Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit mogelijk?
Moderator: moderatorteam
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Is dit mogelijk?
Stel je voor: er zijn twee verschillende nestjes van ongeveer dezelfde leeftijd en van het zelfde type hond. Een nestje met stamboom en eentje zonder stamboom. Men neme een paar pups zonder stamboom en leggen deze bij de moeder met stamboom krijgen deze pups dan automatisch ook een stamboom?!
- LaRep
- Zeer actief
Okay, ik dacht dat honden met stamboom meestal wat duurder zijn en kreeg ineens het idee dat "foute fokkers" de boel hiermee flink zouden kunnen bedonderen.
Ik vroeg me dan ook af of er eventueel een (bloed)test gedaan werd of iets in die geest om te kijken of de pups ook werkelijk van de vader en moeder afkomen die opgegeven worden bij de aanvraag van de stambomen.
Ik besef dat "goede fokkers" hun ras op deze manier niet in gevaar zullen brengen.
Ik vroeg me dan ook af of er eventueel een (bloed)test gedaan werd of iets in die geest om te kijken of de pups ook werkelijk van de vader en moeder afkomen die opgegeven worden bij de aanvraag van de stambomen.
Ik besef dat "goede fokkers" hun ras op deze manier niet in gevaar zullen brengen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Is dit mogelijk?
In dit geval zal de RvB geen stambomen afgeven.LaRep schreef:Stel je voor: er zijn twee verschillende nestjes van ongeveer dezelfde leeftijd en van het zelfde type hond. Een nestje met stamboom en eentje zonder stamboom. Men neme een paar pups zonder stamboom en leggen deze bij de moeder met stamboom krijgen deze pups dan automatisch ook een stamboom?!
In theorie zal het wel kunnen, in de praktijk kom je er niet mee weg.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
jawel hoor, heb maar tegelijk een nest pups, een paar van de goede ouders met papier een een bv ongeluks nest...(wat er wel wat op lijkt uiteraard) geef er ipv 4.... 7 op bij de raad en die andere drie worden mee gechipt en als pups van die ouders "gezien" helaas maar waar, dit is soms alleen te checken met een dna test, maar ja.....Angelique25 schreef:In dit geval zal de RvB geen stambomen afgeven.LaRep schreef:Stel je voor: er zijn twee verschillende nestjes van ongeveer dezelfde leeftijd en van het zelfde type hond. Een nestje met stamboom en eentje zonder stamboom. Men neme een paar pups zonder stamboom en leggen deze bij de moeder met stamboom krijgen deze pups dan automatisch ook een stamboom?!
- LaRep
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
jep mee eens, ik ken gelukkig geen grote getalen, maar wel een paar ja..... ook honden die de shows winnen en waar elke gek met zÃjn of haar teefje naar toe rent om daar een super nest mee te hebben...leuk joh....LaRep schreef:Ik ben nu wel heel benieuwd hoe vaak dit dan zou gebeuren en ben eigenlijk geneigd om te denken dat een test verplicht zou moeten worden om verkapte broodfok te kunnen voorkomen?!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Hoe denk jij dat de RvB dat ziet dan? Welk hondje stamboomloze ouders heeft? Deze liggen dan toch bij de stamboom-ouders in het nest dus die worden mijns inziens gewoon gechipt hoor.Angelique25 schreef:In dit geval zal de RvB geen stambomen afgeven.LaRep schreef:Stel je voor: er zijn twee verschillende nestjes van ongeveer dezelfde leeftijd en van het zelfde type hond. Een nestje met stamboom en eentje zonder stamboom. Men neme een paar pups zonder stamboom en leggen deze bij de moeder met stamboom krijgen deze pups dan automatisch ook een stamboom?!
Denk maar aan alle 'grote' nesten van stamboomhonden die volgens de RV regels maar 1 x per jaar een nest mogen krijgen.
Je wilt niet weten hoevaak de pups dan bij elkaar gelegd worden om zodoende om het half jaar pups te krijgen van een teef.
De RvB zou een DNA test moeten doen om zeker te zijn van haar zaak en dat doet de RvB niet; dus alles is nog mogelijk om te 'rommelen' en reken maar dat het gebeurt hoor !
- *Linda*
- Zeer actief
De fokster van onze ruwharige Jack Russel had op het moment dat wij onze Juul gingen halen maar liefst 3 nesten. Twee waren er echter maar gepland, de derde was een ongeplande dekking van een jonge ontsnapte reu geweest. Onze Juul komt dus uit dat laatste nest, ze heeft het eerlijk erbij verteld en ook gezegd dat ze daarom geen papieren kreeg. Top dus 

- Mol
- Zeer actief
gelul.Angelique25 schreef:In dit geval zal de RvB geen stambomen afgeven.LaRep schreef:Stel je voor: er zijn twee verschillende nestjes van ongeveer dezelfde leeftijd en van het zelfde type hond. Een nestje met stamboom en eentje zonder stamboom. Men neme een paar pups zonder stamboom en leggen deze bij de moeder met stamboom krijgen deze pups dan automatisch ook een stamboom?!
mol

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Actief
- Contacteer:
Hoi massammassam schreef:ik weet dat het ook gebveurt om stamboomloze pitjes en staffords een stamboom te geven.
zoalng de chipper niet twijfelt en geen bloedtest eist kun je daar makkelijk mee werkomen, natuurlijk moet je geen maltheser leeuwtjes bij een doggennest leggen, maar dat lijkt m duidelijk
zou dat niet lukken een maltheser bij een dog?? trappen ze daar niet in??

maar effe alle gekheid op een stokje ik denk ook dat er genoeg fokkers zijn die dit doen het is jammer maar je zou dit kunnen tegenhouden door inderdaad de bloedtest in te voeren en pas als de uitslag bekend is de papieren uit te geven
groetejs Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
je kunt het proberen??dierenfreek schreef:Hoi massammassam schreef:ik weet dat het ook gebveurt om stamboomloze pitjes en staffords een stamboom te geven.
zoalng de chipper niet twijfelt en geen bloedtest eist kun je daar makkelijk mee werkomen, natuurlijk moet je geen maltheser leeuwtjes bij een doggennest leggen, maar dat lijkt m duidelijk
zou dat niet lukken een maltheser bij een dog?? trappen ze daar niet in??![]()
maar effe alle gekheid op een stokje ik denk ook dat er genoeg fokkers zijn die dit doen het is jammer maar je zou dit kunnen tegenhouden door inderdaad de bloedtest in te voeren en pas als de uitslag bekend is de papieren uit te geven
groetejs Dierenfreek en Duco

ik ben wel benieuwd hoe snugger de RvB is! maar ik gok op een big nono