Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het opzetten van jouw hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Het opzetten van jouw hond
Wat vinden jullie van het opzetten van je hond na zijn/haar dood?
Een vriendin van mn oma heeft het destijds door haar man laten doen. Nou...........ik krijg er de rillingen van. Ik moet er echt niet aan denken.
De hond heeft zijn leven gehad en de dood maakt daar deel van uit.
In mijn ogen is dit puur een stuk egoïsme van de eigenaar. Die weet niet hoe hij de dood moet verwerken.
Ik zag laatst zelfs een stuk op tv van een vrouw die haar katten had op laten zetten en het mechanisch(?) had gemaakt. Kop en staart konden bewegen :N:
Een vriendin van mn oma heeft het destijds door haar man laten doen. Nou...........ik krijg er de rillingen van. Ik moet er echt niet aan denken.
De hond heeft zijn leven gehad en de dood maakt daar deel van uit.
In mijn ogen is dit puur een stuk egoïsme van de eigenaar. Die weet niet hoe hij de dood moet verwerken.
Ik zag laatst zelfs een stuk op tv van een vrouw die haar katten had op laten zetten en het mechanisch(?) had gemaakt. Kop en staart konden bewegen :N:
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nee niets voor mij. Het lichaam is slechts een omhulsel. De geest is er toch uit na de dood. En dan zit je alleen maar naar een koud dood lichaam te staren.
Nee voor mij een tikkie te luguber en na de dood heeft het dier zijn/haar rust verdient. Laten opzetten is voor mij eigenlijk het niet loslaten van een dier na de dood.

- Niekie
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben wel zo'n doos die in een doosje hier nog veertjes en haren heeft bewaard van overleden dieren..plukje manen van Soraya om even aan te ruiken als ik haar mis en haar zo even bij me te hebben.
Op zich moet ieder lekker zelf weten wat hij wil en als het je helpt een dier opgezet naast je te hebben...ach. Of je nou een bakkie as op je schoorsteen hebt staan of een opgezet dier..het is voor mij meer het beeld wat raar is dan dat het werkelijk verschilt vind ik.
Het idee erachter is in mijn ogen gelijk.
We willen allemaal een herinnering houden aan dat wat ons lief was.
Op zich moet ieder lekker zelf weten wat hij wil en als het je helpt een dier opgezet naast je te hebben...ach. Of je nou een bakkie as op je schoorsteen hebt staan of een opgezet dier..het is voor mij meer het beeld wat raar is dan dat het werkelijk verschilt vind ik.
Het idee erachter is in mijn ogen gelijk.
We willen allemaal een herinnering houden aan dat wat ons lief was.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het een beetje bizar hoor, dat mensen niet in staat zijn om afstand te nemen van een overleden dier, maar zolang ze het dóór haar man heeft laten doen en niet mét haar man moet het kunnen.Wat vinden jullie van het opzetten van je hond na zijn/haar dood?
Een vriendin van mn oma heeft het destijds door haar man laten doen.
Ik ben verleden maand verhuist en ben ook drie uur bezig geweest om de botjes van twee mij zeer dierbare honden op te graven om ze in ons nieuwe huis een definitieve rustplaats te geven. Ik betrapte mezelf er op dat ik tegen die botjes en plukjes haar zat te praten toen ik ze in hun afzonderlijke doosjes had zitten.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Om die reden zou ik dus zelf toch niet zo snel mijn hond in de tuin begraven.Wil de hond schreef:Ik ben verleden maand verhuist en ben ook drie uur bezig geweest om de botjes van twee mij zeer dierbare honden op te graven om ze in ons nieuwe huis een definitieve rustplaats te geven. Ik betrapte mezelf er op dat ik tegen die botjes en plukjes haar zat te praten toen ik ze in hun afzonderlijke doosjes had zitten.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond het helemaal niet erg om te doen hoor, integendeel.Eline* schreef:Om die reden zou ik dus zelf toch niet zo snel mijn hond in de tuin begraven.Ik ga geen botten opgraven, maar het idee dat de mensen na mij misschien een leuke vijver op die plek zouden willen maken zou me toch ook niet geheel gerust stemmen.
Ik heb nu het prettige gevoel dat ik ze niet in de steek heb gelaten, en dat ik ze lekker bij me heb.
Ook kan ik nu met een gerust hart een mooie blijvende plek voor ze maken, omdat ik weet dat ik hier nooit meer wegga.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik ook wel een mooie gedachte Wil! Wie weet zou ik daar ook wel voor gaan spitten. Op zich ben ik niet iemand die grafjes maakt en bijhoudt voor dieren. Ik vergeet ze nooit, denk toch met regelmaat terug aan dierbare dieren die ik heb gehad, maar ik heb niet de behoefte ze te bezoeken of zo. Ik heb mijn kleine dingetjes hier waar ik herinneringen aan heb en die ik koester..dat is voor mij genoeg. Het is voor mij dan ook genoeg te weten dat ze op een plek liggen of zijn waar het okee is.
Onze vroegere honden liggen in het weiland bij mijn ouders, onder de spar. Daar blijven ze ook als mijn ouders zouden verhuizen. Ik vind dat ze daar mooi liggen en het is geen bouwgrond dus het is daar okee.
Daar ligt overigens echt een halve veestapel, van konijnen, katten, fretten totaan muizen en ratten..ik hoop dus niet dat er ooit iemand vrolijk aan het spitten gaat.
Onze vroegere honden liggen in het weiland bij mijn ouders, onder de spar. Daar blijven ze ook als mijn ouders zouden verhuizen. Ik vind dat ze daar mooi liggen en het is geen bouwgrond dus het is daar okee.
Daar ligt overigens echt een halve veestapel, van konijnen, katten, fretten totaan muizen en ratten..ik hoop dus niet dat er ooit iemand vrolijk aan het spitten gaat.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Een kennis van me maakt een marmer beeld van de boxies, en dan gaat hun as in, maar opzetten???????
......nee vindt het maar altijd eng eruit zien, het is een dood omhulsel met knikkers als ogen die alleen maar doods eruitzien, nee ik zal hun as altijd bij me houden en hoe ze waren blijft in mezelf, heb ik geen opgezette pop voor nodig om aan herrinnerd te worden.
En begraven?Nee net als wat Eline zegt, de gedachte dat er een vijver komt of ook zomaar ergens uitstrooien weiger ik, de gedachte dat ik het ergens uitstrooi waar een andere hond weer op pist of poept is niet aan mij besteed.

En begraven?Nee net als wat Eline zegt, de gedachte dat er een vijver komt of ook zomaar ergens uitstrooien weiger ik, de gedachte dat ik het ergens uitstrooi waar een andere hond weer op pist of poept is niet aan mij besteed.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, zou ik nooit doen! Ik heb wel mijn honden laten verassen en de urnen staan hier in de woonkamer in de vitrinekast. Zo heb ik toch nog een beetje het gevoel dat ze hier zijn. Begraven in je tuin mag hier niet, maar zelfs als het zou mogen, wat dan als je gaat verhuizen, terug opgraven?
Maar ze laten opzetten? Nooit!
Ze zitten in mijn hart en hoofd, met al hun gekke fratsen en al wat we samen meegemaakt hebben. Het enige wat ik nog zou willen, is dat ze de assen ooit samen met die van mij zouden begraven. Da's al gek genoeg...
Maar ze laten opzetten? Nooit!
Ze zitten in mijn hart en hoofd, met al hun gekke fratsen en al wat we samen meegemaakt hebben. Het enige wat ik nog zou willen, is dat ze de assen ooit samen met die van mij zouden begraven. Da's al gek genoeg...

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat is dus ook voor mij de reden waarom ik nooit een dier wil begraven in de tuin.Eline* schreef:Om die reden zou ik dus zelf toch niet zo snel mijn hond in de tuin begraven.Wil de hond schreef:Ik ben verleden maand verhuist en ben ook drie uur bezig geweest om de botjes van twee mij zeer dierbare honden op te graven om ze in ons nieuwe huis een definitieve rustplaats te geven. Ik betrapte mezelf er op dat ik tegen die botjes en plukjes haar zat te praten toen ik ze in hun afzonderlijke doosjes had zitten.Ik ga geen botten opgraven, maar het idee dat de mensen na mij misschien een leuke vijver op die plek zouden willen maken zou me toch ook niet geheel gerust stemmen.
Ik zelf kies voor cremeren en uitstrooien op een neutrale plaats. Niet een plek waar ik mooie herinneringen aan heb omdat die plek dan ook een verdrietige lading krijgt.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
opzetten?? brr.. nee nooit.. ik ga ze begraven als de tijd daar is... waar weet ik nog niet...misschien in de tuin, misschien op een hondenbegraafplaats, misschien in het bos... dat weet ik nog niet...cremeren zal ik nooit doen, dat vind ik vreselijk...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Linda*
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Owww, gatverdegatver.
Ik eet al niet lekker als ik in zo'n Duits of Oostenrijks restaurant zit met al die opgezette hertenhoofden enzo. Met die glazen ogen. Afschuwelijk.
Doe mij maar gewoon een halsbandje waar - als ik hééééeeel goed ruik - hun geur nog aan zit
Wat ik me afvraag. Willen die mensen ook hun echtgenoot eigenlijk opgezet in de kamer hebben staan na zijn dood?
Ik eet al niet lekker als ik in zo'n Duits of Oostenrijks restaurant zit met al die opgezette hertenhoofden enzo. Met die glazen ogen. Afschuwelijk.
Doe mij maar gewoon een halsbandje waar - als ik hééééeeel goed ruik - hun geur nog aan zit

Wat ik me afvraag. Willen die mensen ook hun echtgenoot eigenlijk opgezet in de kamer hebben staan na zijn dood?
-
- Zeer actief
Das in elk geval een minder ruimte innemend objectlinlin schreef:nee, die willen zo'n knusse urn op de schoorsteenmantel.Marion. schreef:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Heb dus zelf ook een kat die graag op schoot ligt. Maar moet er niet aan denken om een kat op schoot te hebben zonder dat ie dus lekker tegen je aan ligt te duwen en zonder dat ie ligt te spinnen.
Dan liever niet. Een overleden dier krijgt bij mij dus echt rust. Net zoals ik zelf dan rust zou willen krijgen
Dan liever niet. Een overleden dier krijgt bij mij dus echt rust. Net zoals ik zelf dan rust zou willen krijgen

- puk
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- blinky
- Vaste gebruiker
Had ik ook voorgesteld hier thuis onze hond was aan dr eindje gekomen 2 jaar terug moest je het thuisfront horen, moet er niet aan denken hoor. Kom je thuis of smorgens uit bed staat je hond daar...
Ze is gecremeerd en over het strand uitgestrooid waar we regelmatig waren. Heb nog wel toen ze leefde een stukje haar van dr staart geknipt om te bewaren.
Ze is gecremeerd en over het strand uitgestrooid waar we regelmatig waren. Heb nog wel toen ze leefde een stukje haar van dr staart geknipt om te bewaren.
Leny
- Joy C
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer: