Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wammes
Vaste gebruiker

Rangorde

Ongelezen bericht door Wammes »

Wie heeft er ervaring met het veranderen van de rangorde tussen twee honden in één huishouden?
Korte toelichting: Ik ben de baas. Freya, een gehoorzame, pittige stabij/bordercollieteef van elf is weer de baas over Wammes, een slecht opgevoede, opdringerige herplaatser-stabijreu van anderhalf. Als Freya ouder wordt, zal Wammes misschien een stapje hoger willen komen en ik wil dat dat zonder vechten gebeurt. Kan dat?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ga je er vooral niet mee bemoeien. Een reu en een teef regelen dat prima zelf. In het algemeen is de teef trouwens de baas :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Gizmo was hier altijd de hoogste en hij staat nou als laagste dat is zonder ruzie of weet ik veel wat gebeurt...Gewoon laten gaan zou ik zeggen, lossen ze onderling wel op.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bij een reu-teef combinatie hoef je volgens mij niet zoveel problemen te verwachten.
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

ik denk ook dat je er weinig van zult merken!mischien zal je er wel helemaal niks van merken!
wij hebben drie herders een teef en twee reuen en bij ons is de teef ook de baas,maar onze witte jongen probeert wel heel duidelijk een beetje naar boven te komen,en dat merken we wel :mrgreen: onze teef pikt niks meer van hem een foute blik of stap is al genoeg om hem te corrigeren ,buiten dan ,binnen likken ze elkaar weer dood :denken: hij daagt haar buiten uit en staat dan een potje dominant te doen tegen haar maarja hij heeft nog pech want ze geeft hem flink van katoen als tie te ver gaat,maarja er moeten altijd uitzonderingen zijn op de reu teef regel toch hahahha
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”