Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in huis, halsband om of af?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
in huis, halsband om of af?
laten jullie thuis de halsband om of doen jullie 'm af?
ikzelf doe 'm thuis af. Fribbel heeft erg kort haar en krijgt snel kale plekken van de halsband. als ik ergens op bezoek ben laat ik soms de halsband om, omdat hij zijn penning dan om heeft(hij heeft ook een chip, maar niet iedereen heeft thuis een chiplezer liggen)
mijn schoonmoeder vertelde dat zij eens een verhaal had gehoord over een hond die zichzelf had verhangen aan zijn halsband toen hij alleen thuis was. ik weet niet of dit met een goede halsband uberhaupt mogelijk is, maar ik vind het wel een eng verhaal.
dus, wat doen jullie en waarom?
ikzelf doe 'm thuis af. Fribbel heeft erg kort haar en krijgt snel kale plekken van de halsband. als ik ergens op bezoek ben laat ik soms de halsband om, omdat hij zijn penning dan om heeft(hij heeft ook een chip, maar niet iedereen heeft thuis een chiplezer liggen)
mijn schoonmoeder vertelde dat zij eens een verhaal had gehoord over een hond die zichzelf had verhangen aan zijn halsband toen hij alleen thuis was. ik weet niet of dit met een goede halsband uberhaupt mogelijk is, maar ik vind het wel een eng verhaal.
dus, wat doen jullie en waarom?
- Joy C
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- the dude
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
De leren bandjes liet ik eigenlijk wel altijd om maar daar hadden ze nooit last van. Een lossere halsband zou ik niet om durven laten. Toen Gyzmo nog een jonge hond was heeft hij het tijdens het spelen buiten een keer voor elkaar gekregen om een poot door zijn halsband heen te krijgen.
De dierenarts zat om de hoek en samen met de eigenaar van de andere hond heb ik hem daar heengedragen want hij kreeeg het flink benauwd. Daar is de halsband losgeknipt. Hij had er geen nadelige gevolgen van ondervonden maar sindsdien laat ik geen hond meer los met een band die niet goed genoeg aansluit.
De dierenarts zat om de hoek en samen met de eigenaar van de andere hond heb ik hem daar heengedragen want hij kreeeg het flink benauwd. Daar is de halsband losgeknipt. Hij had er geen nadelige gevolgen van ondervonden maar sindsdien laat ik geen hond meer los met een band die niet goed genoeg aansluit.
-
- Zeer actief
af, alleen als er (m.n. bij Ferro) aanleiding is om tijdelijks iets meer grip te willen hebben heeft ie hem wel eens om.
Toen we de laatste keer op vakantie waren heeft hij bij mijn schoonouders de band de hele dag om gehad, daar kreeg ie erge klitten van in zijn nek dus nog een extra reden om hem gewoon af te doen.
Toen we de laatste keer op vakantie waren heeft hij bij mijn schoonouders de band de hele dag om gehad, daar kreeg ie erge klitten van in zijn nek dus nog een extra reden om hem gewoon af te doen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
binnen hebben ze hem altijd af, alleen als ze buiten komen dus of naar het bos of naar trainen gaan hebben ze een halsband/slipketting om.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Chello en Ghaya hebben sinds onze verhuizing geen halsband meer om gehad dus ook in huis niet. Alleen met fietsen hebben ze een band om, naar het bos o.i.d. heb ik genoeg aan een lijn die ik in nood even om de hals kan klikken.
Woopy heeft een tuig, kan niet loslopen, en die heeft hij vrij veel om, ook in huis. Woopy vind het nog steeds wat 'eng' om aangelijnd te worden, dus ik hoef dan alleen de flex aan te klikken.
Hera heeft ook vrij vaak in huis d'r halfcheck gewoon om, ook om haar zo nu en dan even tot de orde te kunnen roepen.
Woopy heeft een tuig, kan niet loslopen, en die heeft hij vrij veel om, ook in huis. Woopy vind het nog steeds wat 'eng' om aangelijnd te worden, dus ik hoef dan alleen de flex aan te klikken.
Hera heeft ook vrij vaak in huis d'r halfcheck gewoon om, ook om haar zo nu en dan even tot de orde te kunnen roepen.
-
- Zeer actief
Meestal af, maar soms laat ik hem om. Als ik zelf niet thuis ben dan heeft Nieve sowieso de halsband af, want stel je voor dat ze ergens achter zou blijven hangen en als ik thuis ben, dan is het maar net hoe het uitkomt....soms klink ik na de wandeling de riem los en blijft de halsband dus om en soms trek ik na de wandeling de halsband over d'r kop af...tis dus maar net hoe het uitkomt 

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- Joy C
- Zeer actief
Ik dacht al dat ik de enige was.jidde schreef:In huis ALTIJD af!! ik vind het werkelijk geen pan, een duitse herder met halsband/halfcheck
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Rossi
- Zeer actief
ik moet bekennen dat ik een slipketting onwijs mooi vind staan bij een dh! Maar alleen om het voor de sier te doen, nee dank UJoy C schreef:Ik dacht al dat ik de enige was.jidde schreef:In huis ALTIJD af!! ik vind het werkelijk geen pan, een duitse herder met halsband/halfcheckHet lijkt altijd of het dan te strak zat met overal plukken haar uit de kraag ertussenuit.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
slipketting hebben ze niet om als ze los lopen en mogen donderjagen, dan hebben ze een leren band om.Alexandra schreef:En die slipketting is dus zo eng als ze buiten los lopen, althans daar heb ik die negatieve ervaring mee.malinois schreef:binnen hebben ze hem altijd af, alleen als ze buiten komen dus of naar het bos of naar trainen gaan hebben ze een halsband/slipketting om.

Laatst gewijzigd door malinois op 14 dec 2004 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Silvia*
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
[quote="malinoisslipketting hebben ze niet om als ze los lopen en mogen donderjagen, dan hebben ze een leren band om.
[/quote]
Heel verstandig
Ik had dat dus niet gedaan maar zoiets overkomt je ook maar één keer in je leven. De dierenarts zorgde er ook voor dat ik het niet meer kon vergeten want ik had contant betaald. Hij rekende namelijk een volledig consult voor die ene knip met de tang.
Vervolgens "vergat" hij dat ik betaald had, stuurde een rekening en nadat ik hem had verteld dat ik die niet ging betalen (had per slot van rekening al betaald) kreeg ik de deurwaarder aan de deur.
Daarna was hij mijn dierenarts

Heel verstandig

Vervolgens "vergat" hij dat ik betaald had, stuurde een rekening en nadat ik hem had verteld dat ik die niet ging betalen (had per slot van rekening al betaald) kreeg ik de deurwaarder aan de deur.
Daarna was hij mijn dierenarts

- stefanie
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier hebben ze in huis ook niks om. Ook als ze los lopen hebben ze geen band om hun nek. Ze hebben beide een ruim velletje om hun nek dus dat grijpen we vast in noodgevallen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014