Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan ik Batish..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Hoe kan ik Batish..

Ongelezen bericht door TaMa »

Het beste voorbereiden op de komt van een baby?
Ik ben pas in Juli uitgerekend maar ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft.
Alle tips kan ik gebruiken :wink:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
marisa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marisa »

Ik heb eigenlijk niets gedaan ter voorbereiding. Heb er wel voor gezorgd dat na de geboorte van mijn dochter er ook niets voor de honden veranderde, evenveel aandacht als anders en hun gewone routine.
Een van de honden verwachtte ik best wel problemen mee omdat deze wel eens jaloers kan zijn, maar ik denk omdat ze gewoon overal bij betrokken was en niet weggestuurd werd dat er helemaal geen problemen zijn geweest.
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandracula »

Voordat mijn zoon geboren werd hadden wij een klein hondje..
Haar heb ik eigenlijk altijd overal bij betrokken (kamertje behangen, inrichten, spulletjes opbergen enz.) Zij ging dus altijd mee naar boven, ook toen hij er was..
Toen hij net geboren was en ik terug kwam uit het ziekenhuis, hebben we ze uitgebreid kennis laten maken.. Ze heeft hem van top tot teen besnuffeld en ze was (gelukkig) meteen helemaal weg van hem..
We hebben het bezoek ook meteen instrukties gegeven :mrgreen:
Ze waren verplicht de hond ook even te aaien en te knuffelen..
Konden ze ook bijna niet omheen, want ze heeft bijna de hele kraamtijd bij mij op bed doorgebracht :wink:
Achteraf gezien heeft dat haar heel goed gedaan, ze was ondanks haar leeftijd (ze was al 6 toen hij geboren is) helemaal bezeten van het kereltje en heeft tot haar dood toe met hem gespeeld en geknuffeld, het waren dikke maatjes :ok:
Met Nessa zal ik het niet veel anders gaan doen (ben ook in Juli uitgerekend :cheer:)
Ik ga proberen haar zoveel mogelijk overal bij te betrekken, met het enige verschil dat ze van mij geen trappen mag lopen en dus niet boven kan komen kijken..
Tegen die tijd komen de baby-spulletjes weer voorbij en mag ze die inspekteren zoals ze alles doet wat nieuw voor haar is :wink:
Gelukkig is zij al kinderen gewend en vindt het reuze gezellig als het huis vol zit, dus met haar voorzie ik weinig problemen :ok:
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Ik heb zelf een paar maanden voor de uitgerekende datum de uitjes verkort om 2 redenen a: omdat ik er van uit ben gegaan dat de 1e aantal weken met baby er toch niet zo veel van lange wandelingen zou komen en ik geen stuiterende honden in huis wilde (conditie afbouwen) en b: het lukte mij sowieso niet echt goed meer aangezien ik een behoorlijk aantal extra kilo's moest meezeulen (30!) :wink: . Dit is maar goed geweest ook aangezien ik ben bevallen middels een keizersnede en je de 1e 6 weken geen klap mag (kan) doen. Zorg dus ook voor oppas voor je hond als je onverwacht naar het ziekenhuis moet.

Verder bij de 1e kennismaking heb ik ze lekker laten snuffen aan de voetjes en beloond met stem. Maar ze waren niet zo heel erg geinterresseerd in de baby aangezien ze blijer waren om mij te zien na 5 dagen ziekenhuis. Ik heb ze er lekker bij gelaten en gewoon laten snuffen als ze dat wezentje even wilden onderzoeken. Wel begeleid natuurlijk en niet volledig laten aflebberen (niet zo fris).

Een pot met koekjes voor de honden heb ik ook klaargezet voor als er visite kwam. De visite heb ik ook heel gedoseerd laten komen zodat het ook wat rustiger zou zijn voor de honden.

Bij dit alles heb ik wel 1 kanttekening; ik kon een goede voorspelling maken hoe mijn honden met met de baby zouden omgaan gezien de eerdere ervaringen met kleine kinderen en baby's. Ik zeg bewust voorspelling aangezien het toch altijd afwachten is hoe ze daadwerkelijk er mee omgaan.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar mocht ik ooit zwanger raken zou ik als eerste mijn honden leren om netjes naast de wandelwagen te lopen. Zie me al alle kanten opvliegen met dat ding. :eek: :mrgreen:

Gefeliciteerd voor alle zwangeren!!! :cheer:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Vruchtbaar forum. :mrgreen:
Gefeliciteerd allebeide. :ok:

Wij bereiden Rossi ook niet veel voor. Ik ben uitgerekend in april. Rossi gaat prima om met de kinderen in de familie en van vrienden. We hebben neefjes en nichtjes in de leeftijd van 7 tot 0.
Toch zal het wel anders worden maar dat zien we wel als het zover is.
Rossi werd al vrijwel overal bij betrokken en nu niet overdreven meer. :wink:

De bedoeling is om thuis te bevallen en dan Rossi er wel bij te laten. Ik denk wel dat er iemand komt om Rossi te begeleiden als dat nodig is. Stel dat ik onverhoopt naar het ziekenhuis moet is er iemand bij hem.
Dat heeft ook meer te maken met het feit dat Rossi verlatingsangst gevoelig is, zeker als er stress in het spel is. :wink:

Maar we zien wel hoe het tegen die tijd gaat. :wink:

Fijne zwangerschap verder allebei. :ok:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik ben afgelopen december bevallen van Rosalie.
Wij hebben niet veel bijzonders gedaan maar gewoon de honden de aandacht blijven geven die ze voorheen ook kregen.
toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis (2 nachtjes geweest) waren ze helemaal door het dolle heen en ze moetsen allemaal Rosalie besnuffelen en bekijken endat mocht ook gewoon.
Ghaya en Woopy en Chello hebben er weinig mee maar Hera des te meer; ze wil er naast liggen of mee de luier verschonen en ik vind het allemaal prima.

Mijn vriendin/buurvrouw komt de honden elke dag halen voor hun beweging dus dat komen ze ook niet te kort.
Ghaya moet altijd bij mij zijn en aangezien ik met Rosalie nog beneden slaap in een kamertje ligt zij daar ook bij in d'r mand. sochtends komt Hera er dan ook bij (die slaapt snachts bij Frank), lekker bij mij op bed.

Het lastigste vind ik de visite, die al die honden van ons toch al niet snappen en het al helemaal raar vinden dat ze dan ook nog bij Rosalie mogen snuffelen e.d.
Tsja gewoon doen wat je altijd doet dus.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

estelle schreef:Ghaya en Woopy en Chello hebben er weinig mee maar Hera des te meer; ze wil er naast liggen of mee de luier verschonen en ik vind het allemaal prima.
Hahaha, Estelle ik zie het hele stel al helemaal voor mij...

Zeg, Hera is toch zo'n overactief hondje wat overal bij moet zijn he? Kun je haar niet leren Rosalie te dragen of zo? Scheelt jou je rug en zij is blij dat ze wat kan doen... :mrgreen:

Wel even een foto maken dan, he? :smile:
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Gefeliciteerd allebei! Weer een kluitje zwangeren straks die rond dezelfde datum zijn uitgerekend. Leuk hoor, geniet er van!
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar mocht ik ooit zwanger raken zou ik als eerste mijn honden leren om netjes naast de wandelwagen te lopen. Zie me al alle kanten opvliegen met dat ding. :eek: :mrgreen:

Daarom zijn we nu het "netjes lopen" maar weer aan het oefenen :mrgreen:
Mevrouw heeft nogal de neiging om heen en weer te stuiteren, vooral uit enthousiasme aan het begin van de wandeling en als we een vriendje tegenkomen, dat lijkt me met een kinderwagen nou niet echt handig :wink:
Maar goed, met een beetje geduld en een zak vol Frolicjes komen we al een heel eind :ok:
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Bedankt voor jullie antwoorden :mrgreen:
Ik ben sinds een paar weken ook weer wat strenger voor hem en blijf dit ook want hij nam me afentoe een beetje in de maling, vooral buiten en tja als ik dalijk met een dikke buik loop dan kan dat niet he :mrgreen: Is niet zijn fout hoor maar die van ons :wink:

Oh en voor iedereen die zwanger is :mrgreen: Gefeliciteerd nog!
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Rimpel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rimpel »

Hallo!!!!!

Ik wilde even vermelden dat ik ook zwanger ben!!
Ik weet het pas een weekje en zit nog helemaal in een roes!!!
Ik ben Chantal en ben in het trotse bezit van twee Sharpei's!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

miekmiek schreef:Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar mocht ik ooit zwanger raken zou ik als eerste mijn honden leren om netjes naast de wandelwagen te lopen. Zie me al alle kanten opvliegen met dat ding. :eek: :mrgreen:

Misschien op voorhand al oefenen met de wandelwagen.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Rimpel schreef:Hallo!!!!!

Ik wilde even vermelden dat ik ook zwanger ben!!
Ik weet het pas een weekje en zit nog helemaal in een roes!!!
Gefeliciteerd zeg :ok:
En ook de andere twee zwangere dames !
:cheer: :cheer: :cheer:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Allen gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Wat ik gedaan heb aan voorbereiding eigenlijk geen klap gewoon wat ik altijd heb gedaan. Oppas kwam wel wat vaker voor de grootste ronden maar de avond voor de bevalling liep ik toch nog even zelf met de drie honden. Volgen deden ze echt al voor dat ik kinderen had. Obelix leert nu volgen langs de wagen.
Kinderkamers zijn boven en daar komen ze niet. Spullen en speelgoed komen ze nooit aan. Nooit problemen gehad.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sandracula
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:

Misschien op voorhand al oefenen met de wandelwagen.
:ok:
Wij zijn van plan om over een aantal maanden de kinderwagen van zolder te halen en een aantal rondjes met het hondje te gaan maken...
Om te beginnen in het donker op een plek waar niet veel andere honden komen en dan langzaam opbouwen..
Zie me al lopen met een idiote dog, een dikke buik en een lege kinderwagen :smile:
Maar goed, ze zijn hier in de buurt inmiddels al wat van me gewend :mrgreen:
Trouwens de andere dames ook gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”