Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn boefje
Moderator: moderatorteam
- miep
- nieuw lid
Mijn boefje
Hallo ben hier nieuw en al gereageerd op een onderwerp bij pup zonder moeder.
Ik ben Miep en heb nu een boefje van bijna 8mnd. Ze is heel lief en erg aanhankelijk.Vanaf dat ze bij ons (dit was al met 5 weken) piept ze vrij regelmatig.Dit moesten wij negeren zei de DA.Beren bij gelegd misschien zou dat helpen. Maar ook dit hielp niet.Bestraffen op een normale toon ook dit hielp niet.Ben naar een gedrags therapeut gegaan met der .Maar nu blijkt wel dat dit een heel lang proces gaat worden (en misschien komt ze er wel niet vanaf).Blijkt toch maar weer dat een moederhond zeeeeer belangrijk is.
We zitten met der op puppy curses.Vind ze heel leuk is ook heel leergierig.
Dit is nu onze de 5de boef maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus als jullie nog tips hebben graag.
Groetje Miep en een poot van Noa
Ik ben Miep en heb nu een boefje van bijna 8mnd. Ze is heel lief en erg aanhankelijk.Vanaf dat ze bij ons (dit was al met 5 weken) piept ze vrij regelmatig.Dit moesten wij negeren zei de DA.Beren bij gelegd misschien zou dat helpen. Maar ook dit hielp niet.Bestraffen op een normale toon ook dit hielp niet.Ben naar een gedrags therapeut gegaan met der .Maar nu blijkt wel dat dit een heel lang proces gaat worden (en misschien komt ze er wel niet vanaf).Blijkt toch maar weer dat een moederhond zeeeeer belangrijk is.
We zitten met der op puppy curses.Vind ze heel leuk is ook heel leergierig.
Dit is nu onze de 5de boef maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus als jullie nog tips hebben graag.
Groetje Miep en een poot van Noa
-
Sjiel
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Tamara/Bayko
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Tamara/Bayko
'Ook ik heb een pup waarvan de moeder met de drie weken van het nest is weggehaald.Alleen 'snachts mocht ze erbij.Ik moet echt zeggen dit komt niet ten goede van de pup.Met 5 weken is de pup hier thuis gekomen '
Dat is wat ik nu lees. Snap ik dus niet hoor. Welke fokker laat de moeder nou maar drie weken bij de pups en dan de pups al met 5 weken de deur uit
Of ik moet het al verkeerd begrijpen, kan natuurlijk ook
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- miep
- nieuw lid
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Niemand door het slijk halen? Een broodfokker mag door het slijk gehaald worden.miep schreef:waarom ik haar mee kreeg is dat de rest van de pups op twee na al weg was.Hij later bleek een broodfokker tezijn.Ten derde weet hier de dierenbescherming al van.Ten vierde ga ik niemand door het slijk halen.
Groetjes Miep
- miep
- nieuw lid
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
Baily
Open daar dan maar een nieuwe topic voor. Ze vraagt nu om hulp voor het diertje. Als ik het wist zou ik het zeggen maar ik weet ook niet wat je er aan kunt doen. Ik denk wel dat je zo'n beestje als het nog 5 weken is en helemaal geen soortgenootjes om zich heen heeft, in contact moet brengen met een ander nestje.
En zelf ook veel het diertje aanraken. Maar ja daar heb je nu niks aan. het bestraffen op normale toon schiet me eventjes verkeerd in het keelgat. Wie bestraft er nou een pup, en dan nog zo jong.
En zelf ook veel het diertje aanraken. Maar ja daar heb je nu niks aan. het bestraffen op normale toon schiet me eventjes verkeerd in het keelgat. Wie bestraft er nou een pup, en dan nog zo jong.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De hond is nu 8 maanden.Baily schreef:Open daar dan maar een nieuwe topic voor. Ze vraagt nu om hulp voor het diertje. Als ik het wist zou ik het zeggen maar ik weet ook niet wat je er aan kunt doen. Ik denk wel dat je zo'n beestje als het nog 5 weken is en helemaal geen soortgenootjes om zich heen heeft, in contact moet brengen met een ander nestje.
je krijgt hulp van een gedragstherapeute dus daar zou ik persoonlijk het ook bij houden. Anders wordt alles alleen maar verwarrend, zowel voor jezelf als voor de hond.
Welke tips heeft zij je gegeven?
Als je de vormingsperiode van een pup verstoort komt dat gewoon nooit meer goed. Hanteerbaar kan, maar normaal? Nee, vergeet het maar! Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Baily
Ow.......Eline* schreef:De hond is nu 8 maanden.Baily schreef:Open daar dan maar een nieuwe topic voor. Ze vraagt nu om hulp voor het diertje. Als ik het wist zou ik het zeggen maar ik weet ook niet wat je er aan kunt doen. Ik denk wel dat je zo'n beestje als het nog 5 weken is en helemaal geen soortgenootjes om zich heen heeft, in contact moet brengen met een ander nestje.
En zelf ook veel het diertje aanraken. Maar ja daar heb je nu niks aan. het bestraffen op normale toon schiet me eventjes verkeerd in het keelgat. Wie bestraft er nou een pup, en dan nog zo jong.![]()
- miep
- nieuw lid
Bedankt iedereen die het gelezen heb en cometaar heb gegeven,Eline die thearapeut heb gezegd tegen ons om haar gewoon normaal te benaderen niet te overdreven.Kalmte en rust en haar meer op zich zelf laten zijn.Bedoel ik mee niet achter mij aan laten drentelen.Dit gaat redelijk goed veel belonen en veel opdrachtjes geven laten werken dus zit ,lig volg,spelen aporteren enz.Over drie weken komt hij weer kijken.
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Miep
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Miep