Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!! niet weer he

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!! niet weer he

Ongelezen bericht door Marja »

Loop ik overal te verkondigen dat het zo goed gaat met Stapper, niet meer uitvallen vechten enz..........
Pakt ie vandaag een jack russel!!! en niet zo'n beetje ook zeg.

We waren in ons"ëigen park"da's hier in de straat, er waren meer honden, alleen maar teven, komt er een vrouw aan met een jack, een reu, dus die jack komt even snuffelen bij Stapper had ie dus niet moeten doen!
Hap slik weg!!

Nou zei die vrouw wel dat die jack heel erg dominant was, maar hij deed in mijn ogen verder echt niets.
Pffffffff ik hoop niet dat dit het begin is van weer zo'n machoperiode :jank:

(de jack had trouwens geen schammetje)
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Bedoel je nou dat ik het Stapper niet kan aanrekenen?
Ik heb hem anders wel flink op zijn kop gegeven.
Hij mag van mij grommen en snauwen, maar echt grijpen en doorgaan dat wil ik dus niet!
Kan je toch ook niet maken to andere eigenaars, zeker als het om een Landseer tegen een klein jr is.

Als die jack nou nog wat gedaan had, ok, maar zomaar om niets??
Afbeelding
Marja
Zeer actief

:ok: Ik snap je.

Ik wou dat elke hondeneigenaar dit snapte want met een grote hond heb je het altijd gedaan he :jank:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je kan mensen ook gewoon waarschuwen voor je hond. 'Pas op hoor, hij kan een knauw geven"..mensen kijken je dan aan alsof je de grootste aso van de buurt bent, maar dat is dan maar jammer. Laika knauwt ook, maar beschadigt niet. Ik waarschuw mensen dus met loslopende honden omdat ik geen zin heb in vechten. Ik vind het niet nodig dat Laika met andere honden leuk moet snuffelen, want dat kan ze niet. Als mensen toch hun hond laten naderen dan is het een gedeeld risico. het is iets anders als je hond een andere hond daadwerkelijk beschadigt, maar dat doet Stapper dus niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Butch 01
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vechten

Ongelezen bericht door Butch 01 »

Ik ben het helemaal met Eline eens, ik heb ook zo'n macho, en het probleem is dat het van tevoren niet te voorspellen is of hij wel,of dat hij niet, de lichaamshouding van Butch kan in een fractie van een seconde veranderen, en als je dan net even met je andere hond bezig bent, ben je dus te laat, Butch zal ook nooit beschadigen, het is een hoop lawaai en een hoop schijnbewegingen, maar vertel dat maar eens aan de andere overspannen hondenbezitter. Er zijn maar weinig hondenbezitters, (althans die ik tegenkom), die zich verdiepen in hun hond, die hun hond kunnen "lezen" en die mensen gaan alleen maar schreeuwen als er iets gebeurd ze snappen niet dat je je hond dan alleen maar aanmoedigd
Groetjes Richard
Afbeelding

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus kan ook erg onvoorspelbaar doen als we wandelen en er komt een hond. Soms is het goed, soms is het fout.
Ik waarschuw gewoon en zeg dat ze de hond moeten roepen. Los is ze even erg als vast dus daarom is ze altijd vast als er een hond komt.

Ik geef haar wel op haar kop als ze dat doet omdat ik niet gewoon kan gaan kijken hoe ze een hond bijt. Ik grijp haar bij haar nek en sleur haar weg bij de andere hond. Ik roep hard dat ze moet kappen en dat is dan haar straf. Goed contact laat ik lekker gaan natuurlijk.

Het probleem is nl dat ze ineens bijt, waar ze de hond kan pakken, al loopt die hond inmiddels weg of alleen maar ongeintresseerd langs. Ineens knauw! :19:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ik merk wel dat Stapper steeds minder intresse heeft in andere honden. Hij kijkt naar ze maar loopt er zelden of nooit zelf opaf.
Die jack kwam ook zelf naar Stapper toe om eens lekker te snufelen, dat wil Stapper dus niet.
Meestal loopt ie dan rustig weg, alleen nu dus ff niet :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”