Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Greenhart brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Greenhart brokken

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Mijn stiefzusje voert haar hond Greenhart.
Ze heeft boxer reu van twee jaar oud. De hond is erg actief maar heeft van jongs af aan last van kleine huidproblemen. (jeuk en bultjes)
Op advies van de fokker is ze overgegaan op Greenhart Lam en rijst anti allergie. De jeuk is zo goed als weg maar de hond blijft mager.
Hij weegt 40 kilo maar zijn ribben zijn erg goed te zien.
De fokker zei dat ze meer brokken moet geven maar dat lijkt mij toch niet echt gezond. Hij krijgt nu al 900 gram per dag!!! (over de hoeveelheden ontlasting maar niet te spreken)

Ze is zelf nogal onzeker hierover en wil graag het advies van de fokker blijven volgen. Inmiddels heb ik een beetje op haar ingepraat en gaat ze langzaam inzien dat een ander merk brokken misschien beter is.

Maar wat voor brokken zouden beter zijn?? Ik heb zelf het vermoeden dat die allergie best meevalt en meer wordt veroorzaakt door de goedkope en onnodige ingredienten. (voer kost 1,70 per kilo)

Versvlees is helaas geen optie omdat ze dat liever niet wil voeren.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mijn jongste Boxer kreeg ook Greenheart in het begin op advies van de fokker(zal wel financieel eigen belang zijn :wink: ), maar ook zij bleeft heel erg maar, ben meer gaan geven, maar bleef nog mager terwijl ze veel meer poepte, ben gelijk maar op Duck overgegaan en dat ging goed met haar, maar je geeft aan dat vers vlees geen optie is misschien om aan te bulken een enrgy-brok?
Een Boxer mag ook best wat schraal zijn, de ribbetjes mag je lichtjes zien dan zijn ze goed gebouwt.
En ja het druist ook tegen mijn principes in, maar een goedkoop alternatief om ze zwaarder te maken is een half bruin brood met gekookte koolvis, dan zetten ze ook zo aan.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Dank je wel voor je antwoord.
Ik zat idd ook al te denken aan het high energie brok...maar die moet dan wel weer hypoallergeen zijn. Ik las vanochtend bij de dierenarts een folder van caracroc die zo'n brok zou hebben.
Ik zal de optie van bruinbrood en koolvis zeker voorleggen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn kruising Boxer/Amerikaanse bulldog had ook een soortgelijk huidprobleem. Bultjes, jeuk en kleine kale plekjes. Eerst overgegaan op Royal Canin Sensibel speciaal voor maag/darm en vachtproblemen maar daar ging het dus niet mee over. Sinds anderhalve maand krijgt hij nu Farmfood en dat gaat super. Zijn vacht is weer erg mooi en hij heeft geen jeuk en bultjes meer. Hij is mooi op gewicht, heb er zelfs (hij was ook iets dun) nog 2 kilo aangekregen. Hij poept er wel veel van maar dat nemen we maar op de koop toe :wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Volgens mij hoef je van Farmfood maar ook van Cavom echt minder te voeren. Op een of andere manier zet dat erg aan. Voor een hond die veel verbrand en dus enorme hoveelheden moet verstouwen, ideaal. Beide voeders zijn ook aangenaam geprijsd. Wellicht wil ze dat gaan proberen?

Groet, Sieneke
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

De onze doet het oke prima op FarmFood brokken, met 1x in de week vers van Prince en 2x in de week met wat koolvis. 1 of 2 x per dag poep en een mooie glans en goede huid.

M.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bas Rouge schreef:Volgens mij hoef je van Farmfood maar ook van Cavom echt minder te voeren. Op een of andere manier zet dat erg aan. Voor een hond die veel verbrand en dus enorme hoveelheden moet verstouwen, ideaal. Beide voeders zijn ook aangenaam geprijsd. Wellicht wil ze dat gaan proberen?

Groet, Sieneke
Cavom hoeven ze inderdaad maar weinig van te hebben. Job doet het ook niet op elk voer even goed maar op cavom echt perfect :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Mijn hond krijgt ook brokken van Greenheart. Eerst ook de Anti allergie brokken, omdat hij maar weinig verdraagd, maar ook hij bleef mager. Toen ben ik overgegaan op de lam & rijst energy van Greenheart. Mijn hond word nog steeds niet dik, maar hij ziet er nu in ieder geval slank, maar goed uit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”