Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tondeuse

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

tondeuse

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Ik zal maar niet het hele verhaal vertellen maar het komt erop neer dat ik zelf mijnen Bob (bouvier) zal knippen of scheren.
De DA komt hem thuis een kalmeringsspuitje geven en ik ga zelf aan de slag :eek:

(Bob is al getrimd/ geplukt/ geknipt/geschoren enz... geweest.. en ik weet heel goed dat knippen/scheren niet de mooiste en beste oplossing is)

Vraagje :denken: :
Heeft iemand ervaring met een Oster Mark II tondeuse?
Moser Max two is bouvierbestendig, maar kan ik hier niet kopen.
En Aesculaap is wel heel duur voor maar twee of drie keer per jaar te gebruiken. (Het moet me dan ook nog een beetje lukken ook ....)
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb de Aesculaap, maar waarom ga je het zelf doen? Of anders waarom laat hij zich niet knippen of plukken.
Sommige honden zijn panisch voor de tondeuze en dan zou ik hem gewoon knippen.
Groetjes Els
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief

billy schreef:Ik heb de Aesculaap, maar waarom ga je het zelf doen? Of anders waarom laat hij zich niet knippen of plukken.
Groetjes Els
Bob is oorspronkelijk geplukt, de vacht op zijn buik en poten geknipt, want daar heeft hij echt geen goeie plukvacht, veel te zacht.
Na de operatie aan zijn heup, heeft de trimmer hem nog 1 keer op deze manier getrimd, in drie beurten van 2 uur , 3 uur, 3 uur . Later is hij geknipt. Maar ondertussen reageert hij vreselijk fel, angstig en grommen tot happen en bijten (indien hij de kans zou krijgen). Bach druppels en gedragstherapie hebben nog geen succes. Twee keer eerder al met kalmeringsspul moeten werken EN muilkorf en met zijn tweeën, en zo snel mogelijk, dus één uur scheren..... en hij is dan echt vreselijk LELIJK.... :jank: . Nu is die trimmer gestopt en vind ik niet direct iemand die zowel grote rassen als met kalmering wil werken, tenzij kalmering en dan op verantwoordelijkheid van eigenaar en DA en dus ook thuis... nou ja dan doe ik het zelf :wink:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
billy
Erelid

paulemieke schreef:
billy schreef:Ik heb de Aesculaap, maar waarom ga je het zelf doen? Of anders waarom laat hij zich niet knippen of plukken.
Groetjes Els
Bob is oorspronkelijk geplukt, de vacht op zijn buik en poten geknipt, want daar heeft hij echt geen goeie plukvacht, veel te zacht.
Na de operatie aan zijn heup, heeft de trimmer hem nog 1 keer op deze manier getrimd, in drie beurten van 2 uur , 3 uur, 3 uur . Later is hij geknipt. Maar ondertussen reageert hij vreselijk fel, angstig en grommen tot happen en bijten (indien hij de kans zou krijgen). Bach druppels en gedragstherapie hebben nog geen succes. Twee keer eerder al met kalmeringsspul moeten werken EN muilkorf en met zijn tweeën, en zo snel mogelijk, dus één uur scheren..... en hij is dan echt vreselijk LELIJK.... :jank: . Nu is die trimmer gestopt en vind ik niet direct iemand die zowel grote rassen als met kalmering wil werken, tenzij kalmering en dan op verantwoordelijkheid van eigenaar en DA en dus ook thuis... nou ja dan doe ik het zelf :wink:
Misschien dat hij rustiger is als je het zelf doet.
Kan je Bob bv wel overal aanraken? Dan doe je gewoon iedere dag een stukje.
Ik wens je in ieder geval succes :ok:
Groetjes Els
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief

neeeeeeeeeeen Bob is compleet gestoord :boos: Had ik toen maar beter naar je geluisterd en een rus gekocht.... maar hij is wel lief hoor, mijn Bobbebeest... :mrgreen:

Zijn achterhand kan ik niet zo makkelijk aanraken en al helemaal niet als hij 'denkt' dat ik ook maar IETS in mijn hand heb... Oefenen met schaar en veeeeeeeel brokjes, lukt nu wel een beetje, maar niet op die achterhand en het is wel zeeeeeeeeeer weinig practisch: knip, brokje, knip, knip, brokje, knipknipknipperdeknip, brokje.. dat schiet echt niet op zoooooooooooooo :denken: Dus vandaar in één keer: flink kalmeren en snel werken :wink:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
billy
Erelid

paulemieke schreef:neeeeeeeeeeen Bob is compleet gestoord :boos: Had ik toen maar beter naar je geluisterd en een rus gekocht.... maar hij is wel lief hoor, mijn Bobbebeest... :mrgreen:

Zijn achterhand kan ik niet zo makkelijk aanraken en al helemaal niet als hij 'denkt' dat ik ook maar IETS in mijn hand heb... Oefenen met schaar en veeeeeeeel brokjes, lukt nu wel een beetje, maar niet op die achterhand en het is wel zeeeeeeeeeer weinig practisch: knip, brokje, knip, knip, brokje, knipknipknipperdeknip, brokje.. dat schiet echt niet op zoooooooooooooo :denken: Dus vandaar in één keer: flink kalmeren en snel werken :wink:
Ja dat zal dan het beste zijn , jammer dat je zo ver woont anders had ik je wel willen helpen, ik ben erg goed met gestoorde hondjes. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

kijk eens bij www.transgroom.be voor een oster en andis tondeuse. Veel succes.
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb zelf de aesculaap. Hele fijne tondeuse. Zag er toevallig een op marktplaats staan voor 75,-. Ze staan er trouwens heel regelmatig op dus misschien is dat een idee?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-Mieke-
Zeer actief

bedankt Anja en Lys, ik ga meteen eens kijken :wink:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

paulemieke schreef:neeeeeeeeeeen Bob is compleet gestoord :boos: Had ik toen maar beter naar je geluisterd en een rus gekocht.... maar hij is wel lief hoor, mijn Bobbebeest... :mrgreen:

haha ik borstel elke week meerdere russen, ze zijn wel allemaal van pups af aan gewend dus een eitje,bouviers doe ik eigenlijk ook heel graag, maar we hebben er ook zo een panisch geval bij, zo een boerderij hond die nooit iets gewend is, we moeten het wel met zijn 2tjes doen een vasthouden en geruststellen en de ander knippen, in ieder geval succes ermee :wink:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

of
www.specialgrooming.nl
of
www.okdvgroomingproducts.nl

De Andes is een heel goede tondeuse maar erg prijzig :wink:
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

Andis prijzig? Wat vind je dan van asculap (hoe je het ook schrijft).
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Daika (Anja) schreef:Andis prijzig? Wat vind je dan van asculap (hoe je het ook schrijft).
klopt Aeesculaap is ongeveer € 10-€15 duurder. Was vroeger de beste, is nu ingehaald door Andes.
Zo hoor ik van trimsalons en groothandel.
Reden is dat de Aesculaap eerder stuk blijkt te gaan (tegenwoordig) buitenlandse dierenartsen gebruikten altijd de Aesculaap.
prima ding, nadeel is dat zij hun eigen scheerkoppen hebben die niet uitwisselbaar zijn met de scheerkoppen van andere merken zoals Oster, Moser ed
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”