Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
poepen in de bench
Moderator: moderatorteam
-
sharonl
- Vaste gebruiker
poepen in de bench
hallo allemaal.
mijn moeder heeft ook een franse bulldog.
en sinds een paar dagen heeft hij de gewoonte om in de bench te poepen en plassen. dit vind ik best raar aangezien een hond daar een hekel aan heeft zijn (nest) te vervuilen.
hij is nu 13 weken dus nog wel erg jong maar goed hij begon van de een op de andere dag hiermee. hij rent echt naar de bench om daar te poepen. vreemd he.
het voer is niet veranderd. en als mijn moeder het schoonmaakt doet ze het de laatste 2 dagen met azijn en dat werkt ook niet.
heeft iemand tips????
alvast bedankt voor de moeite
groetjes sharon
en sinds een paar dagen heeft hij de gewoonte om in de bench te poepen en plassen. dit vind ik best raar aangezien een hond daar een hekel aan heeft zijn (nest) te vervuilen.
hij is nu 13 weken dus nog wel erg jong maar goed hij begon van de een op de andere dag hiermee. hij rent echt naar de bench om daar te poepen. vreemd he.
het voer is niet veranderd. en als mijn moeder het schoonmaakt doet ze het de laatste 2 dagen met azijn en dat werkt ook niet.
heeft iemand tips????
groetjes sharon
- linda
- Zeer actief
-
sharonl
- Vaste gebruiker
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
sharonl
- Vaste gebruiker
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad oppakken en buiten zetten, maar ik zou hem niet straffen hiervoor omdat je dan de kans loopt dat hij zijn behoeftes niet meer durft doen als je er bij bent en het dan stiekem ergens anders gaat doen. Een kordaat NEE lijkt me genoeg. De pup zo dikwijls mogelijk buiten laten om een plasje en een kakje te doen. Negeer voorlopig de ongelukjes binnenhuis, hij weet waarschijnlijk nog niet beter en snapt niet waarom hij gestraft wordt, maar beloon elke keer uitbundig als het goed gaat. En hoe minder hij in de fout kan gaan hoe sneller hij het zal begrijpen.
Geef hem ook 's nachts zo weinig mogelijk de kans om in de bench te poepen. 's Avonds zo laat mogelijk nog een keer naar buiten, 's morgens zo vroeg mogelijk opnieuw en eventueel 's nachts ook nog een keertje eruit.
Bench voorlopig wegzetten en een mand gebruiken om de gewoonte te doorbreken is natuurlijk ook een optie.
Geef hem ook 's nachts zo weinig mogelijk de kans om in de bench te poepen. 's Avonds zo laat mogelijk nog een keer naar buiten, 's morgens zo vroeg mogelijk opnieuw en eventueel 's nachts ook nog een keertje eruit.
Bench voorlopig wegzetten en een mand gebruiken om de gewoonte te doorbreken is natuurlijk ook een optie.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
tineke
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
binno schreef:Inderdaad oppakken en buiten zetten, maar ik zou hem niet straffen hiervoor omdat je dan de kans loopt dat hij zijn behoeftes niet meer durft doen als je er bij bent en het dan stiekem ergens anders gaat doen. Een kordaat NEE lijkt me genoeg. De pup zo dikwijls mogelijk buiten laten om een plasje en een kakje te doen. Negeer voorlopig de ongelukjes binnenhuis, hij weet waarschijnlijk nog niet beter en snapt niet waarom hij gestraft wordt, maar beloon elke keer uitbundig als het goed gaat. En hoe minder hij in de fout kan gaan hoe sneller hij het zal begrijpen.
Gewoon op tijd de pup naar buiten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- *Linda*
- Zeer actief
-
Doeska
- Vaste gebruiker
-
tineke
Zou de bench zeker niet verkleinen en hem alleen met eten laten in de bench .Doeska schreef:Indien mogelijk de bench verkleinen, en overdag drink en etensbak in de bench zetten. Mogelijk krijgt de bench dan een andere betekenis.En bij ons stond het deurtje overdag open,zodra we het huis uit gingen > deurtje dicht.
Groetjes en succes.
Een pupje poept vaak en als je hem in een kleine bench gaat opsluiten met eten en er niet bij bent kun je er op wachten dat hij moet poepen en er zelf in moet liggen in een kleine bench.
- Senta
- Zeer actief
Idd. pup oppakken en buiten neerzetten en zeker niet straffen. In feite is het heel braaf dat hij een plekje uitzoekt waar hij dat kan doen. Dat dat nou niet direct de plaats is waar de baas dat leuk vindt dat is natuurlijk vervelend.
En event. de eerste tijd de hond 's nachts ook even uitlaten, die tijd kun je dan langzaam aan verzetten.
En event. de eerste tijd de hond 's nachts ook even uitlaten, die tijd kun je dan langzaam aan verzetten.
-
sharonl
- Vaste gebruiker
ja het buiten zetten gebeurt natuurlijk direct.
maar het rare is dat we erachter zijn gekomen dat hij het per se op het kleedje dat in de bench ligt wil doen. (zo'n schapenvacht)
gisteren lag het kleedje buiten in de tuin. ff luchten om daarna in de was te kunnen. en gaat hij er buiten op plassen. gek he.
maar wat is er zo zielig voor de pup. ik vind het een beetje erg zielig om de bench de deur uit te doen. ivm gevaren en een labrador. stel je voor dat mijn moeder slaapt en de lab er ineens niet meer tegen kan. nou zo'n pup franse bulldog is een eenhapscrackertje hoor. snachts word hij al een keer uitgelaten. maar het is pas van de laatste week. hij zit er ook niet te lang in want mijn moeder is de hele dag thuis. en anders gaat hij mee. het is alleen voor snachts.
in ieder geval bedankt voor het meedenken en het reageren.
groetjes sharon
maar het rare is dat we erachter zijn gekomen dat hij het per se op het kleedje dat in de bench ligt wil doen. (zo'n schapenvacht)
gisteren lag het kleedje buiten in de tuin. ff luchten om daarna in de was te kunnen. en gaat hij er buiten op plassen. gek he.
maar wat is er zo zielig voor de pup. ik vind het een beetje erg zielig om de bench de deur uit te doen. ivm gevaren en een labrador. stel je voor dat mijn moeder slaapt en de lab er ineens niet meer tegen kan. nou zo'n pup franse bulldog is een eenhapscrackertje hoor. snachts word hij al een keer uitgelaten. maar het is pas van de laatste week. hij zit er ook niet te lang in want mijn moeder is de hele dag thuis. en anders gaat hij mee. het is alleen voor snachts.
in ieder geval bedankt voor het meedenken en het reageren.
groetjes sharon
-
binno
- Zeer actief
- Contacteer:
Is niet gek hoor. Waarschijnlijk hangt er nog een plasgeurtje op de schapenvacht, hij herkent de geur en denkt dat hij daar mag op plassen. Hij is eigenlijk gewoon wel zindelijk maar op de verkeerde plaats.sharonl schreef:maar het rare is dat we erachter zijn gekomen dat hij het per se op het kleedje dat in de bench ligt wil doen. (zo'n schapenvacht)
Leg eens iets anders in de bench, of was de schapenvacht super goed uit, misschien heb je dan al meteen de gewoonte doorbroken. In het andere geval hoef je de bench trouwens nog niet meteen de deur uit te doen. Opvouwen en wegzetten voor later...

-
Sietske
Re: poepen in de bench
Hahahaha Martijn, wat ben je toch weer wakker...Martijn schreef:Honden hebben geen nest, je bent in de war met vogeltjes.sharonl schreef:dit vind ik best raar aangezien een hond daar een hekel aan heeft zijn (nest) te vervuilen.
-
sharonl
- Vaste gebruiker
voor de seriuezen onder ons.
dank je wel voor je reactie. het kleedje word elke dag goed uitgewassen.
nu heeft mijn moeder een ander kleedje erin even kijken hoe dat afloopt.
en wbt een nest hoe noem jij een nestje jonge honden. die heb ik nl nog nooit in een boom zien zitten. maar goed sommingen zien ze vliegen he.
bedankt
groetjes sharon
dank je wel voor je reactie. het kleedje word elke dag goed uitgewassen.
nu heeft mijn moeder een ander kleedje erin even kijken hoe dat afloopt.
en wbt een nest hoe noem jij een nestje jonge honden. die heb ik nl nog nooit in een boom zien zitten. maar goed sommingen zien ze vliegen he.
bedankt
groetjes sharon
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
sharonl
- Vaste gebruiker
deze bench is natuurlijk op de groei gekocht.
lijkt me aardig logisch.
ik vind dit forum een beetje vervelend worden. als iemand niet weet wat eraan te doen dan is het maar dierenmishandeling en doet de baas het fout.
nog iets het is NIET mijn hond maar die van mijn moeder. mijn hond loopt los in huis. maar daar kan ik alles weghalen dat is nou eenmaal onmogenlijk bij mijn moeder.
als hij groter en zindelijk en wat wijzer is mag hij gewoon los.
dus na verloop van tijd komt er natuurlijk een mand. maar nu vind mijn moeder het ook nog een beetje eng met de grote hond. ze kunnen best goed met elkaar maar wat gebeurt er als er niemand bij is.
lijkt me aardig logisch.
ik vind dit forum een beetje vervelend worden. als iemand niet weet wat eraan te doen dan is het maar dierenmishandeling en doet de baas het fout.
nog iets het is NIET mijn hond maar die van mijn moeder. mijn hond loopt los in huis. maar daar kan ik alles weghalen dat is nou eenmaal onmogenlijk bij mijn moeder.
als hij groter en zindelijk en wat wijzer is mag hij gewoon los.
dus na verloop van tijd komt er natuurlijk een mand. maar nu vind mijn moeder het ook nog een beetje eng met de grote hond. ze kunnen best goed met elkaar maar wat gebeurt er als er niemand bij is.
-
sharonl
- Vaste gebruiker
- sanne
- Vaste gebruiker
Hoi sharon.
Even over het uitwassen van het kleedje. Voor ons ruikt het fris, maar de hond ruikt nog steeds urine inhet kleedje. Je zal het moeten uitwassen met azijn of soda. En het is handig dat je moeder er een een nieuw kleedje in heeft gelegt. Het kleiner maken van de bench door er een plank of doos in te zetten is ook erg handig. Als een bench te groot is voor de pup heet hij nl ruimte zat om aan de ene kant van de bench te poepen e te plassen en aan de andere kant te slapen. Hij plast/poept dan niet op de plak waar hij slaapt. Verder elk uur de pup buiten zetten en na het spelen en na het eten.
Sterkte ermee.
Sandra
Even over het uitwassen van het kleedje. Voor ons ruikt het fris, maar de hond ruikt nog steeds urine inhet kleedje. Je zal het moeten uitwassen met azijn of soda. En het is handig dat je moeder er een een nieuw kleedje in heeft gelegt. Het kleiner maken van de bench door er een plank of doos in te zetten is ook erg handig. Als een bench te groot is voor de pup heet hij nl ruimte zat om aan de ene kant van de bench te poepen e te plassen en aan de andere kant te slapen. Hij plast/poept dan niet op de plak waar hij slaapt. Verder elk uur de pup buiten zetten en na het spelen en na het eten.
Sterkte ermee.
Sandra

-
sharonl
- Vaste gebruiker
dank je wel.
ja de tip van azijn heb ik ook wel eens eerder gehoord. dit gebruik ik zelf ook altijd en werkt prima
.
moet je dat dan gewoon over de plek heengooien. maar van soda heb ik nog nooit gehoord. dat lijkt me zelf fijner. minder stinken.
ik zal het aan haar doorgeven en die bench verkleinen ik zal dat ook eens vertellen want hij is nog wel aardig groot. een slag groter als het eigenlijk hoort te zijn voor een fb.
bedankt voor je bericht.
groetjes sharon
ja de tip van azijn heb ik ook wel eens eerder gehoord. dit gebruik ik zelf ook altijd en werkt prima
moet je dat dan gewoon over de plek heengooien. maar van soda heb ik nog nooit gehoord. dat lijkt me zelf fijner. minder stinken.
ik zal het aan haar doorgeven en die bench verkleinen ik zal dat ook eens vertellen want hij is nog wel aardig groot. een slag groter als het eigenlijk hoort te zijn voor een fb.
bedankt voor je bericht.
groetjes sharon
-
binno
- Zeer actief
- Contacteer:
Een klein scheutje Dettol bij de was kan ook helpen om de geur weg te krijgen en werkt meteen ontsmettend.
Zelf zou ik de bench niet kleiner maken, maar eerder vermijden dat hij in de bench zou moeten of willen poepen door hem 's avondslaat zijn behoefte te laten doen en 's morgens zo vroeg mogelijk opnieuw en eventueel als dat niet genoeg is voorlopig 's nachts ook een keertje eruit zoals ik al eerder schreef. Als je de bench op de kamer zet hoor je vanzelf (of in dit geval jouw moeder dus) wanneer hij onrustig gaat piepen en kan hij naar buiten. Is meteen goed voor het leren van de verdere zindelijkheidstraining, zo leert hij aan te geven wanneer hij zonodig moet.
Zelf zou ik de bench niet kleiner maken, maar eerder vermijden dat hij in de bench zou moeten of willen poepen door hem 's avondslaat zijn behoefte te laten doen en 's morgens zo vroeg mogelijk opnieuw en eventueel als dat niet genoeg is voorlopig 's nachts ook een keertje eruit zoals ik al eerder schreef. Als je de bench op de kamer zet hoor je vanzelf (of in dit geval jouw moeder dus) wanneer hij onrustig gaat piepen en kan hij naar buiten. Is meteen goed voor het leren van de verdere zindelijkheidstraining, zo leert hij aan te geven wanneer hij zonodig moet.

-
Nellalisa
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: poepen in de bench
Ons Markiesje (pup van bijna negen weken), krijgt z'n eten in de Bench.sharonl schreef:hallo allemaal.
heeft iemand tips????
groetjes sharon
Wij hebben ook nog twee volwassen katten
Als onze pup is uitgespeeld gaat zij vanzelf naar de Bench om te slapen
Na elk slaapje laad ik haar uit voor een plasje of een grote boodschap.
En snachts slaapt ze (met een warme kruik) tot halfacht door en is de
Bench kurkdroog
De eerste drie nachten moest ik er wel twee keer uit om te laten plassen.
Na iedere wandeling (na het slapen), moet de pup wel de gelegenheid krijgen om te spelen.
En als ze dan moe is, dan pas laten slapen in de Bench.
S’avonds laad geen brokje meer geven (gaan ze veel van drinken).
Onze Doeska krijgt voor het slapen gaan (elf uur), nog een halve Rode schijf
(is eten en drinken te gelijk
Nellalisa.
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
- *Linda*
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Zoals je het beschrijft is dat hondje nu wel zindelijk maar zindelijk op dat kleedje. Geef hem dat kleedje maar niet meer binnen en neem dat kleedje mee naar buiten als hij daar moet plassen en poepen geef er een woord voor en beloon hem daarvoor. Dan maak je het kleedje steeds kleiner totdat het kleedje er niet meer is. Ongelukjes in huis zul je echt nog wel blijven houden maar als hij de link naar het kleedje al onbedoed gelegd heeft neem het dan mee als je hem ergens gaat uitlaten. Tis wel omslachtig en goor zo'n kleedje maar zo zou ik het doen. Net zoiets als het op de ouderwedse manier zindelijk maken middels een krant. Misschien heb je na een weekje dat kleedje al niet meer nodig en gaat hij vaker tijdens het uitlaten buiten poepen of plassen.
Mijn honden heb ik gewoon zindelijk gemaakt door te belonen als ze het buiten deden en als ze het binnen deden dan ruimde ik het op. Duurde misschien wat langer dan normaal (geen idee wat de tijd is) maar opeens valt het kwartje zo heel vanzelf. Maar de eerste maanden hou je meestal wel ongelukken hoor dan zijn ze zo druk aan het spelen of ze slapen zo diep dat ze gelijk beginnen te plassen en daarna pas denken owja dat was buiten en dan lopen ze plassend door je huis naar buiten :N:
groetjes majelle
Mijn honden heb ik gewoon zindelijk gemaakt door te belonen als ze het buiten deden en als ze het binnen deden dan ruimde ik het op. Duurde misschien wat langer dan normaal (geen idee wat de tijd is) maar opeens valt het kwartje zo heel vanzelf. Maar de eerste maanden hou je meestal wel ongelukken hoor dan zijn ze zo druk aan het spelen of ze slapen zo diep dat ze gelijk beginnen te plassen en daarna pas denken owja dat was buiten en dan lopen ze plassend door je huis naar buiten :N:
groetjes majelle
-
sharonl
- Vaste gebruiker
hallo allemaal.
het probleem is zo goed als verholpen wb het plassen hij had een blaasontsteking. en het poepen hij krijgt na half 8 geen eten meer.
of is dit ook weer dierenmishandeling.
voor de mensen die vinden dat een bench mishandeling is hij ligt er alleen snaçhts in en als hij moe is gaat ie er uit zichzelf in.
hij deed ook regelmatig wat in de kamer en dan word het gewoon opgeruimd en dan gaat hij naar buiten en niemand die dat erg vind
maar daar gaat het niet om het ging erom dat hij vaak regelmatig onder de poep en plas zat en het zelf niet eens erg vond.
maar dankzij de serieuze mensen op dit forum (die niet meteen alles fout vinden en afkeuren.) gaat het al een heel stuk beter bedankt daarvoor. het gaat nu heel af en toe mis maar dan smeert hij er niet alles meer onder. en is zelf dan ook aardig schoon. dank jullie wel daarvoor.
het probleem is zo goed als verholpen wb het plassen hij had een blaasontsteking. en het poepen hij krijgt na half 8 geen eten meer.
of is dit ook weer dierenmishandeling.
voor de mensen die vinden dat een bench mishandeling is hij ligt er alleen snaçhts in en als hij moe is gaat ie er uit zichzelf in.
dit vind ik nergens op slaan sorrie hoor. natuurlijk is hij niet direct zindelijk maar dat was het probleem ook niet vervelend hoor van die mensen die graag tussen de regels door lezen. heb ik ook niks aanNog vergeten: een beetje begrip tonen voor het feit dat het nog een pup is en het soms gewoon niet kán ophouden. Ik snap het probleem eigenlijk niet, als je een pup in huis neemt weet je toch dat deze nog niet direct zindelijk is of ging jij soms zelf luierloos door het leven vanaf dag 1?
hij deed ook regelmatig wat in de kamer en dan word het gewoon opgeruimd en dan gaat hij naar buiten en niemand die dat erg vind
maar dankzij de serieuze mensen op dit forum (die niet meteen alles fout vinden en afkeuren.) gaat het al een heel stuk beter bedankt daarvoor. het gaat nu heel af en toe mis maar dan smeert hij er niet alles meer onder. en is zelf dan ook aardig schoon. dank jullie wel daarvoor.