Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! zo'n moeilijke eter!
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Help! zo'n moeilijke eter!
Hallo allemaal,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn pointer eet zo moeilijk. Hij is weer terug bij af en eet amper. Hij heeft juist zoveel energie nodig omdat het zo'n renner is maar hij heeft moeite met eten.
Ik geef hem al een tijd bij droge brokken en diner macaroni. Tot vorige week vond hij dat heerlijk en at goed voor zijn doen. Nu eet hij sinds een week amper. Een ei en brood en wat gekookte macaroni nog wel maar daar kan hij niet op leven natuurlijk.
Nu heb ik LPC (een dressing voor droge brokken) geprobeerd over bento kronen pups maxi. (het is geen pup meer) Daarover een plak duck.
De duck en de dressing ging er wel in maar de bento kronen laat hij dan weer staan. Hij slubbert de dressing er af.
Ook al geprobeerd; eerst niks geven en een eind laten rennen zodat ie lekker moe is en dan geven maar dat helpt ook niet.
Wie heeft er ervaring met LPC en met moeilijke eters? Is het bijvoorbeeld beter om hem meerdere keren (ipv twee keer) per dag te voeren?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen, mijn pointer eet zo moeilijk. Hij is weer terug bij af en eet amper. Hij heeft juist zoveel energie nodig omdat het zo'n renner is maar hij heeft moeite met eten.
Ik geef hem al een tijd bij droge brokken en diner macaroni. Tot vorige week vond hij dat heerlijk en at goed voor zijn doen. Nu eet hij sinds een week amper. Een ei en brood en wat gekookte macaroni nog wel maar daar kan hij niet op leven natuurlijk.
Nu heb ik LPC (een dressing voor droge brokken) geprobeerd over bento kronen pups maxi. (het is geen pup meer) Daarover een plak duck.
De duck en de dressing ging er wel in maar de bento kronen laat hij dan weer staan. Hij slubbert de dressing er af.
Ook al geprobeerd; eerst niks geven en een eind laten rennen zodat ie lekker moe is en dan geven maar dat helpt ook niet.
Wie heeft er ervaring met LPC en met moeilijke eters? Is het bijvoorbeeld beter om hem meerdere keren (ipv twee keer) per dag te voeren?
-
- Zeer actief
Het spul dat je noemt ken ik niet, maar heb je al eens geprobeerd hem op alleen maar versvleesvoer (bijvoorbeeld Duck) te zetten? Dat gaat er bij veel slechte eters met veel plezier in!
Onze nieuwste hond was volgens het asiel ook een slechte eter. Bij ons krijgt ze versvleesvoer met een langzame overgang naar BARF, en ze heeft nog elke keer de bak tot de laatste kruimel leeggegeten...
Onze nieuwste hond was volgens het asiel ook een slechte eter. Bij ons krijgt ze versvleesvoer met een langzame overgang naar BARF, en ze heeft nog elke keer de bak tot de laatste kruimel leeggegeten...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Vaste gebruiker
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zat ik ook aan te denken.jelle schreef:heb je al eens geprobeerd hem op alleen maar versvleesvoer (bijvoorbeeld Duck) te zetten? Dat gaat er bij veel slechte eters met veel plezier in!

Ik weet niet welke variant van Duck je nu geprobeerd hebt, maar geef dan wel een kompleet-versie.
Binno was als pup en jonge hond ook een vreselijk moeilijke eter, maar sinds ze Duck eet is er geen probleem meer en is haar bak in no-time leeg. En het is nog gezond ook, dus...

Meenemen is geen probleem als het maar voor één of twee dagen is. Zolang blijft het wel goed, zeker met een koelbox.
En anders kan je idd. tijdens vakantie ofzo wel Nature Diet geven of een 'goeie' brok. Blikvoer zou ik liever niet geven, kunnen ze hier trouwens ook niet tegen, krijgen ze diarree van.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Voor die paar dagen per jaar zou ik niet mijn hond het hele jaar op een voer zetten dat hij slecht eet.esther76 schreef:Dan zou ik hem dus alleen Duck moeten geven. Ik heb liever dat hij ook ander voer eet omdat het me niet handig lijkt om mee te nemen bijvoorbeeld. Als je een dag weggaat en je zit met die vriespakken? Hoe doen jullie dat?
Als we een dag weg gaan nemen we gewoon in afgesloten bakjes het voer voor de honden mee. Geen probleem, en als je het in een koelkast of -box kunt zetten blijft het makkelijk een dag of twee goed. Voor de vakantie gaan ze uit logeren bij familie en daar kunnen ze gewoon vers uit de vriezer krijgen.
Als je zelf met de hond op stap bent (bijv. kamperen) kun je bijna overal wel iets aan versvleesvoer kopen, of simpel iets zelf samenstellen, zodat je niet zo veel mee hoeft te nemen.
Zelfs al kun je het dan niet meenemen of bijkopen, dan nog zou ik voor alleen die paar dagen eerder kiezen voor een brok of blikvoer, en dan de rest van de tijd lekker Duck geven (of een ander merk). Tsja, misschien eet hij dan een paar dagen slecht als je weg bent, maar nu eet hij slecht terwijl je gewoon thuis bent...

-
- Zeer actief
Dat kan veel goedkoper! Er zijn dozen met 16 x 1 kilo erin, die zouden zo rond de 2 euro per kilo verkrijgbaar moeten zijn.esther76 schreef:OKee!
goede ervaringen met duck dus.
Ik moest 3,25 per pak betalen, is dat gemiddeld?
Hoeveel zouden jullie geven aan een hond van 20 kilo?
En hoe verspreid over de dag?
Ik zou in eerste instantie uitgaan van 4 a 5 ons per dag voor een hond van 20 kilo, en natuurlijk de hoeveelheden aanpassen als hij te dik of te mager wordt. Zelf voer ik twee maal daags, maar in een keer kan ook met een hond van 20 kilo.

- ~Tine~
- Zeer actief
Dat is wel duur... maar ja, in België is Duck natuurlijk zowieso goedkoper.esther76 schreef:OKee!
goede ervaringen met duck dus.
Ik moest 3,25 per pak betalen, is dat gemiddeld?
Hoeveel zouden jullie geven aan een hond van 20 kilo?
En hoe verspreid over de dag?
Er zijn nog andere merken hoor; zoals Bibi, Carnibest, Energique, AHV, Rodi, Runner...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Vaste gebruiker
- bram en thijs
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers, wat betreft het versvlees.
En je kunt het goedkoper maken door bijvoorbeeld eens af te wisselen met Rodi of AHV. Dat is ook meteen het voordeel van versvlees, je hoeft niet braaf op 1 merk te blijven zitten zoals met brokken, omdat anders de darmen van slag raken. Door het rauwe versvlees worden de darmen sterker.
En je kunt het goedkoper maken door bijvoorbeeld eens af te wisselen met Rodi of AHV. Dat is ook meteen het voordeel van versvlees, je hoeft niet braaf op 1 merk te blijven zitten zoals met brokken, omdat anders de darmen van slag raken. Door het rauwe versvlees worden de darmen sterker.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
Duck, Rodi, AHV, het is eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde.
Alleen het een is wat goedkoper dan de ander. Daar zou je uit moeten mogen concluderen dat er dan ook een kwaliteitsverschil is. Maar ik betwijfel dat, vooral als ik zie hoe stijf Duck staat van de granen, wat de goedkoopste oplossing is om massa te maken van een vleesproduct.
Maar ik voer het mijn honden ook wel eens, vooral als er even niks anders voor handen is. Net als Rodi en AHV. In principe hebben ze allemaal complete voeding en kun je dat dus gerust geven.
Zelf geef ik Carnibest en dat vind ik net iets beter, maar dat is mijn mening.
Begin gewoon met Duck als je gewend bent om hem dat te geven, dan is die omslag niet zo groot. En dan kan je over een paar weken best lekker gaan afwisselen. Dan merk je ook meteen welk versvlees hij het lekkerst vindt.

Alleen het een is wat goedkoper dan de ander. Daar zou je uit moeten mogen concluderen dat er dan ook een kwaliteitsverschil is. Maar ik betwijfel dat, vooral als ik zie hoe stijf Duck staat van de granen, wat de goedkoopste oplossing is om massa te maken van een vleesproduct.
Maar ik voer het mijn honden ook wel eens, vooral als er even niks anders voor handen is. Net als Rodi en AHV. In principe hebben ze allemaal complete voeding en kun je dat dus gerust geven.
Zelf geef ik Carnibest en dat vind ik net iets beter, maar dat is mijn mening.
Begin gewoon met Duck als je gewend bent om hem dat te geven, dan is die omslag niet zo groot. En dan kan je over een paar weken best lekker gaan afwisselen. Dan merk je ook meteen welk versvlees hij het lekkerst vindt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt best mee met de hoeveelheid granen in Duck hoor, maar als je gaat vergelijken met merken waar helemaal geen granen inzitten... tja
Hier doen ze het er uitstekend op, maar ik zou zeggen, gewoon uitproberen en kijken hoe jouw hond het er op doet!
Je zou ook eens kunnen kijken op de sites van de verschillende merken versvoer voor meer informatie.
Bij Duck in de voedingstabel staat voor een volwassen hond van 20kg een richthoeveelheid van iets meer dan 500gr. per dag, maar dat kan verschillen van hond tot hond en moet je zelf een beetje uitzoeken.
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
Groetjes,

Je zou ook eens kunnen kijken op de sites van de verschillende merken versvoer voor meer informatie.
Bij Duck in de voedingstabel staat voor een volwassen hond van 20kg een richthoeveelheid van iets meer dan 500gr. per dag, maar dat kan verschillen van hond tot hond en moet je zelf een beetje uitzoeken.

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
Groetjes,

-
- Vaste gebruiker
Bedankt allemaal voor de tips!
Ik kwam ineens tot de slimme ontdekking dat ik wel voldoende ruimte in de diepvries moet hebben voor die 16 kilo duck.....
dat heb ik dus niet...
Het goede nieuws is dat gelukkig vandaag het eten veeeel beter ging, net of hij even aan het eten gezet moest worden, weer even op gang moest komen ofzo?!
Nu ga ik het eerst proberen met de brokken van Bento met 1 of 2 plakken duck erbij.
Ik kwam ineens tot de slimme ontdekking dat ik wel voldoende ruimte in de diepvries moet hebben voor die 16 kilo duck.....

dat heb ik dus niet...
Het goede nieuws is dat gelukkig vandaag het eten veeeel beter ging, net of hij even aan het eten gezet moest worden, weer even op gang moest komen ofzo?!
Nu ga ik het eerst proberen met de brokken van Bento met 1 of 2 plakken duck erbij.
-
- Zeer actief
Ik krijg het idee dat je toch liever op de brok blijft.
Als dat zo is dan lijkt het mij verstandiger om niet steeds een ander merk te gaan proberen als hij weer eens niet wil eten!
Beetje verwnd misschien??
Wil ie niet dan niet, weghalen die brokken, volgende keer weer proberen.
Ik heb bij tijd en wijle ook van die lastige eters en kocht dan ook het ene na het andere merk, maar steeds na een paar weken wouden ze het niet meer.
Nu is er gewon 1 vast merk brok te krijgen hier in huis, willen ze niet dan maar niet.
Na een paar dagen hebben ze zo'n honger dat ze echt wel weer gaan eten:)
Als dat zo is dan lijkt het mij verstandiger om niet steeds een ander merk te gaan proberen als hij weer eens niet wil eten!
Ik heb bij tijd en wijle ook van die lastige eters en kocht dan ook het ene na het andere merk, maar steeds na een paar weken wouden ze het niet meer.
Nu is er gewon 1 vast merk brok te krijgen hier in huis, willen ze niet dan maar niet.
groetjes Marja Zara en Stapper

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Dat vind ik altijd zo vervelend, dat ze hun eten niet lekker vinden. Ik eet lekker dus ik wil dat mijn honden ook lekker eten. en dus niet met lange tanden omdat ze ECHT niets anders krijgen. Een paar dagen niet eten.......Iemand heeft ooit eens gezegd er is nog nooit een hond overleden van de honger naast een bak met brokken. Nou, Deur was hard op weg kan ik je vertellen.Marja schreef: Nu is er gewon 1 vast merk brok te krijgen hier in huis, willen ze niet dan maar niet.

-
- Vaste gebruiker
Nee, het is niet zo dat ik hem perse brok wil geven en geen duck. Maar ik heb de ruimte niet om 16 kilo duck te houden. De dichtstbijzijnde winkel om duck enigzins betaalbaar te krijgen per kleinere hoeveelheid is ver rijden. Niet iets om elke week of twee keer per week te doen. En ik ga geen 3,25 per kilo betalen. (bijna twee keer zoveel als mogelijk is)Marja schreef:Ik krijg het idee dat je toch liever op de brok blijft.
Brok is voor mij een veel makkelijker optie gezien voorraad aanhouden en aanschaf. Als hij dus ook wel brok wil eten (wat hij inmiddels gelukkig doet!!) waarom zou ik dan de moeilijke weg kiezen?
Trouwens, het is niet zomaar een hond

- bram en thijs
- Zeer actief
De jongens eten gewoon niet. Ik kan op mijn hoofd gaan staan of de boom in, dat maakt hen niet uit, maar ze verdommen het. En gelijk hebben ze.Hutsje schreef:Dat vind ik altijd zo vervelend, dat ze hun eten niet lekker vinden. Ik eet lekker dus ik wil dat mijn honden ook lekker eten. en dus niet met lange tanden omdat ze ECHT niets anders krijgen. Een paar dagen niet eten.......Iemand heeft ooit eens gezegd er is nog nooit een hond overleden van de honger naast een bak met brokken. Nou, Deur was hard op weg kan ik je vertellen.Marja schreef: Nu is er gewon 1 vast merk brok te krijgen hier in huis, willen ze niet dan maar niet.

- bram en thijs
- Zeer actief
Ik vindt vers vlees geven niet moeilijker dan brok en ik denk dat gemakzucht ook niet het goede uitgangspunt is. Ben zelf een tijd geleden weer vers vlees gaan geven en de verschillen in het uiterlijk van de jongens zijn al zo noemenswaardig dat ze het blijven krijgen. Zelfs Thijs, die altijd naar het magere neigde, eet goed en blijft goed op gewicht.esther76 schreef:Brok is voor mij een veel makkelijker optie gezien voorraad aanhouden en aanschaf. Als hij dus ook wel brok wil eten (wat hij inmiddels gelukkig doet!!) waarom zou ik dan de moeilijke weg kiezen?

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Tagor was ook een lastige eter. Of hij kreeg last van zijn vacht (hij is n.l. erg gevoelig voor hotspots) of hij at het stomweg niet. Ging in hongerstaking en dat kon je alles doen maar hij at het dus echt niet. Hebben ook lang moeten zoeken naar een merk brok waar hij het goed op doet en dat ie eet.bram en thijs schreef:De jongens eten gewoon niet. Ik kan op mijn hoofd gaan staan of de boom in, dat maakt hen niet uit, maar ze verdommen het. En gelijk hebben ze.Hutsje schreef:Dat vind ik altijd zo vervelend, dat ze hun eten niet lekker vinden. Ik eet lekker dus ik wil dat mijn honden ook lekker eten. en dus niet met lange tanden omdat ze ECHT niets anders krijgen. Een paar dagen niet eten.......Iemand heeft ooit eens gezegd er is nog nooit een hond overleden van de honger naast een bak met brokken. Nou, Deur was hard op weg kan ik je vertellen.Marja schreef: Nu is er gewon 1 vast merk brok te krijgen hier in huis, willen ze niet dan maar niet.
Alleen vers is waarschijnlijk beter, maar dat krijg ik er bij mijn ouders niet door/in.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben jullie een diepvrieskast met laden? Meestal (bij ons tochesther76 schreef:[Nee, het is niet zo dat ik hem perse brok wil geven en geen duck. Maar ik heb de ruimte niet om 16 kilo duck te houden.

Wel goed dat hij intussen weer eet, houden zo!

-
- Zeer actief
Hier vinden ze vlees ook lekkerder dan brok, eerlijk is eerlijk:)Hutsje schreef:Dat vind ik altijd zo vervelend, dat ze hun eten niet lekker vinden. Ik eet lekker dus ik wil dat mijn honden ook lekker eten. en dus niet met lange tanden omdat ze ECHT niets anders krijgen. Een paar dagen niet eten.......Iemand heeft ooit eens gezegd er is nog nooit een hond overleden van de honger naast een bak met brokken. Nou, Deur was hard op weg kan ik je vertellen.Marja schreef: Nu is er gewon 1 vast merk brok te krijgen hier in huis, willen ze niet dan maar niet.
Ze krijgen hier in het weekend vlees en door de week brok.
Ik ben er niet van overtuigd dat vlees of barf beter is, vandaar.
En kijk......natuurlijk zou ik geen hond uithongeren, maar die twee van mij kunnen best een kilo tje missen.
groetjes Marja Zara en Stapper

- the dude
- Vaste gebruiker
je kan ook gewoon vers vlees bij de slager kopen, is erg goedkoop.
ik betaalde gisteren voor 1 kilo kippelever 2.30, das 4 avondmaaltijden voer voor mijn bull van 14 kilo. Kippenhartjes zijn nog goedkoper, of lekkere pens (knijper op de neus)
even koken, boterham erdoor (voor de spijsvertering) klein scheutje olie
binnen de 30 seconden is die bak leeg
ik betaalde gisteren voor 1 kilo kippelever 2.30, das 4 avondmaaltijden voer voor mijn bull van 14 kilo. Kippenhartjes zijn nog goedkoper, of lekkere pens (knijper op de neus)

paco + the dude = 

- ~Tine~
- Zeer actief
Koken? Waarom koken? Vind 2.30 euro trouwens nog niet zo goedkoop. Is ook geen volledige maaltijd.the dude schreef:je kan ook gewoon vers vlees bij de slager kopen, is erg goedkoop.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
- the dude
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
veel honden gaan wat aan de dunne van lever.
een hond is gemaakt om rauw voer te eten, maar daar moeten ze vaak wel even weer aan wennen als ze het niet gewend zijn.
Alleen lever, hartjes of pens zijn natuurlijk geen complete maaltijden, ook (al helemaal) niet met brood.
Af en toe een keertje zoiets geven (al blijf ik het koken en de boterham niet zinvol vinden) kan natuurlijk geen kwaad, maar als je dit vaak doet zou ik meer gaan letten op de samenstelling. Daarbij zit er in veel versvoeders en vermoedelijk ook in dat deel van het dierlijk materiaal in brokken al redelijk veel orgaanvlees. Dan zou ik dus eerder afwisselen met spiervlees.
een hond is gemaakt om rauw voer te eten, maar daar moeten ze vaak wel even weer aan wennen als ze het niet gewend zijn.
Alleen lever, hartjes of pens zijn natuurlijk geen complete maaltijden, ook (al helemaal) niet met brood.
Af en toe een keertje zoiets geven (al blijf ik het koken en de boterham niet zinvol vinden) kan natuurlijk geen kwaad, maar als je dit vaak doet zou ik meer gaan letten op de samenstelling. Daarbij zit er in veel versvoeders en vermoedelijk ook in dat deel van het dierlijk materiaal in brokken al redelijk veel orgaanvlees. Dan zou ik dus eerder afwisselen met spiervlees.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je was me net voor...jelle schreef:veel honden gaan wat aan de dunne van lever.