Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enthousiast bijtend hondje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Anna*

Enthousiast bijtend hondje

Ongelezen bericht door Anna* »

Kit is nu twee jaar maar bijt uit enthousiasme nog als een pup. Dat is soms best lastig want ze doet het alleen bij visite. Ze kan dan keihard in handen bijten. Vandaag kwam er een vriend op bezoek, die de hondjes compleet negeerde, en toen beet ze echt ineens tot bloeduitstorting toe in zijn bovenbeen. Ik vraag me af wat ik mijn visite het best kan aanraden hiermee om te gaan. Alle tips en suggesties zijn welkom.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou igg erg boos worden.... ik heb hier ook een paar enthousiastelingen, die vingers erg leuk vinden .... van mij mag visite echt wel achter uit de strot komen, of een tik verkopen, ik zelf accepteer het ook niet van ze, ik heb er een, die is altijd hyper als er visite komt, die geef ik voordat ze binnen zijn een speeltje, die houd ie vast en gaat wel bij de visite zitten maar houd wel het speeltje in zijn snufferd, dus kan ook niet "speels" bijten, tis nl niet zo dat de visite hier gewond weg gaat, dat nog nooit....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind het wat vreemd dat je raad vraagt oven hoe je visite hiermee om kan gaan. Het is jouw hond hoor! :denken:
Blijkbaar trekt jouw hond de drukte van het dag zeggen niet en ik zou hem dus pas bij het bezoek laten als iedereen zit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Anna*

Eline* schreef:Ik vind het wat vreemd dat je raad vraagt oven hoe je visite hiermee om kan gaan. Het is jouw hond hoor! :denken:
Blijkbaar trekt jouw hond de drukte van het dag zeggen niet en ik zou hem dus pas bij het bezoek laten als iedereen zit.
ehhhh nou liever zou ik het corrigeren natuurlijk maar als mijn visite mijn hondjes begroet (gaat wederzijds met veel enthousiasme gepaard) zijn wel hun handen in het spel :wink: En dan is het wel zo handig als zij op de juiste manier optreden. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat hondje Kit niet bij de visite kan maar dat is nu net niet de bedoeling. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Het is overigens niet zo dat Kit niet tegen dag zeggen kan. Eerder is het zo dat ze de volledige aandacht krijgt van het bezoek, dat dol is op mijn hondjes. En al zou ze pas op een later tijdstip erbij mogen, dan begint ze alsnog, ietsjes later, met begroeten en bijten.

{'t is een ras apart, die Franse bul, haha}

Ach, is misschien ook wel erg moeilijk uitleggen zo... ik kan het niet beter dan dit.
Anna*

yamie schreef:ik zou igg erg boos worden.... ik heb hier ook een paar enthousiastelingen, die vingers erg leuk vinden .... van mij mag visite echt wel achter uit de strot komen, of een tik verkopen, ik zelf accepteer het ook niet van ze, ik heb er een, die is altijd hyper als er visite komt, die geef ik voordat ze binnen zijn een speeltje, die houd ie vast en gaat wel bij de visite zitten maar houd wel het speeltje in zijn snufferd, dus kan ook niet "speels" bijten, tis nl niet zo dat de visite hier gewond weg gaat, dat nog nooit....
Dat vind ik wel een tip waar ik wat mee kan. Ik geef Kit een speeltje in d'r snoet en zorg ervoor dat ze daar in bijt in plaats van in mijn visite, zodat die ongeschonden blijft.

Of nog beter :idea: ik geef mijn visite een speeltje dat ze in Kit d'r bek kunnen stoppen op het moment dat ze wat te enthousiast wordt...
Laatst gewijzigd door Anna* op 08 nov 2004 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Dus als je de hond later erbij laat, dan gebeurt het alsnog? dan maar meteen weer naar een andere ruimte zou ik zo zeggen. Op het moment dat je dit herhaalt er verbetering inkomt, dan mag de hond blijven en wordt beloond.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Anna*

Joy C schreef:Dus als je de hond later erbij laat, dan gebeurt het alsnog? dan maar meteen weer naar een andere ruimte zou ik zo zeggen. Op het moment dat je dit herhaalt er verbetering inkomt, dan mag de hond blijven en wordt beloond.
Ja dat zou ik ook kunnen proberen. Dan moet ik wel precies op het juiste moment ingrijpen denk ik, dus zodra ze probeert te bijten. Dan meteen oppakken en weg zetten. Ze moet op de een of andere manier even de visite op haar eigen enthousiaste wijze begroeten, en of dat direct is of na een kwartier dat maakt niet uit. Na een paar minuten kalmeert ze wel maar dan heeft ze al flink in handen gebeten. Echt wat een pup ook doet.
Joy C
Zeer actief

Anna Penta schreef:
Joy C schreef:Dus als je de hond later erbij laat, dan gebeurt het alsnog? dan maar meteen weer naar een andere ruimte zou ik zo zeggen. Op het moment dat je dit herhaalt er verbetering inkomt, dan mag de hond blijven en wordt beloond.
Ja dat zou ik ook kunnen proberen. Dan moet ik wel precies op het juiste moment ingrijpen denk ik, dus zodra ze probeert te bijten. Dan meteen oppakken en weg zetten. Ze moet op de een of andere manier even de visite op haar eigen enthousiaste wijze begroeten, en of dat direct is of na een kwartier dat maakt niet uit. Na een paar minuten kalmeert ze wel maar dan heeft ze al flink in handen gebeten. Echt wat een pup ook doet.
Ik snap het, maar je hond is geen pup meer en dan kan op die manier bijten wel pijn doen. Je zou direct afleiden ook kunnen proberen, maar wat je ook doet, je moet haar echt goed in de smiezen hebben en op het juiste moment ingrijpen.
Groetjes Joyce
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Joy C schreef:
Anna Penta schreef:
Ik snap het, maar je hond is geen pup meer en dan kan op die manier bijten wel pijn doen. Je zou direct afleiden ook kunnen proberen, maar wat je ook doet, je moet haar echt goed in de smiezen hebben en op het juiste moment ingrijpen.
als pup doet ut nog meer pijn.... :wink:
Joy C
Zeer actief

yamie schreef:
als pup doet ut nog meer pijn.... :wink:
die scherpe tandjes ja.......
Groetjes Joyce
Afbeelding