Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bianca83
Zeer actief

Vlees

Ongelezen bericht door bianca83 »

Kon het zo snel allemaal niet vinden dus sorry als het er wel ergens staat maar het is nog vroeg..

Quasar en Quincy krijgen nog steeds alleen maar vlees als voeding. Nu nog alleen pens. Ik heb er gisteren een bakje hart doorheen gedaan haahha ze vonden het echt heel erg lekker. Nu hebben we gisteren van onze buurvrouw, die werkt bij de slager, slacht afval gekregen. Heel lief van haar!! Vandaag kunnen we bij de slager van ons vlees gaan halen. Hij gooide het altijd weg omdat hij niet wist wat hij er anders mee moest doen. Krijgen we ook al gratis, wat zijn er nog lieve mensen zeg :wink:
Dat bij die slager zijn dus ook botten. Nu vraag ik me alleen af, wat kan ik allemaal door die pens heen doen en kan je het ook zonder pens geven en wat zijn de verhoudingen dan ongeveer? Ze hebben al fruit door de pens gehad, groente en hart dan.
Marga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairn terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marga »

Je kunt hier alle informatie vinden over vers vlees,heb er zelf heel veel aan gehad.www.Barfplaats.nl
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Alleen pens is niet kompleet. Heb je je al verdiept in het fenomeen barf? . Misschien is het beter om eerst te starten met een kopleet versvlees en van daar uit verder zelf samen te gaan stellen. Meer info kun je vinden op www.barf-natuurlijk.nl en op www.barfplaats.nl
Alleen vlees is niet goed. Je moet ook botten geven als calcium bron maar er is genoeg info erover te vinden.
Groeten Ursula
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Bergrijp ik nou goed dat je je honden alleen maar enkelvoudig vlees (pens, hart) geeft? Dus geen complete vervleesvoeding?
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nee sorry had het niet goed neergezet. Ze krijgen die vleesvoedingen van Rodi, de complete versie.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

bianca83 schreef:Nee sorry had het niet goed neergezet. Ze krijgen die vleesvoedingen van Rodi, de complete versie.
Bij mij staan ze gewoon eigenlijk vast op een complete versvleesvoeding, en ik wissel wel eens af met dagen vlees met en zonder botten, fruit en groentes, soep enz enz.
Zo hoef ik me niet echt zorgen te maken over verhoudingen en kan ik toch lekker een beetje wisselen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

bianca83 schreef:Nee sorry had het niet goed neergezet. Ze krijgen die vleesvoedingen van Rodi, de complete versie.
:ok: Dan kun je voor de rest afwisselen, maakt dan niet zo veel uit, Er zijn al een paar goede links gegeven waar je info kunt vinden.
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Daar hoef je in principe niks aan toe te voegen. Als je er toch iets zou willen bijgeven zou ik dan geen hart of orgaanvlees geven (omdat dat al in alle KVV zit), maar eerder spiervlees.
Je zou in het begin dat je wil gaan Barfen 's morgens een kompleet versvlees (bv Rodi) kunnen geven en 's avonds proberen een maaltijd ineen te steken met het vlees van de slager, wat groenten, af en toe een eitje, wat yoghurt... al eens proberen een kippenvleugeltje te geven ofzo.
Zo zal je hond niet snel tekorten oplopen omdat de samenstelling of de verhoudingen niet helemaal kloppen. En intussen kan je je verder gaan inlezen... en geloof me, daar ben je wel even mee bezig ... :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”