Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen naar andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Edwin de Lang

Ongelezen bericht door Edwin de Lang »

Graag zou ik jullie hulp willen vragen voor het volgende;
Telkens wanneer èèn van ons met Bengy naar buiten gaat en Bengy ziet een andere hond dan gaat hij tekeer alsof hij levend gevild wordt.
Hij blaft en piept zo hard dat Annelies of ik er horendol van worden.
Maar wanneer Bengy losloopt op de hei heeft hij nergens last van.
Ik kan ook niet met andere mensen (met een hond) praten want dan wil Bengy erop gaan rijden. wat kan ik hieraan doen en is het raadzaam om een gedrags therapeut te raadplegen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik lees in je voorstelbericht dat Bengy nu een jaar bij jullie is. Heeft hij vanaf het begin uitgevallen aan de lijn? Hoe gaat hij los met honden om? Zoekt hij ze op of neigt hij tot ontwijken? Wat voor hond is het?
Wil Bengy rijden op andere honden of op de mensen waar je mee praat?
Is de hond verder wel goed gehoorzaam?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Is er ooit wat gebeurt aan de lijn, want hij doet het niet als hij los loopt.
Benji is aan de riem veller als dan hij los loopt. Wat helpt bij Benji is dat ik op de tegemoet komende hond heel enthosiast ben. En dan bijt Benji niet in de hond zijn billen. Is hij bij zijn vorige baas niet gesosialiseerd. Danja blaft altijd tegen andere honden en mensen en als ze niet blaft denkt iedereen meteen dat ze ziek is. Dit is gekomen dat zij nog een pup was en als pingpong bal is gebruikt door 5 berner senners, gelukkig geen angstbijter geworden. Dat rijden is ook vervelend, ik zou hem aan de riem houden of eerlijk gezegd een hele lange lijn bv. 10 meter, dan lijkt het voor hem dat hij los id en je hebt hem toch onder controle. En zodra hij het gedrag vertoont terug trekken en NEEEEEEEE zeggen ook als hij blaft.

Groetjes Anneke :ok:
Afbeelding
Edwin de Lang

Overlijden van Andrè Hazes

Eline* schreef:Ik lees in je voorstelbericht dat Bengy nu een jaar bij jullie is. Heeft hij vanaf het begin uitgevallen aan de lijn? Hoe gaat hij los met honden om? Zoekt hij ze op of neigt hij tot ontwijken? Wat voor hond is het?
Wil Bengy rijden op andere honden of op de mensen waar je mee praat?
Is de hond verder wel goed gehoorzaam?
Bengy is een malthezer en hij krijgt "rijd" bewegingen bij andere honden en gelukkig niet bij mensen.
Wanneer Bengy los loopt op de hei dan rent hij direct op een andere hond af en wil daar direct mee spelen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Rijden op andere honden is voor ons vervelend maar het is totaal normaal gedrag. Het kan opwinding zijn, niet eens sexueel, en het is ook een normaal middel om rangen en standen te communiceren met elkaar.
Je kan hem gewoon van de andere hond afhalen en meenemen of het laten..net wat jij en de andere eigenaar willen.
Wat betreft het uitvallen, ik zou eens kijken of je hulp kan krijgen op een hondenschool. Daar heb je "oefenhonden" en je kan daar dus advies krijgen hoe of je dit aan moet pakken. De clou is toch wel dat de hond op jou let en niet op andere honden. Daar zit een leuk trainingstrajectje aan vast wat tijd kost en geduld.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Edwin de Lang

Eline* schreef:Rijden op andere honden is voor ons vervelend maar het is totaal normaal gedrag. Het kan opwinding zijn, niet eens sexueel, en het is ook een normaal middel om rangen en standen te communiceren met elkaar.
Je kan hem gewoon van de andere hond afhalen en meenemen of het laten..net wat jij en de andere eigenaar willen.
Wat betreft het uitvallen, ik zou eens kijken of je hulp kan krijgen op een hondenschool. Daar heb je "oefenhonden" en je kan daar dus advies krijgen hoe of je dit aan moet pakken. De clou is toch wel dat de hond op jou let en niet op andere honden. Daar zit een leuk trainingstrajectje aan vast wat tijd kost en geduld.
Ik ben al met 'm naar een hondenschool geweest en daar deed hij het ook en daar moesten we dan van de groep weglopen totdat hij ophield en dan weer in de groep terug keren en wanneer hij het dan weer deed weer weglopen en dat steeds herhalen maar dat heeft ook een keer bijna 30 min. van die les gekost. Dat heeft daarna ook succes gehad maar dat was tijdelijk helaas.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tja, niet om het eén of ander, maar als een hond terugvalt in oud gedrag is dat toch ook echt aan jezelf tedanken. Geen verwijt, maar een simpele vaststelling..en dat is alleen maar fijn, want dat geeft aan dat de hond het dus wel gewoon beter kan en jullie ook. :wink:
Gewoon weer aan het trainen. Gedrag is niet een vaststaand iets, maar steeds aan verandering onderhevig. Je moet er dus mee aan het werk blijven. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

IK wil je niet ontmoedigenm maar ik kom bij de wandelingen met Beau altijd een hoop kleine hondjes tegen, Malthezers, Teckel, Yorky's, Jack Russels, en die kleine krengen gaan als een gek tekeer tegen mijn hond, die reageert er gelukkig niet op, maar staat te kijken of hij wil zeggen doe niet zo maf. Ook kom ik grote honden tegen Bouvier, Duitse Herder, Rottweiler, maar die blaffen helemaal niet, het zijn altijd die kleine hondjes die lelijk doen. :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Kom jij maar eens hier lopen dan :smile:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Als ik met Caya ga lopen komen we ook wel eens honden tegen
die tegen haar uitvallen. Bij de ene hond reageerd ze wel, bij de andere
niet.Zelf maakt ze zich er ook wel eens schuldig aan, al is dat niet vaak.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het meestal de kleine honden zijn,
die tegen haar beginnen te blaffen. :boos:
Alma
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vinkje schreef:IK wil je niet ontmoedigenm maar ik kom bij de wandelingen met Beau altijd een hoop kleine hondjes tegen, Malthezers, Teckel, Yorky's, Jack Russels, en die kleine krengen gaan als een gek tekeer tegen mijn hond, die reageert er gelukkig niet op, maar staat te kijken of hij wil zeggen doe niet zo maf. Ook kom ik grote honden tegen Bouvier, Duitse Herder, Rottweiler, maar die blaffen helemaal niet, het zijn altijd die kleine hondjes die lelijk doen. :smile: :smile: :smile:
ik zelf als bezitter van kleine hondjes, weet wat je bedoelt, bij mij is het ook vaak een kwestie van als ik met het hele spul loop (met z'n 5en dan) als er dan een begint uh ja dan willen ze allemaal wel, maar.............. toch heb ik vaak het idee dat er een boel mensen lopen met een hond een grotere hond in dit geval dan, die niet eens door hebben war hun hond zelf doet, ik kom hier vaak een herder tegen, nee die zet geen keel op, maar fixeert wel, borstelt wel, en ja dan gaan mijn honden tekeer....
wanneer ik er met minder loop, kan ik prima corrigeren.....maar met de hele roedel is het gewoon een kwestie van sleur , en doorlopen...soort van :mrgreen:
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Danja is altijd een blaffertje geweest, ook toen ze pup was. Ja, ze heeft een heleboel te vertellen. Ik corrigeer haar met een kettinkje, als ik daar alleen al mee rammel blaft ze niet. Ik snap ook wel waarom die kleintje blaffen, omdat die grote lobbesen zo onstuimig komen aanrennen. Danja is wel een paar keer onderste boven gerend. En nu laat ze blijken dat ze er is, door te blaffen. En grote honden blaffen over het algemeen bijna nooit of helemaal niet. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”