Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Velcote

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hanarts
Vaste gebruiker

Velcote

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Wie van jullie heeft ervaringen met deze olie of de olie van Hokamix? Mijn fokker denkt dat de droge huid en haren van mijn hond verholpen kan worden met deze olie. :denken:
gr. Hanny
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Je kan ook lijnzaadolie geven, of visolie of beetje gewone olie :wink:
Zoek maar eens op olie met de zoekfunctie en dan kom je wel het een en ander tegen
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Marieke*
Zeer actief

Re: Velcote

Ongelezen bericht door Marieke* »

Hanarts schreef::cheer: Wie van jullie heeft ervaringen met deze olie of de olie van Hokamix? Mijn fokker denkt dat de droge huid en haren van mijn hond verholpen kan worden met deze olie. :denken:
gr. Hanny
Nee met geen van beiden ervaring. Ik gebruik hier wel zalmolie van Henne of visoliecapsules van de Hema. MOet zeggen dat het wel werkt, de vachten glanzen nu veel meer.
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Hoi, ik geef m'n hond al meer dan een jaar velcote door zijn eten. Hij is er erg van opgeknapt. Sinds kort heb ik twee honden en vind ik het een beetje duur worden, dus ik denk dat ik olie bij de paardendrogist ga bestellen.
Ik geef sinds kort ook knoflook door het voer. Daar knapt de vacht ook onwijs van op.
Hij had ook altijd schilfers en kale plekken en dat is nu helemaal over, hij zal nooit een dikke vacht krijgen, maar heeft in ieder geval meer haar dan hij ooit gehad heeft.
Het soort voer kan trouwens ook al heel erg schelen. Ik geef nu caracroque van vobra.
Hanarts
Vaste gebruiker

Olie

:cheer: Ben ik nog even.
Zou hij van die soorten olie ook dik worden? Nu krijgt ie dagelijks olijfolie(beetje) door zijn Light voer.
Eerder kreeg hij zonnebloemolie. Ben alleen bang dat door al die olie het gewicht van de hond niet minder wordt. Hij heeft geen kale plekken gelukkig, wel een ruige droge vacht waar we regelmatig vachtverzorgingsolie van Beau in masseren en dan is het weer een tijd goed.
gr. Hanny :cheer:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Olie

Ongelezen bericht door cloris »

Hanarts schreef::cheer: Ben ik nog even.
Zou hij van die soorten olie ook dik worden? Nu krijgt ie dagelijks olijfolie(beetje) door zijn Light voer.
Eerder kreeg hij zonnebloemolie. Ben alleen bang dat door al die olie het gewicht van de hond niet minder wordt. Hij heeft geen kale plekken gelukkig, wel een ruige droge vacht waar we regelmatig vachtverzorgingsolie van Beau in masseren en dan is het weer een tijd goed.
Nou dik worden ze niet zo snel van olie :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Olie

Ongelezen bericht door Joy C »

cloris schreef:
Hanarts schreef::cheer: Ben ik nog even.
Nou dik worden ze niet zo snel van olie :wink:
:smile: ze zullen eerder beter kunnen poepen! :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Velcote hebben we jaren geleden hier ook gebruikt, maar ik vind zalmolie (wij geven die van Henne) veel beter. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Hanarts
Vaste gebruiker

Olie

:ok: Ik ga de zalmolie uitproberen(niet ik maar Ziggy!)
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik gaf mijn honden als in de buitenkennel moesten zitten als het vroor een kopje olie per dag als brandstof om warm te blijven. En de poep was hetzelfde als anders, de vacht ook trouwens.
weg gehaald zit een virus in
sannie

Ongelezen bericht door sannie »

de mijne krijgt ook al een jaar velcote door haar eten.
een akita ruit zowieso al van nature redelijk veel,maar met de velcote moet ik zeggen heeft ze er enorm wijnig last van ! zelfs tijdens de rui is het extreem verminderd.een paar keer goed borstelen en het zit erop tot de volgende rui. de pigmentering is ook veel donkerder.en haar vacht is serieus wat dikker en zachter.

en aangezien ik hier zoveel lees over omega3 en zalmolie capsules van het kruidvat zallek ze ook maar eens gaan halen zeker.
makkie hé als je er werkt :wink:

groetjes,

Sannie en Chiari
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Ik ben nu inderdaad ook over op levertraancapsules en knoflookcapsules van de kruitvat.
Dit bevalt erg goed, ze hebben beide een mooie vacht. Sam heeft nog nooit zo'n dikke vacht gehad als nu en qua geld bevalt dit ook beter dan velcote.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”