Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de zoveelste voer vraag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

de zoveelste voer vraag

Ongelezen bericht door Mayonne »

hallo, ja het is om gek van te worden, maar hier is weer een voer vraag. Mijnhond heeft waarschijnlijk allergie problemen en inverband daarmee krijgt ze speciaal dieetvoer (erug duur) maar nu was dat voer op (en ik moest toch wat dus adviseerde zij (de dierenshop) mij iets nieuws nl franks sensitive tot nu toe gaat dat goed, maar de zak is bijna op, dus waar doe ik goed aan. Toch weer dat dieetvoer of doorgaan met franks. Maar als ik het allemaal goed lees hier dan zit er in heel veel brokken gewoon gif. Weten jullie iets van franks af. Als ik lees wat er inzit lijkt me dat wel goed, maar ja ik heb er geen verstand van. Weten jullie iets over franks met name sensitive? alvast bedankt groetjes Mayonne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Weet je al wat voor allergie je hond heeft?
Weten ze zeker dat het een allergie is?

Gekke vragen misschien, maar zolang je niet weet om wat voor allergie het gaat heeft het ook geen zin om over te stappen op ander voer.
Als het al een voedingsallergie is. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mayonne
Vaste gebruiker

hoi, nee zeker weten we het niet, maar je moet toch ergens beginnen en er werd ons geadviseerd om hiermee te beginnen, en het ging een paar weken goed met dat voer totdat ze bruin brood kreeg (mischien toeval?)ook hoorde ik hier en daar wat over allergietesten, maar evenzovaak ook dat het vaak niets uithaalt. Dus begonnen we maar met het voer, we dachten dat het goed ging, maar nu jeukt en bijt ze weer. het is om gek van te worden. En ze heeft al 2 x een hotspot gehad dus dat wil ik voorkomen, (maar of dat kan?) nou dit was het wel . Groetjes Mayonne
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

In Frabks pro gold zit geen ethoxikine, maar wel bha en bht. Wat voor dieetbrok gaf je??

Sandra
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

bha/bht is dus slecht nieuws. Als jouw hond reageert op die bruine boterham, heeft waarschijnlijk last van de granen die in de meeste brokken zit. Waarom probeer je niet een tijdje een goede kvv? Daar zit in ieder geval geen chemische rommel in en weinig tot geen granen.
Afbeelding
Mayonne
Vaste gebruiker

hallo allemaal. een stomme vraag mischien, maar wat is kvv? En het dieet voer is van clinic speciaal voor huidproblemen De da heeft het ookgroetjes Mayonne
Peet2
Zeer actief

Voor de DA's zijn de dieetvoeren een zeer welkome aanvulling op hun verdiensten. :wink:

KVV is Kompleet Vers Voer, kant en klare diepvries voedingen met als hoofdbestanddeel vlees. Verder zit er wat groente in, rijst of een beetje haver, visolie of lijnzaadolie. Kijk maar eens op de volgende sites:

www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.banditvoeding.nl
www.rodipetfood.nl
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.com
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

veel kans dat je hond allergisch is voor tarwe-eiwit. dus je moet brokken kopen waar geen tarwe in zit.
helpt het dan nog niet, koop je een lam en rijst variant.
helpt het dan nog niet, zoek dan nog wat verder.
het heeft weinig zin van het éne merk naar het andere te switchen, als je de ingrediëntenlijst niet bekijkt.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Probeer eens Energique Speciaal vervleesvoeding. Dat is beter voor je hond dan al dat gif wat er in die brokken zit en inderdaad de da wordt er rijker van en je hond ellendiger.
Benji had een huidallergie van alle verschillende brokken die hij bij zijn vorige baas kreeg. Zijn talgklieren werkte te snel. Eerst had ik ze op Energique gewoon, maar toen zij een man die bij Ranzijn werkt dat ik dat eens moest proberen, want het is meestal moeilijk te achterhalen waar je hond allergies voor is. Ik heb het zo'n half jaar gegeven ook mijn andere Maltezer Danja, die niks mankeert, maar het erg lekker vond. Nu een jaar verder heeft Benji alleen nog een klein geel plekje in zijn vacht, dit moet er uitgroeien. Ik hoor van iedereen dat hij een heel ander hondje is geworden en dat hij bijna met een show mee kan doen :cheer: . Erg leuk al die complimetjes. Nu zitten ze weer op de gewone Energique en het gaat hartstikke goed. Hij stinkt bijna niet meer uit zijn bekkie,want hij had veel last van tandsteen. En dat is nu bijna helemaal weg. Bj mij komt er geen hondenbrok meer in huis.

Groetjes Anneke :ok:
Afbeelding
Mayonne
Vaste gebruiker

thanks allemaal voor de reacties,Het zal wel erg goed zijn dat vers voer, daar lees ik hier regelmatig goede berichten over, maar die van mij is een berner van over de veertig kilo, en ze krijgt weleens een rodiburger, maar een is zo weg en hoeveel van de burgers moet zij dan wel niet op een dag. Ik meen eens gelezen te hebben van 12 op een dag,nou tel uit je winst. Niet dat ik het niet voor haar over heb, maar het boompje moet wel bij het huisje blijven toch? groetjes Mayonne
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Mayonne schreef:thanks allemaal voor de reacties,Het zal wel erg goed zijn dat vers voer, daar lees ik hier regelmatig goede berichten over, maar die van mij is een berner van over de veertig kilo, en ze krijgt weleens een rodiburger, maar een is zo weg en hoeveel van de burgers moet zij dan wel niet op een dag. Ik meen eens gelezen te hebben van 12 op een dag,nou tel uit je winst. Niet dat ik het niet voor haar over heb, maar het boompje moet wel bij het huisje blijven toch? groetjes Mayonne
Ik heb hier een hond van inmiddels bijna 42 kilo, en die eet 700 gram vlees per dag en op trainigsdagen 1000 gram omdat ie dan gewoon errug honger heeft :mrgreen: (carnibest of bibi)
Heb ook andere merken gevoerd en daar moest ik 1000/ 1200 en 1500 gram van voeren.
De hoeveelheid die je moet voeren hangt af van het merk, maar ook beweging, etc, etc
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mayonne schreef:thanks allemaal voor de reacties,Het zal wel erg goed zijn dat vers voer, daar lees ik hier regelmatig goede berichten over, maar die van mij is een berner van over de veertig kilo, en ze krijgt weleens een rodiburger, maar een is zo weg en hoeveel van de burgers moet zij dan wel niet op een dag. Ik meen eens gelezen te hebben van 12 op een dag,nou tel uit je winst. Niet dat ik het niet voor haar over heb, maar het boompje moet wel bij het huisje blijven toch? groetjes Mayonne
Ik heb er hier 4 lopen, en de lichtste is 40 kilo, de zwaarste 54. Er gaan hier heel wat kilo's per dag door, maar als je dure allergievoeding of bv Royal Canin voert kun je met complete vers vleesvoeding goedkoper uit zijn als dat het argument is. Dan moet je dus geen rodi gaan voeren. En de boompjes blijven echt wel bij het huisje hoor :wink: .
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ik heb 2 duitse herders, en die weten ook weg met CB en bibi hoor...de kilo's vliegen je om de oren. Maar, sinds ik vers voer ben ik niet 1 x meer bij de DA geweest (echt waar!!!!!). Tel dat ook maar mee. :mrgreen:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Mijn zuster heeft een rottweiler van 43 kilo en ze krijgt 400 gram per dag.
Ze is al 9 jaar, maar heeft nooit veel gegeten. Het verschilt per hond denk ik.

Groetjes Anneke :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”