Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over bang gedrag vreemde hond, vond het zo zielig...
Moderator: moderatorteam
- Niekie
- Zeer actief
Vraagje over bang gedrag vreemde hond, vond het zo zielig...
Vanmiddag was ik in een boekhandel waar ik opeens een erg leuk Jack Russelltje aan het riempje zag....hij stond rustig te wachten tot zijn bazinnetje klaar was met afrekenen. Ik kletste wat tegen hem waardoor hij me kwispelend en nieuwsgierig aankeek. Toen de mevrouw zich omdraaide vroeg ik of ik hem mocht aaien......ik ging op mijn hurken zitten en het hondje kwam aarzelend dichterbij. Het beestje was echt erg bang, staartje tussen de benen en zo. Hij was wel nieuwsgierig genoeg om te komen snuffelen. Ik vroeg aan de mevrouw of hij altijd zo bang was geweest en daarop zei ze ja. Toen ze zelf hurkte om het hondje een aai over zijn bol te geven kromp hij helemaal in elkaar. Echt bang voor handen. Ik durfde niet verder te vragen, maar kan een hond zomaar zo bang zijn voor handen of is hij dan geslagen? (Ik zeg niet door haar, misschien heeft ze hem uit het asiel of zo....). Ik vond het zo zielig.... 
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
jidde
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, de hond hoeft niet mishandelt te zijn. Sommige honden reageren gewoon erg deemoedig op bv dominante gebaren. Aaien van bovenaf is erg dominant, zeker als je ook nog over een hond heenbuigt.
Deemoedigheid en angst ziet er hetzelfde uit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Niekie
- Zeer actief
Oke dankjewel. Het zat me echt niet lekker, het hondje was voor mijn gevoel echt heel bang, kromp zo ineen. Wist niet dat dat ook deemoedigheid kon zijn. Gelukkig maar...Eline* schreef:Nee, de hond hoeft niet mishandelt te zijn. Sommige honden reageren gewoon erg deemoedig op bv dominante gebaren. Aaien van bovenaf is erg dominant, zeker als je ook nog over een hond heenbuigt.
Groetjes Anique

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou ja..als je ziet dat een hond zo op je aanrakingen reageert vind ik wel dat je dus je manier van omgaan met je hond moet veranderen..ik zie graag een hond met zelfvertrouwen en geen kruipende "doe me niks"typje.
Ik hou er dus ook niet van.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Niekie
- Zeer actief
Nee, dat is inderdaad vreemd. Ik keek zelf ook hoe het hondje op me reageerde. Zag dat hij erg terughoudend was en bleef dus op mijn hurken zitten zonder iets te doen, zodat hij rustig op zijn eigen tempo kon komen kijken. De hond zag er bij de aanrakingen van de vrouw niet gelukkig uit voor mijn gevoel....ik zie mijn hond in elk geval niet graag ineenkrimpen.
Groetjes Anique

-
estelle
Woopy heeft dat ook heel erg. Maar ik ken een deel van Woopy zijn geschiedenis niet dus ik weet ook niet of hij geslagen is of niet.....hij komt uit Roemenie.
Maar Woopy reageert nog steeds terughoudend op aaien, ook van ons. Dan verstijft hij wat, oortjes in de nek etc.
Voor de buitenwereld zal het lijken alsof hij door ons gigantisch mishandeld wordt want zo gedraagt hi jzich dan in zijn houding.
We hebben hem nu zo'n 1,5 jaar maar dat krijgen we er niet uit.
Maar Woopy reageert nog steeds terughoudend op aaien, ook van ons. Dan verstijft hij wat, oortjes in de nek etc.
Voor de buitenwereld zal het lijken alsof hij door ons gigantisch mishandeld wordt want zo gedraagt hi jzich dan in zijn houding.
We hebben hem nu zo'n 1,5 jaar maar dat krijgen we er niet uit.