Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie het laatste eet heeft gewonnen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Wie het laatste eet heeft gewonnen

Ongelezen bericht door Baily »

Ik snap er niks van. Ik dacht altijd dat de ranghogere eerst eet en daarna de rest. Ook op rangorde. Maar hier zitten ze er een spelletje van te maken wie er het langst z'n eten kan bewaren.............. :jank:

En owee als er een ander in de buurt dreigt te komenvan de etensbak. Drama is het............... :19:

Is dit nou ook een rangorde strijd, of zie ik dat verkeerd.

voorlopig eet er zo niemand op deze manier................ :boos:
Baily

Inge O schreef:wat gebeurt er dan? zet je de bakken neer, en zitten ze er allemaal als een bende koeien naar te staren of wat? :mrgreen:
vertel, dit vraagt om nadere uitleg :denken: .
Ja, en naar elkaar. En dan gaat er uiteindelijk eentje eten. En als die het op heeft gaat er nog es eentje eten, en de rest blijft gewoon koeiig kijken inderdaad. En dan gaan ze naar elkaars bak, maar dat mag ook niet en dan zie ik een hoop gerimpelde neuzen naar elkaar............. :denken:

Eentje eet dus helemaal niet, maar o wee als er iemand naar z'n bak komt.

Ik haal ze weer weg na eentijdje, maar het schiet niet echt op zo. Het is nog wel Duck. Stelletje verwende nesten. :19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Apart gaan voeren..het eten wordt zo een strijd en vandaag of morgen klapt je hele rommeltje op elkaar. Wat er gebeurd is inderdaad iets wat is gelinkt aan rangorde..zie het als het bord eten van jezelf wat je opzettelijk voor de grijp zet en waarna je op een afstandje gaat wachten totdat je hond wil pakken waarna jij hem duidelijk maakt dat dat niet mag..je positie lekker gaan zitten bevestigen dus.
De ranglagere honden kunnen ontzettend onzeker worden van deze grappen en je ranghogere klappen eén keer op de vuist.
Gewoon apart eten geven. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

ik was er al bang voor dat je dat zou zeggen............... :roll: :mrgreen:

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar eentje is 8 maanden en erg in de groei. Je zou toch zeggen dat hij goed zou moeten eten. De rest kan inderdaad wel een maaltijdje missen.
Baily

Eline* schreef:Apart gaan voeren..het eten wordt zo een strijd en vandaag of morgen klapt je hele rommeltje op elkaar. Wat er gebeurd is inderdaad iets wat is gelinkt aan rangorde..zie het als het bord eten van jezelf wat je opzettelijk voor de grijp zet en waarna je op een afstandje gaat wachten totdat je hond wil pakken waarna jij hem duidelijk maakt dat dat niet mag..je positie lekker gaan zitten bevestigen dus.
De ranglagere honden kunnen ontzettend onzeker worden van deze grappen en je ranghogere klappen eén keer op de vuist.
Oke, ik ga ze apart eten geven. Nu je het zegt, degene die dus helemaal niet eet en het wel nodig heeft is inderdaad bijna de ranglaagste. Ik ga proberen of hij wel eet als ik hem apart zet. Vooral hij eet niet. De rest uiteindelijk wel, maar die kunnen ook wel een maaltijd overslaan. Om hun maak ik me dan niet zo druk. Ook is tussen hen de rangorde wel duidelijk.

Alleen die van 8 maanden is nu dus aan het proberen om in rang te stijgen en ik vermoed dat dit een beetje met het gerommel te maken heeft. Ik ga er op letten, bedankt.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Oke, ik ga ze apart eten geven. Nu je het zegt, degene die dus helemaal niet eet en het wel nodig heeft is inderdaad bijna de ranglaagste. Ik ga proberen of hij wel eet als ik hem apart zet. Vooral hij eet niet. De rest uiteindelijk wel, maar die kunnen ook wel een maaltijd overslaan. Om hun maak ik me dan niet zo druk. Ook is tussen hen de rangorde wel duidelijk.

Alleen die van 8 maanden is nu dus aan het proberen om in rang te stijgen en ik vermoed dat dit een beetje met het gerommel te maken heeft. Ik ga er op letten, bedankt.
Kan, maar het kan ook gewoon zijn dat hij geen hommeles wil en daarom niet durft te eten. Hij wil de dominant niet tegen hem in het harnas jagen en de dominant wil hem duidelijk maken dat hij numero niks is..en dat lukt hem aardig zo te lezen.
Lekker apart voeren...veel beter..voer ze dan wel allemaal apart en niet alleen de bezemwagen, want anders ga jij rommelen in de rangorde. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Eline* schreef:
Baily schreef:Oke, ik ga ze apart eten geven. Nu je het zegt, degene die dus helemaal niet eet en het wel nodig heeft is inderdaad bijna de ranglaagste. Ik ga proberen of hij wel eet als ik hem apart zet. Vooral hij eet niet. De rest uiteindelijk wel, maar die kunnen ook wel een maaltijd overslaan. Om hun maak ik me dan niet zo druk. Ook is tussen hen de rangorde wel duidelijk.

Kan, maar het kan ook gewoon zijn dat hij geen hommeles wil en daarom niet durft te eten. Hij wil de dominant niet tegen hem in het harnas jagen en de dominant wil hem duidelijk maken dat hij numero niks is..en dat lukt hem aardig zo te lezen.
Lekker apart voeren...veel beter..voer ze dan wel allemaal apart en niet alleen de bezemwagen, want anders ga jij rommelen in de rangorde. :wink:
O.k. gelukkig dat ik het gevraagd heb, ik vind het zielig dat hij niet durft te eten. En eigenlijk is het raar, ik weet dat rangorde niks met grootte van de hond te maken heeft, maar een husky-herder kruising die ontzag heeft voor een hondje wat onder hem door kan lopen is toch wel apart. :denken:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:O.k. gelukkig dat ik het gevraagd heb, ik vind het zielig dat hij niet durft te eten. En eigenlijk is het raar, ik weet dat rangorde niks met grootte van de hond te maken heeft, maar een husky-herder kruising die ontzag heeft voor een hondje wat onder hem door kan lopen is toch wel apart. :denken:
Nee, dat is niet apart. :wink: Een hond is zo groot en sterk alsdat hij gelooft dat hij is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:Apart gaan voeren..het eten wordt zo een strijd en vandaag of morgen klapt je hele rommeltje op elkaar. Wat er gebeurd is inderdaad iets wat is gelinkt aan rangorde..zie het als het bord eten van jezelf wat je opzettelijk voor de grijp zet en waarna je op een afstandje gaat wachten totdat je hond wil pakken waarna jij hem duidelijk maakt dat dat niet mag..je positie lekker gaan zitten bevestigen dus.
Hier eten ze ook apart, want Manager kon zo treuzelen en zn bak bewaken.
Tot Freek aan zn bak probeerde te komen en dan was het knokken :boos: maar toch is Freek de baas, ik zag het meer als uitdagen van Manager, omdat het enigste is waar ze ruzie om zouden kunnen krijgen eten is :denken:
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Hier eten ze ook apart, want Manager kon zo treuzelen en zn bak bewaken.
Tot Freek aan zn bak probeerde te komen en dan was het knokken :boos: maar toch is Freek de baas, ik zag het meer als uitdagen van Manager, omdat het enigste is waar ze ruzie om zouden kunnen krijgen eten is :denken:
Groetjes Els
In principe mag iedere hond zijn eten verdedigen, of je nou laagst of hoogst bent. De honden onderling weten vaak snel genoeg van wie ze kunnen pikken (omdat ze bv niet zo competitief zijn) en van wie niet. Inderdaad kan dat los staan van rangorde. Nelson ligt hier nu te kluiven en Laika wil die kluif ook..toch haalt ze het niet in haar hoofd de kluif af te pakken. Dat durft ze niet, terwijl ze toch de baas is. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Ik heb ze apart gezet............... :roll: :mrgreen: Buck in het halletje.........eerst was hij al helemaal blij, want hij dacht dat we naar buiten gingen. Dus dat viel tegen :smile:

Toen ging ik dus weer weg en deed de deur dicht van het halletje naar de gang. Hij was helemaal verbaast. Ik zag hem nog een tijdje door het plexiglas zitten voor de deur, omhoog kijkend zo van `je bent me vergeten`........ :smile:

Ik kan er niks aan doen maar ik moest zo lachen.

En daarna ging hij liggen slapen naast zijn bak met eten.............. :eek: :jank: Oke, morgen maar in de herkansing................ :19: Hij ligt nu weer binnen nadat ik toch echt eventjes met hem naar buiten ben gegaan. Dat moet namelijk als je al helemaal in het halletje bent.......... :pffff: :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Baily schreef:Ik heb ze apart gezet............... :roll: :mrgreen: Buck in het halletje.........eerst was hij al helemaal blij, want hij dacht dat we naar buiten gingen. Dus dat viel tegen :smile:

Toen ging ik dus weer weg en deed de deur dicht van het halletje naar de gang. Hij was helemaal verbaast. Ik zag hem nog een tijdje door het plexiglas zitten voor de deur, omhoog kijkend zo van `je bent me vergeten`........ :smile:

Ik kan er niks aan doen maar ik moest zo lachen.

En daarna ging hij liggen slapen naast zijn bak met eten.............. :eek: :jank: Oke, morgen maar in de herkansing................ :19: Hij ligt nu weer binnen nadat ik toch echt eventjes met hem naar buiten ben gegaan. Dat moet namelijk als je al helemaal in het halletje bent.......... :pffff: :mrgreen:
Dat ken ik, als ik een sigaretje ga roken dan denkt Luka
Joepie de deur open, ik naar buiten.
En als ie dan niet mag staat ie te loeren tussen de kier van de deur en probeert er zijn neus tussen te krijgen. Dan gaat ie op de mat liggen en zucht, weeral niks :mrgreen:
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

haha dat verhaal komt me bekend voor een van onze duitse herder reuen itan doet dit vaak de andere twee valen als een gek aan als hun voerbak klaarstaat maar hij gaat voor zijn bak zitten of liggen en wacht tot hun twee klaar staan en als ze dan naar zijn bak lopen dan gaat tie heerlijk op zijn gemakkie eten,er word eigenlijk niet gegromd of gesnauwd aangezien de andere twee gewoon netjes op een afstand blijven en toekijken hoe meneer heerlijk nog staat te geniete soms loopt hij een stukje weg en als ze dan aanstalten maken om er naar toe te gaan draait tie zich rustig weer om en gaat verder met eten,gelukkig verder nooit problemen ermee zoals ik al zei en word eigenlijk niet eens bij gegromd hij geeft alleen zo`n blik naar ze en dan blijven ze netjes wachtte tot tie weggaat en dan vlug zijn bak aflikken :wink:
Baily

Inge O schreef:
Baily schreef: En daarna ging hij liggen slapen naast zijn bak met eten.............. :eek: :jank:
dat bedoelde ik dus ook : los van het feit dat ze dit aangrijpen om een machtsspelletje te spelen, hebben ze gewoon ook niet voldoende eetlust. alleen dan krijg je die kat-en-muis-scenario's, want als ze écht honger hebben zullen ze er niet over piekeren om een beetje naar hun bak te staan staren hoor :wink: . dat kunnen ze doen met een speeltje, of met een oud bot, maar eten, dat eet je wel op als je honger hebt.
Ja dat is ook zo, ze staan hier niet te dringen voor hun eten. Maar Buck is niet dik of zo, de rest ook niet, maar ook niet mager. Maar Buck is tegen het magere aan als ik niet oppas. Dus die durf ik niet een keertje over te slaan.
carra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carra »

Hoop doet leven ........ Ik heb hier 1. een kruising middengroot 2. een York teefje 6 jaar, 3. York reutje 4 jaar 2 kg 4. een York teefje 1 jaar 1,2 kg en een Rottweiler 9 maand en 30 kg. Tot nu toe is de kruising de ranghoogste. De Rottweiler en de kruising lopen niet vaak binnen.In huis is de oudste Yorkie rangshoogste. Tot nu toe geen conflicten, alleen, de Yorkie reu is nogal dominant, niettegenstaande hij slechts 2 kg.weegt. Dominant tegen vreemde honden, niet tegen onze eigen honden.Nu vraag ik mij af of uiteindelijk de grootste ,de Rottie, dus niet ranghoogste gaat ( willen ) worden.
Baily

Ik heb vandaag Buck als laatste eten gegeven toen de rest naar buiten was. Hij heeft lekker gegeten. Dus toch onzekerheid in het bijzijn van de ranghogere honden.

Ik ben wel erg blij met dit forum trouwens.......bedankt......... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”