Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rascal ter keuring

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

moderatorteam
Zeer actief

Rascal ter keuring

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

mooi typies hoofd neigt naar de terier, mag ik graag zien,
moog geplaats en gedragen rose oor.
ogen goed geplaatst en mooi open ,had graag net iets meer oog vulling willen zien.
mooie kaak aanzet en mooie lip party met een goeie onderkaak.
voldoende stop, en de schedel goed gewerveld.
hals goed in verhouding tot het hoofd had iets meer ronding mogen hebben
goed gehoekte schouder.
had graag iets meer voor borst willen zien front is goed breedt
voldoende borst diepte en rip aanzet.
schouder partij erg zwaar, toplijn goed toont sterk.
achterhand erg zwaar beladen zou haast zegen overdone,voldoende hoeking in de knie en hak
voor het fraaie een fraktie meer.
buiklijn had meer opgetrokken mogen zijn toont wat fatsig maar moet op show .
staart aanzet en croup voor de reu goed.
totaal beelt mooie hond maar in mijn ogen te gespiert zou gang werk wel eens willen zien om daar echt een oordeel over te
geven.

mol :8):
rascal
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door rascal »

totaal beelt mooie hond maar in mijn ogen te gespiert zou gang werk wel eens willen zien om daar echt een oordeel over te
geven.
Hallo mol,

zijn gangwerk is erg mooi en vloeiend. Ik heb al verschillende mooie felicitaties hierover gehad. Is een plezier om hem te zien lopen. :wink:

Dank je wel voor de keuring.

Arlette
Greetings, with sympathy for the breed,
Stocky Rascals
www.stockyrascals.be
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik ben geen kenner, maar ik vind dat er iets niet klopt met het lichaam (romp). Volgens mij is het te lang in verhouding met de poten of zo.

Het hoofd is wel heel mooi.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hoewel ik het een mooi hoofd vind, vind ik het een terriertype hoofd op een bulldog type lichaam.
Mol
Zeer actief

rascal schreef:
geven.
Hallo mol,

zijn gangwerk is erg mooi en vloeiend. Ik heb al verschillende mooie felicitaties hierover gehad. Is een plezier om hem te zien lopen. :wink:

Dank je wel voor de keuring.

Arlette
daarom zij ik al zou hem graag zien lopen, vind het een mooi hondje echt waar had hem graag wat droger willen zien.

Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Hoewel ik het een mooi hoofd vind, vind ik het een terriertype hoofd op een bulldog type lichaam.
nou dat ben ik niet met je eens hoor wat zijn poten staan recht onder het lichaam en heeft voldoende hoking in zijn voor en achter hand dat hij wat zwar in in de buikstreek ben ik met je eens als je dat bedoelt maar verder heeft hij geen bulldoggen lichaam zeker niet,
maar verklaar je nader als je blieft?

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben geen kenner hoor.

Als ik de eerste foto zie, wordt mijn aandacht direkt afgeleid van het mooie hoofd naar de achterhand, en dan vooral de gespierde 'billen'.

Mol, wat zou je hem geven ? ZG of U ?
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik zeg het, ik wil die hond niet afbreken hoor. Het is wel een mooie, er lopen er lelijkere rond.

We zouden eigenlijk ook een foto in bovenaanzicht moeten hebben.
Hoe groot is hij eigenlijk ? En het gewicht ?
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik ben geen kenner hoor.

Als ik de eerste foto zie, wordt mijn aandacht direkt afgeleid van het mooie hoofd naar de achterhand, en dan vooral de gespierde 'billen'.

Mol, wat zou je hem geven ? ZG of U ?
als ik dat zou mogen voor alle duidelijkheid, ik geef ook gewoon me menig gaat deze jongen toch met een hogere waardering naar huis.
maar wat jij zegt ben ik met je eens de achterhadn lijkt op de eerste foto
te beladen ja, maar geen bulldogg type hoor

Jackrusselfan
nieuw lid

Ongelezen bericht door Jackrusselfan »

Mol wil je ook mijn hond keuren?
*Honden lachen,
maar ze lachen met hun staart.*

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
rascal
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bolek is 48 cm hoog en weegt 28 kg.
Is toch een mooie verhouding, of niet?
Op de Belgische clubmatch heeft een keurmeester ooit de meetlat bijgehaald, enkel voor Bolek. Naderhand gaf die het commentaar dat Bolek de enigste reu in de ring was die aan de rasstanddard voldeed. De rest was veel te groot of te zwaar. :pffff:
En laatst is die op de clubmatch "beste zelfgefokte amstaff" geworden. :mrgreen:

Arlette :wink:
Stocky Rascals
www.stockyrascals.be
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Goeie verhouding, ja.

Veel Amstaffs zijn idd te groot en te zwaar, bv 56 cm schofthoogte en 35 - 40 kg. Ik snap die tendens niet goed.
Mol
Zeer actief

rascal schreef:
Op de Belgische clubmatch heeft een keurmeester ooit de meetlat bijgehaald, enkel voor Bolek. Naderhand gaf die het commentaar dat Bolek de enigste reu in de ring was die aan de rasstanddard voldeed. De rest was veel te groot of te zwaar. :pffff:
En laatst is die op de clubmatch "beste zelfgefokte amstaff" geworden. :mrgreen:

dat is zeker mooi i de standaard, en fotos vertekenen als snel .

Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

rascal schreef:

Murphy is ook één van de weinige die binnen de standaard valt wat betreft maten en gewicht...
49 cm en ook 28 kg.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
rascal
Vaste gebruiker
Contacteer:

Murphy is ook één van de weinige die binnen de standaard valt wat betreft maten en gewicht...
49 cm en ook 28 kg.
Hallo Sandra,
ja, dat herinner ik me nog: Murphy is ook zo een klein gedrocht, net als Bolek :ok:

Super, he :lol1:

Groetjes,
Arlette
Stocky Rascals
www.stockyrascals.be
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Waarom wil men de Amstaff groter kweken ? Dat begrijp ik niet goed.

Koop dan een American Bulldog of een Presa Canario of zo he.

Een grote hond is natuurlijk indrukwekkender als een kleine, maar zo verander je het ras helemaal.
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Der kunnen nou ook eenmaal uitschieters tussen zitten Johan :wink:

Mijn reu is 60 cm met 41 kilo :19: Niet binnen de standaard maar wel in verhouding.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Diego, ik vind dat je een hele mooie hond hebt hoor.

Mij verwondert het alleen dat zulke grote honden (10 a 12 cm te groot) prijzen winnen.

Stel dat je met een shi tsu van 40 cm schofthoogte , of een Duitse Herder of Boxer van 75 cm schofthoogte in de ring komt, dan zal je niet veel prijzen halen. Iedereen zal zeggen 'da's een kruising'.

Ofwel moet de standaard aangepast worden , ofwel moet men naar de standaard kweken. Ik zeg ook niet dat de standaard heilig is, maar de Amstaff is een middelgroot ras. De eerste exemplaren die van de UK naar de States kwamen rond 1900 waren zelden zwaarder dan 20 kg, en je had er zelfs van 10 kg !
Diego
Actief
Contacteer:

Ik snap wel wat je bedoelt :wink:

Maar nogmaals zijn er ook uitschieters tussen terwijl de fokker ook naar de rasstandaard fokt.

Met Diego ben ik nog nooit op show geweest en ook niet van plan, maar wat ook in de rasstandaard staat is de gewenste schofthoogte maar daarachter wel dat het belangrijker is dat de hoogte en t gewicht in verhouding staan.

Ik heb overigens geen enkel plan om ooit met Diego te gaan fokken hoor :wink:

Groetjes Alexandra
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

johan1969 schreef:Hoi Diego, ik vind dat je een hele mooie hond hebt hoor.

Mij verwondert het alleen dat zulke grote honden (10 a 12 cm te groot) prijzen winnen.

Stel dat je met een shi tsu van 40 cm schofthoogte , of een Duitse Herder of Boxer van 75 cm schofthoogte in de ring komt, dan zal je niet veel prijzen halen. Iedereen zal zeggen 'da's een kruising'.

Ofwel moet de standaard aangepast worden , ofwel moet men naar de standaard kweken. Ik zeg ook niet dat de standaard heilig is, maar de Amstaff is een middelgroot ras. De eerste exemplaren die van de UK naar de States kwamen rond 1900 waren zelden zwaarder dan 20 kg, en je had er zelfs van 10 kg !
ik begrijp wel wat je bedoeld.
maar geen enkele hond voldoet volledig aan de standaaard.
je zou het dan moeten compenseren met een kleinere teef.
Mol
Zeer actief

das gelul van de bovenste plank , ik heb een reu lopen die is te groot voor de standaard en loop ik ook mee in de prijzen zonder problemen
een hond hoeft niet altijd binnen de standaard te vallen als deze maar niet te exstreem groot is en in verhoding is.

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Mol.

Ik heb al geweten dat een hond (Briard) die 1 cm te groot was, maar wel de mooiste van de hele hoop, de ring moest verlaten. Echt waar !

Een paar cm speling kan nog, maar 10 of 12 cm is wel een heel verschil ! 48 cm is middenslag, en 60 cm is groot.

Zou jij een Bullmastiff van 80 cm schofthoogte, of 50 cm schofthoogte goedkeuren ?
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Mol schreef:

das gelul van de bovenste plank , ik heb een reu lopen die is te groot voor de standaard en loop ik ook mee in de prijzen zonder problemen
een hond hoeft niet altijd binnen de standaard te vallen als deze maar niet te exstreem groot is en in verhoding is.

Ik had altijd begrepen dat in de rasstandaard de gewenste minimale maat stond, hoger is toch nooit een probleem dacht ik??

BV de Duitse Dog reu moet minimaal 82 cm dacht ik zo ff uit m'n hoofd.
Aiko is ongeveer 90 cm! Niks mis mee toch?(behalve dan dat het een N.E.K is dan :wink: )
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Diana schreef:
Mol schreef:

Ik had altijd begrepen dat in de rasstandaard de gewenste minimale maat stond, hoger is toch nooit een probleem dacht ik??

Aiko is ongeveer 90 cm! Niks mis mee toch?(behalve dan dat het een N.E.K is dan :wink: )
niet bij elk ras, opzich een cm hoeft zeker geen probleem te zijn, mits de hond correct in verhouding is enz enz, maar bv bij een jack is van 25 tot en met 30 cm... een jack van 34, 35, 36 enz is toch echt wel een fout... en die zullen ook niet scoren :wink:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Diana schreef:Ik had altijd begrepen dat in de rasstandaard de gewenste minimale maat stond, hoger is toch nooit een probleem dacht ik??

Da's idd zo bij de Duitse dog, bij andere rassen geldt er dan weer een maximum maat of gewicht.

Bij de American Stafford reuen is de GEWENSTE maat 46 a 48 cm.

Als het niet zo'n rol zou spelen kan men even goed zeggen American Staffordshire : reu en teef van 43 tot 56 cm.

Bij sommige rassen zijn ze heel strikt wat betreft de schofthoogte, bv Airedale terrier, Duitse herder ...

Een paar cm meer of minder steekt zo nauw niet, maar als we al over 12 cm spreken voor een hond van 48 cm, da's een vierde van de schofthoogte speling !
Diego
Actief
Contacteer:

Ik vindt t belangrijker dat de hond in verhouding is! :wink: Ik bezit toevallig net een uitschieter qua hoogte :19: Maar die heeft echt geen reuzen in zijn stamboom zitten hoor :ok:

Kijk s bij de Sbt's wat een verschillen je daar ziet :wink: Ik ken zo al verscheidene Sbt's die qua hoogte misschien net 5 cm van Diego afzitten :wink: En dat zijn dus Sbt's die de standaard van de Amstaff al voorbij gaan........
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Diego.

Dat jouw hond toevallig zo groot is , is misschien toeval. Er is echter een verschil met het naar voor schuiven van niet-rastypische honden als ideaal. Als enkel nog de grote honden winnen , passen de fokkers zich ook aan en krijg je mijns insziens een heel ander ras.

Het kan ook zijn dat het publiek grotere en bredere honden wil, maar dan moeten ze maar voor een ander ras gaan.

Ik had vroeger een Shi Tsu van kampioensafstamming, maar hij was veel te klein (20 cm en 2.5 kg). Nu ja , 'te klein', er bestaat alleen een maximum hoogte voor shi tsus (26.7 cm). Alhoewel ik veel vragen kreeg van mensen om hem te laten dekken omdat hij zo klein en lief was en zo de te grote teefjes kon kompenseren, ben ik daar nooit op ingegaan.
Diego
Actief
Contacteer:

Hoi Diego.

Dat jouw hond toevallig zo groot is , is misschien toeval. Er is echter een verschil met het naar voor schuiven van niet-rastypische honden als ideaal. Als enkel nog de grote honden winnen , passen de fokkers zich ook aan en krijg je mijns insziens een heel ander ras.
Ik praat niet over ideaal! En ik denk op shows dat het hooguit een paar cm zal schelen, en zoals je zelf al aangeeft is dat geen verschrikking. En ik denk echt niet dat de goede fokkers zich daaraan zullen aanpassen hoor :wink:
Het kan ook zijn dat het publiek grotere en bredere honden wil, maar dan moeten ze maar voor een ander ras gaan.
Precies :ok:
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”