We konden de hond niet aanlijnen, want dan beet hij. nou doen we dat ook nooit, ze gaan gewoon door de buitenkennel naar buiten gelijk de speelweide op. Met een speeltje vermaakten wij hem. Dat ging gewoon goed, hij bracht het speeltje netjes voor ons, zodat wij weer konden gooien.
Soms kwam hij naast je staan en liet zich aaien, maar dat was maar eventjes. Als hij er genoeg van had hapte hij. Door minimale signalen zagen we dat wel op tijd. Hij keek anders en zijn oren bewogen naar achter (geloof ik, het is van horen zeggen
In de binnenkennel vertoonde hij wel "vreemd" gedrag. Als we wat op de hokkaart van de hond schreven, en dus voor zijn kennel stonden, stond hij op uit zijn mand en kwam naar ons toe en begon te grommen. Als je dan aandacht aan hem besteede door bijvoorbeeld naar hem te kijken blafte hij ook naar ons.
Ook als je met je rug naar de kennel toe stond en (bijvoorbeeld) bakken aan het afwassen was, stond hij op en begon hij te grommen.
Maar doet een angsbijter dat ook? Als je totaal geen aandacht aan hem besteed naar je toekomen en gaan grommen? Ik vond zijn houding niet bijzonder angstig. Hij vertoonde in ieder geval border collie gedrag (als je dat zo kan noemen) maar ik vond hem niet uitgesproken angstig.