Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

duif

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

duif

Ongelezen bericht door Baily »

Een van mijn honden heeft vanmiddag een duif gevangen. Hij liep er eigenlijk per ongeluk tegen aan omdat de duif achter een boom zat en hij aan kwam rennen. De duif was dus duidelijk ziek of suffig door iets ofzo want anders was hij wel weg gevlogen. De duif leeft dus nu niet meer. Eerst liep mijn hond er mee weg, maar even later heb ik hem kunnen ruilen voor een stukje kaas en mijn hond toen erg geprezen dat hij de duif afstond.

Wil dat nou zeggen dat zijn jachtinstinct nu verder is ontwikkeld en dat ik dit vaker kan verwachten. Ik ben er niet erg blij mee moet ik zeggen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou me er niet druk om maken hoor. :wink: Als honden na een woeste jachtpartij een beest vangen is het heftiger dan een lullige zieke duif die geen moeite doet. Laika heeft ook wel eens een vogel gevangen, maar meer gespitst op vogels is ze er niet door geworden.
Sneu voor de duif, maar ik denk niet dat je er meer van moet maken. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Eline* schreef:Ik zou me er niet druk om maken hoor. :wink: Als honden na een woeste jachtpartij een beest vangen is het heftiger dan een lullige zieke duif die geen moeite doet. Laika heeft ook wel eens een vogel gevangen, maar meer gespitst op vogels is ze er niet door geworden.
Sneu voor de duif, maar ik denk niet dat je er meer van moet maken. :wink:
Ik kreeg al visioenen dat hij straks niet meer los kan, ik vond het ook zo'n rotgezicht met die duif. Gelukkig was hij snel dood. Ik kon zelf niet meer ingrijpen. Het viel me al mee dat hij hem wilde ruilen.

Dino ging er achter aan en die liep rond met een veertje alsof hij hem had gevangen......... :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach nee hoor niet druk om maken, ik vind het zelf wel mooi eigenlijk :wink: ja niet voor de duif, maar toch..... mijn Sam heeft wel eens een konijn gevangen, mijn bo een eend en een duif, en thica een kip (dat was een foutje trouwens.... :wink: ) maar kan ze nog rustig loslaten, zijn er echt niet spastisch op gefocusd, alleen als er echt een vlakbij ze is dan reargeren ze, zijn ze verder weg kan ik ze prima bij me houden...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”