Molli was haar balletje achter mij aan het zoeken. Ik zag een meisje van rechts komen, die ons zag en meteen weer omdraaide. Ik liep dus door en ineens zag ik een jonge stabij aan komen rennen. Molli kon ik nog net bij de halsband pakken. Dat meisje rende weer achter haar hond aan en kon hem dus niet pakken. Ondertussen wond Molli zich steeds meer op en probeerde Donna de stabij ook weg te jagen. Uiteindelijk kon het meisje haar hond pakken en aanlijnen.
Zolang je hond dus niet luistert moet je hem niet los laten in gebieden waar je vreemde honden kan tegenkomen. Of het nou losloopgebied is of niet.
In jouw geval luistert je hond wel als je hem roept, maar hij heeft nog niet door dat je bij vreemde honden uit de buurt moet blijven. Misschien trainen dat hij eerst toestemming komt vragen voordat hij naar andere honden mag?
Als mijn honden met z'n drieen in het bos lopen hebben ze geen behoefte aan vreemde honden. Honden die dus respectloos op ze af komen rennen zullen worden afgesnauwd. Daarom hou ik mijn honden in het zicht en let ik altijd op of er geen andere honden aan komen.
Voorbeeldje, zondag in het bos. Donna en Malu liepen voor mij en Molli was haar balletje achter mij aan het zoeken. Ik zag een meisje van rechts komen, die ons zag en meteen weer omdraaide. Ik liep dus door en ineens zag ik een jonge stabij aan komen rennen. Molli kon ik nog net bij de halsband pakken. Dat meisje rende weer achter haar hond aan en kon hem dus niet pakken. Ondertussen wond Molli zich steeds meer op en probeerde Donna de stabij ook weg te jagen. Uiteindelijk kon het meisje haar hond pakken en aanlijnen.
Zolang je hond dus niet luistert moet je hem niet los laten in gebieden waar je vreemde honden kan tegenkomen. Of het nou losloopgebied is of niet.
In jouw geval luistert je hond wel als je hem roept, maar hij heeft nog niet door dat je bij vreemde honden uit de buurt moet blijven. Misschien trainen dat hij eerst toestemming komt vragen voordat hij naar andere honden mag?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het is een losloopgebied, dus als ze zich normaal gedragen t.o.v. andere honden moet je ze gewoon los laten. Ik zie mijn honden ook weleens een sec. of 2 niet omdat ze al de bocht door zijn en ik niet door de bocht kan kijken of er iemand aankomt.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Samantha
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt misschien aan het soort hond maar die van mij krijgen ze echt niet zonder slag of stoot mee....Samantha schreef:Ik zou er toch ene beetje mee uitkijken, zo'n losloopgebied is natuurlijk ook een goede plek om zo'n beest iets aan te doen cq te hondnappen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer:
Ik laat hem niet naar ikweetnietwaar lopen hoor, ik weet altijd waar hij is en roep hem regelmatig terug, als hij uit het zicht is verdwenen.
Maar het gaat hier echt om de zijpaadjes, die ik zelf niet kan overzien...en ja...Puck vindt het geweldig om met andere honden te spelen, dus als er op zo'n pad eentje loopt, rent hij er naar toe.
Dat is hier verder geen enkel probleem. ik ken bijna alle mensen en honden die hier omstreeks dezelfde tijd lopen en meestal lopen we met elkaar op en spelen de honden met elkaar.
Het zijn allebei honden die goed met andere honden overweg kunnen, dus van mij uit hoef ik niet bang te zijn dat ze een andere hond kwaad doen.
Ik hoor ook altijd alleen maar die mevrouw gillen, het hondje heb ik nog nooit gehoord, dat ie blaft of gromt.
En hmm ja dat hondnappen.... Oberon gaat niet mee zonder mij...maar Puck....daar sta ik niet voor in, die vindt iedereen die lief voor hem is, aardig.
Maar het gaat hier echt om de zijpaadjes, die ik zelf niet kan overzien...en ja...Puck vindt het geweldig om met andere honden te spelen, dus als er op zo'n pad eentje loopt, rent hij er naar toe.
Dat is hier verder geen enkel probleem. ik ken bijna alle mensen en honden die hier omstreeks dezelfde tijd lopen en meestal lopen we met elkaar op en spelen de honden met elkaar.
Het zijn allebei honden die goed met andere honden overweg kunnen, dus van mij uit hoef ik niet bang te zijn dat ze een andere hond kwaad doen.
Ik hoor ook altijd alleen maar die mevrouw gillen, het hondje heb ik nog nooit gehoord, dat ie blaft of gromt.
En hmm ja dat hondnappen.... Oberon gaat niet mee zonder mij...maar Puck....daar sta ik niet voor in, die vindt iedereen die lief voor hem is, aardig.

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
het is een losloopgebied, lekker laten gillen dat mens zou ik zeggen, uiteraard zou je je honden bij je kunnen houden, maarja dan maken ze er geen losloopgebied van. Dan moet die dame maar ergens anders gaan wandelen met dr hondje waar geen andere honden komen. Heeft ze er ook geen last van. 
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Belle
- Zeer actief
Bij ons is een heel groot wandel/natuurgebied, waarvan een heel klein stukje losloopgebied is. Ik houd me altijd netjes aan de regels daar en laat de honden alleen op dat kleine stukje los en als ik verder ga, gaan ze aan de lijn. Laatst was er ook een vrouw (zonder hond) die vreselijk tegen me tekeer ging of ik die rothonden niet bij me kon houden (ze kwamen niet eens dicht bij haar). Jammer voor haar, maar dat doe ik dus niet, zij kan in dat hele bos lopen zonder loslopende honden tegen te komen, laat ons dan lekker dat kleine stukje hebben.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
granny
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb het al meer gezegd.Aan de ene kant is het natuurlijk heerlijk dat je hond lekker kan ravotten in een losloopgebied,maar aan de andere kant is het geen vrijbrief om de hond maar lekker zijn gang te laten gaan zonder dat je op hem hoeft te letten. Zie ik andere honden,dan lijn ik ze aan, losloopgebied of niet. Er lopen immers ook minder sociale honden.
Op een ander forum was er iemand die met haar Corgi's in een losloopgebied aan het wandelen. Ze weet ook dat haar honden hard blaffend op andere honden afrennen.Ze was net te laat met de honden terug roepen(ze waren niet in zicht) toen die op een aangelijnde boxer afrenden,hard blaffend. (ze weet dat haar honden een hekel aan boxers hebben) Toen die meneer met die boxer haar schreeuwde dat ze de honden bij zich moest houden, ontaarde dit in een scheldpartij omdat zij van mening was dat de boxer agressief was en dat hij daar maar niet met die hond moest gaan lopen.Ze vond dat ze volledig in haar recht stond,want die van haar blafde alleen maar en hadden nooit gebeten(blaffende honden bijten niet volgens haar).
Ik ben dus van mening dat je je hond altijd in het zicht moet blijven houden.Hoeven niet te volgen of zo,kunnen best op een afstandje van 15 a 20 meter lopen of spelen.
Iemand die bang is van andere honden doet er natuurlijk wel verstandig aan om niet in een gebied te gaan lopen waar veel honden (los mogen) lopen
Op een ander forum was er iemand die met haar Corgi's in een losloopgebied aan het wandelen. Ze weet ook dat haar honden hard blaffend op andere honden afrennen.Ze was net te laat met de honden terug roepen(ze waren niet in zicht) toen die op een aangelijnde boxer afrenden,hard blaffend. (ze weet dat haar honden een hekel aan boxers hebben) Toen die meneer met die boxer haar schreeuwde dat ze de honden bij zich moest houden, ontaarde dit in een scheldpartij omdat zij van mening was dat de boxer agressief was en dat hij daar maar niet met die hond moest gaan lopen.Ze vond dat ze volledig in haar recht stond,want die van haar blafde alleen maar en hadden nooit gebeten(blaffende honden bijten niet volgens haar).
Ik ben dus van mening dat je je hond altijd in het zicht moet blijven houden.Hoeven niet te volgen of zo,kunnen best op een afstandje van 15 a 20 meter lopen of spelen.
Iemand die bang is van andere honden doet er natuurlijk wel verstandig aan om niet in een gebied te gaan lopen waar veel honden (los mogen) lopen
Peace sells, but who is buying?
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben het in principe met je eens dat als er een aangelijnde hond aankomt je je honden bij je moet kunnen roepen.granny schreef:Ik heb het al meer gezegd.Aan de ene kant is het natuurlijk heerlijk dat je hond lekker kan ravotten in een losloopgebied,maar aan de andere kant is het geen vrijbrief om de hond maar lekker zijn gang te laten gaan zonder dat je op hem hoeft te letten. Zie ik andere honden,dan lijn ik ze aan, losloopgebied of niet. Er lopen immers ook minder sociale honden.
Op een ander forum was er iemand die met haar Corgi's in een losloopgebied aan het wandelen. Ze weet ook dat haar honden hard blaffend op andere honden afrennen.Ze was net te laat met de honden terug roepen(ze waren niet in zicht) toen die op een aangelijnde boxer afrenden,hard blaffend. (ze weet dat haar honden een hekel aan boxers hebben) Toen die meneer met die boxer haar schreeuwde dat ze de honden bij zich moest houden, ontaarde dit in een scheldpartij omdat zij van mening was dat de boxer agressief was en dat hij daar maar niet met die hond moest gaan lopen.Ze vond dat ze volledig in haar recht stond,want die van haar blafde alleen maar en hadden nooit gebeten
(blaffende honden bijten niet volgens haar).
Maar je honden elk moment in het zicht houden is onmogelijk zeker in het bos... ik ben ze zo af en toe ook een paar sec. uit het oog verloren omdat ze tussen de struiken rennen etc. of al de bocht om zijn terwijl ik er nog niet ben...

-
granny
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan blijf ik roepen nee hoor dat doe ik niet... als ik iemand zie die de hond vast heeft roep ik ze bij me anders niet.granny schreef:Als er een bocht komt,roep ik de honden bij me,totdat ik samen met hen de bocht om ben.Heel simpel.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen die hun hond niet los durven te laten lopen en bang zijn voor andere honden per se in een los loop gebied moeten lopen
Als ik zie dat er een hond aan komt die aangelijnt is lijn ik ze ook wel aan maar soms ben ik te laat en loopt Job er al vrolijk heen. Als hij dan weggesnauwd wordt heb ik daar geen problemen mee maar sommige mensen beginnen zo idioot te doen want hun hondje is bang ofzo. Dan heb ik dus zoiets van ga ergens anders lopen 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Belle
- Zeer actief
Ik snap dat ook nooit. Net als die mensen zonder hond, die ook nog eens bang zijn voor honden. Er zijn zoveel wandelgebieden waar honden niet los mogen, waarom dan perse daar.Lysette schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen die hun hond niet los durven te laten lopen en bang zijn voor andere honden per se in een los loop gebied moeten lopenAls ik zie dat er een hond aan komt die aangelijnt is lijn ik ze ook wel aan maar soms ben ik te laat en loopt Job er al vrolijk heen. Als hij dan weggesnauwd wordt heb ik daar geen problemen mee maar sommige mensen beginnen zo idioot te doen want hun hondje is bang ofzo. Dan heb ik dus zoiets van ga ergens anders lopen
Ik probeer ook zoveel mogelijk op te letten, maar soms ben ik te laat. Gelukkig houdt Belle altijd wel afstand en wacht eerst af hoe de andere hond reageert. Willen ze niet met haar spelen, dan komt ze ook niet heel dichtbij.
En ik heb dus ook geen zin om de honden bij elke bocht naast me te laten lopen. Je kan dan inderdaad blijven roepen en dan hebben de honden nog niet echt een wandeling lang de vrijheid om te rennen en de omgeving te verkennen.
Gelukkig komen op de plaatsen waar ik wandel voornamelijk mensen met loslopende honden en gaat het vrijwel altijd heel gezellig en gemoedelijk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik loop zo goed als nooit met een aangelijnde hond in het bos (losloopgebied) maar het kan weleens voorkomen dat door een blessure o.i.d. 1 van mijn honden een week aangelijnd uitgelaten moet worden maar aangezien de andere 3 gewoon los mogen rennen gaat die hond dan natuurlijk wel gewoon mee ... 2 van mijn honden accepteren geen andere honden in hun buurt als ze aangelijnd zijn... dus als 1 van die 2 geblesseerd is en die loopt aangelijnd mee en er komt een hond op hem/haar afstuiteren dan knauwt hij of zij wel van zich af...bijten is het niet maar goed, ik voorkom dit liever maar hoop dan wel dat ook andere baasjes hun honden bij zich kunnen houden als ze een aangelijnde hond zien....Lysette schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen die hun hond niet los durven te laten lopen en bang zijn voor andere honden per se in een los loop gebied moeten lopenAls ik zie dat er een hond aan komt die aangelijnt is lijn ik ze ook wel aan maar soms ben ik te laat en loopt Job er al vrolijk heen. Als hij dan weggesnauwd wordt heb ik daar geen problemen mee maar sommige mensen beginnen zo idioot te doen want hun hondje is bang ofzo. Dan heb ik dus zoiets van ga ergens anders lopen

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dank u. Ik wil niet zeggen dat in dit verhaal van Trina Trina fout is of zo, maar het verbaast me wel dat iedereen het legitiem vindt dat in een losloopgebied een hond zijn eigen achterlijke gangetje mag gaan en dat iedereen die daar verder loopt maar vette pech heeft..moet ie daar maar niet gaan lopen..granny schreef:Ik heb het al meer gezegd.Aan de ene kant is het natuurlijk heerlijk dat je hond lekker kan ravotten in een losloopgebied,maar aan de andere kant is het geen vrijbrief om de hond maar lekker zijn gang te laten gaan zonder dat je op hem hoeft te letten.
Loslopen is wat anders dan je hond niet onder appel hoeven hebben of er niet op hoeven letten. Als ik in de buurt van de ballenabk van de Mac een patatje zit te eten ga ik ook vuil kijken als er voor de 300ste keer een kotertje bijna mijn patatje uit mijn handen slaat, omdat ik in een straal van 50 meter van de ballenbak afzit. Pa en ma vinden dat nog leuk ook en de kinderen mogen natuurlijk gewoon hollen tussen de tafeltjes..Moet je maar niet op zondagmiddag bij de Mac gaan zitten. Vlieg op, je moet gewoon rekening houden met elkaar..ik stoor me niet aan hollende kinderen die tafeltjes omgooien. Ik stoor me ook niet aan honden die zich misdragen in losloopgebieden. Ik stoor me wel aan de ouders of bazen die dat normaal vinden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer:
Zo Eline!!!
We staan weer met beide benen op de grond. ik vind dat je groot gelijk hebt. Het voorbeeld van die kinderen is me uit het hart gegrepen.
Vanaf nu roep ik de honden bij me, bij een onoverzichtelijke bocht.
Maar als ik de kans krijg, wil ik toch eens met deze mevrouw praten, (hoop dat dit lukt, want ze loopt altijd erg sneacky in het bos), ik wil erg graag weten wat de reden is van haar gegil, want Puck loopt alleen maar enthousiast om haar en haar hondje heen.
We staan weer met beide benen op de grond. ik vind dat je groot gelijk hebt. Het voorbeeld van die kinderen is me uit het hart gegrepen.
Vanaf nu roep ik de honden bij me, bij een onoverzichtelijke bocht.
Maar als ik de kans krijg, wil ik toch eens met deze mevrouw praten, (hoop dat dit lukt, want ze loopt altijd erg sneacky in het bos), ik wil erg graag weten wat de reden is van haar gegil, want Puck loopt alleen maar enthousiast om haar en haar hondje heen.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Daar geef ik je groot gelijk in. Misschien is ze onterecht bang en los je met een babbeltje een hele hoop op.Trina schreef:Maar als ik de kans krijg, wil ik toch eens met deze mevrouw praten, (hoop dat dit lukt, want ze loopt altijd erg sneacky in het bos), ik wil erg graag weten wat de reden is van haar gegil, want Puck loopt alleen maar enthousiast om haar en haar hondje heen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki