Ik heb er 2 van mezelf, af en toe zijn het er meer omdat ik ook opvangadres ben voor de v.z.w. Dobermann Passion Rescue and Rehoming
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dobermann
Moderator: moderatorteam
-
Liezebies
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dobermann
Zitten hier veel dobermannen op het forum ?
Ik heb er 2 van mezelf, af en toe zijn het er meer omdat ik ook opvangadres ben voor de v.z.w. Dobermann Passion Rescue and Rehoming
- Fozze
- Actief
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
qyan
- Shita
- Zeer actief
- Contacteer:
-
qyan
Haha, hij voldoet maar net aan de rasstandaard hoor, hij had niet veel kleiner moeten zijn.Inge O schreef:hmm?? kléine reuqyan schreef:Yep, ook hier 1 Dobermann![]()
![]()
Qyan van het Zwettebos, kleine reu met schofthoogte van netaan 71 cm.
Nu iets ouder dan 2 jaar.
Gr Wendy?
Heb hem eens goed opgemeten vandaag en hij is 70,5 cm, dus voor een reu is dat best klein
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
De rasstandaard zegt: schofthoogte Reuen 68 - 72 cm,qyan schreef:Haha, hij voldoet maar net aan de rasstandaard hoor, hij had niet veel kleiner moeten zijn.Inge O schreef:hmm?? kléine reuqyan schreef:Yep, ook hier 1 Dobermann![]()
![]()
Gr Wendy?
Heb hem eens goed opgemeten vandaag en hij is 70,5 cm, dus voor een reu is dat best klein
Teven 63 - 68 cm, telkens is het gemiddelde gewenst.
Dan is Qyan toch precies goed?

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
Brigitte
- Zeer actief
-
qyan
Shit, ja je hebt nog gelijk ook, was er stellig van overtuigd/ zat gewoon in m'n hoofd, dat reuen 70-72 was.binno schreef:De rasstandaard zegt: schofthoogte Reuen 68 - 72 cm,qyan schreef:Haha, hij voldoet maar net aan de rasstandaard hoor, hij had niet veel kleiner moeten zijn.Inge O schreef:hmm?? kléine reuqyan schreef:Yep, ook hier 1 Dobermann![]()
![]()
Gr Wendy?
Teven 63 - 68 cm, telkens is het gemiddelde gewenst.
Dan is Qyan toch precies goed?
Heb naar aanleiding van jouw bovenstaande het ff nagekeken en inderdaad, qyan is het gemiddelde
-
qyan
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hier een heel groot zwak voor Dobers.... heb ook meerdere keren op punt gestaan een dober mee te nemen uit het asiel (toevallig 2 keer dobers gehad in het asiel waar ik werkte waar het echt goed mee klikte) maar durf een dobermann niet tegenover mijn terrier te zetten.... die flipt dan helemaal.......(Bas houdt niet zo van kortharig........
)

-
Liezebies
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Fozze
- Actief
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
- Shita
- Zeer actief
- Contacteer:
-
qyan
een over over grootvader van Qyan is graaf Quirinus van neerlands stam toevalligShita schreef:De vader van onze Zorcan is Graaf Zeppelin van Neerlands StamCaNeCoRsO schreef:Yep ik heb ook een dober teef van 5 jaar isis shiva van de donauhoeve ze is belgisch haar papa is Graaf Vito van Neerlandstam ofzo iets hihihi
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
One BIG happy Famillieqyan schreef:een over over grootvader van Qyan is graaf Quirinus van neerlands stam toevalligShita schreef:De vader van onze Zorcan is Graaf Zeppelin van Neerlands StamCaNeCoRsO schreef:Yep ik heb ook een dober teef van 5 jaar isis shiva van de donauhoeve ze is belgisch haar papa is Graaf Vito van Neerlandstam ofzo iets hihihi![]()
-
qyan
CaNeCoRsO schreef:One BIG happy Famillieqyan schreef:een over over grootvader van Qyan is graaf Quirinus van neerlands stam toevalligShita schreef:De vader van onze Zorcan is Graaf Zeppelin van Neerlands StamCaNeCoRsO schreef:Yep ik heb ook een dober teef van 5 jaar isis shiva van de donauhoeve ze is belgisch haar papa is Graaf Vito van Neerlandstam ofzo iets hihihi![]()
![]()
Ach, volgens mij zijn alle dobers wel zo'n beetje familie van elkaar hoor
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
-
Liezebies
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Haha, ik begin ook te geloven dat alle dobers een beetje familie zijn,CaNeCoRsO schreef:One BIG happy Famillieqyan schreef:een over over grootvader van Qyan is graaf Quirinus van neerlands stam toevalligShita schreef:De vader van onze Zorcan is Graaf Zeppelin van Neerlands StamCaNeCoRsO schreef:Yep ik heb ook een dober teef van 5 jaar isis shiva van de donauhoeve ze is belgisch haar papa is Graaf Vito van Neerlandstam ofzo iets hihihi![]()
![]()
graaf Quirinus van Neerlands Stam is ook over-over-overgrootvader van Dante
-
qyan
Ken je de site van de dvin? www.dobermannvereniging.nl
als je je daar lid maakt (gratis natuurlijk) kan je een stambomen database bekijken, in iedere lijn komen dezelfde honden wel terug.
Niet zo vreemd ook, de populatie is klein en wordt klein gehouden omdat veel honden gewoon niet de kans krijgen om te dekken, terwijl het juist een verrijking van het ras zou kunnen betekenen.
Dus inderdaad, one big happy family, gezellig toch
als je je daar lid maakt (gratis natuurlijk) kan je een stambomen database bekijken, in iedere lijn komen dezelfde honden wel terug.
Niet zo vreemd ook, de populatie is klein en wordt klein gehouden omdat veel honden gewoon niet de kans krijgen om te dekken, terwijl het juist een verrijking van het ras zou kunnen betekenen.
Dus inderdaad, one big happy family, gezellig toch
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
Ja ik zal ff op de site kijken en ja het is heel gezellig al die famillieleden.
Daarom willen we ook graag een keer mee wandelen met die doberwandelingen maar ze zijn altijd zo ver weg en we hebben geen auto en tja mijn dober teef is ook een echte "teef""bitch" zo af en toe dus ik weet ook niet of ze het wel leuk vind hihihihi maar wie weet..
Gr marije
Daarom willen we ook graag een keer mee wandelen met die doberwandelingen maar ze zijn altijd zo ver weg en we hebben geen auto en tja mijn dober teef is ook een echte "teef""bitch" zo af en toe dus ik weet ook niet of ze het wel leuk vind hihihihi maar wie weet..
Gr marije
-
qyan
Steenwijk ligt in friesland toch?CaNeCoRsO schreef:Ja ik zal ff op de site kijken en ja het is heel gezellig al die famillieleden.
![]()
Gr marije
Bij de fokker van Qyan in de buurt, applscha of drachten, worden ook weleens wandelingen georganiseerd. Niet zo groot als de utrechtse heuvelrug of kijkduin, maar toch gezellig.
Zal eens opletten voor je als je wilt wanneer ze weer zo'n wandeling doen daar en dan geef ik het wel door
Je kan het altijd proberen, gaat het niet, dan gaat het niet, maar voor hetzelfde geld gaat het wel en vind ze het hartsikke leuk.
Ik heb wel eens mee gelopen op duidorp/ kijkduin op het strand, maar nu qyan volwassen is en het niet echt meer boterd met reuen durf ik ook niet meer.
Op het strand negeert ie reuen wel, in tegenstelling tot het bos, maar ik waag het er toch niet op
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
Heey Steenwijk ligt in Overijssel wel dicht bij Friesland en tja ik denk dat ik het met haar gewoon een keer moet proberen wie weet gaat het wel goed :N: maar ja wat ik zal zei ze is wel een bitch en soms ook weer niet, dus ach misschien valt het wel mee hihihi. Ik hou het ook wel in de gaten als er wat is maar als jij wat hoort laat het me maar ff weten.
Groetjes Marije
Groetjes Marije
-
qyan
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
- CaNeCoRsO
- Vaste gebruiker
Klopt iddqyan schreef:Ken bijna geen doberteven die geen echte bitchen zijn hoor![]()
Ja, kan me herinneren dat we als we naar de fokker van Qyan gingen een aantal x in steenwijk hebben gegeten en dat het dan niet ver meer was naar drachten (waar hij zijn vereniging heeft)
Ik zal het in de gaten houden iig