Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doerak kluts kwijt door loopse teef; hoe reageren?
Moderator: moderatorteam
- Niekie
- Zeer actief
Doerak kluts kwijt door loopse teef; hoe reageren?
Doerakje heeft het zwaar te pakken. Hij loopt zenuwachtig door het huis en buiten hangt hij met al zijn gewicht in de riem om naar het stukje gras te lopen waar het betreffende teefje vaak loopt, om daar vervolgens een kwartier het gras te gaan likken.
Het begon gisteravond eigenlijk. Vannacht heeft hij wel geslapen, ik heb hem verder niet gehoord.
Ook vandaag is hij heel onrustig en hij begint er ook steeds meer bij te piepen en een beetje te huilen als een klein wolfje. Het gaat (nog) niet zo hard.
Hoe moet ik hier op reageren? Moet ik hem negeren, of moet ik het juist bestraffen om te zorgen dat het niet erger wordt? Of moet ik hem afleiden met iets anders?
Ik vind het vooral sneu voor Doerak. Voor mijzelf maakt het qua geluid niet uit, al piept hij twee weken. Al lig ik er een paar nachten wakker van, dat moet dan maar. Ik heb een reu en dit gedrag hoort daarbij.
Maar mijn bovenbuurman kan erg weinig van Doerak hebben en ik ben bang dat ik problemen met hem krijg als hij Doerak straks een paar nachten hoort janken.
Ik neem aan dat meer mensen niet zo vrij wonen dat het allemaal niet uitmaakt, dus hoe gaan jullie hiermee om?
En om het voor Doerak wat draaglijker te maken, wat kan ik daarvoor het beste doen? De komende weekjes niet meer de ronde lopen die het teefje altijd loopt, of juist wel, omdat hij dan nog gefrustreerder raakt?
Ik vind het een beetje sneu voor hem, hij weet echt niet zo goed wat hij moet nu.
Ik heb wel het idee dat hij in de computerkamer nu veel rustiger ligt dan in de woonkamer of de keuken, waar hij normaal vaak ligt. In de kamer heeft hij gister de hele tijd zitten piepen en nu ligt hij prinsheerlijk te slapen bij de pc....
Het begon gisteravond eigenlijk. Vannacht heeft hij wel geslapen, ik heb hem verder niet gehoord.
Ook vandaag is hij heel onrustig en hij begint er ook steeds meer bij te piepen en een beetje te huilen als een klein wolfje. Het gaat (nog) niet zo hard.
Hoe moet ik hier op reageren? Moet ik hem negeren, of moet ik het juist bestraffen om te zorgen dat het niet erger wordt? Of moet ik hem afleiden met iets anders?
Ik vind het vooral sneu voor Doerak. Voor mijzelf maakt het qua geluid niet uit, al piept hij twee weken. Al lig ik er een paar nachten wakker van, dat moet dan maar. Ik heb een reu en dit gedrag hoort daarbij.
Maar mijn bovenbuurman kan erg weinig van Doerak hebben en ik ben bang dat ik problemen met hem krijg als hij Doerak straks een paar nachten hoort janken.
Ik neem aan dat meer mensen niet zo vrij wonen dat het allemaal niet uitmaakt, dus hoe gaan jullie hiermee om?
En om het voor Doerak wat draaglijker te maken, wat kan ik daarvoor het beste doen? De komende weekjes niet meer de ronde lopen die het teefje altijd loopt, of juist wel, omdat hij dan nog gefrustreerder raakt?
Ik vind het een beetje sneu voor hem, hij weet echt niet zo goed wat hij moet nu.
Ik heb wel het idee dat hij in de computerkamer nu veel rustiger ligt dan in de woonkamer of de keuken, waar hij normaal vaak ligt. In de kamer heeft hij gister de hele tijd zitten piepen en nu ligt hij prinsheerlijk te slapen bij de pc....
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Niekie
- Zeer actief
Ga ik dat doen. Ik heb hem ook niet gestraft hoor, dacht al wel dat dat fout was. Ik heb hem tot nu toe genegeerd, maar hij is er echt erg van onder de indruk.bram en thijs schreef:Je kunt niet zoveel doen, tegen een hondenneus kan weinig op. Straffen doe je in ieder geval niet, dat heeft geen nut.
Wij vermijden tegenwoordig de plekken waar de dame in kwestie komt en dat werkt goed.
Overigens lijkt hij in de kamers die dichterbij de voordeur zijn veel onrustiger dan in de kamers achterin mijn appartement. Hij ligt hier nu heerlijk bij mijn voeten.
Als hij zo onrustig blijft in de woonkamer en keuken dan bivakkeren we gezellig hier samen
Groetjes Anique

-
linlin
de ronde van de loopse dame vermijden. als ze de lekkere piesjes op hebben kunnen lebberen, dan krijgen ze helemaal de geest.
als boeboe een erg verliefde bui heeft, dan mag hij zeer zeker ronddrentelen en jammeren. maar als hij doordraait, afdeling mormel-overdrijvingdan moet hij ophouden. ik leid hem dan af of hij komt gewoon bij me in bed liggen. soms doe ik ook streng, dat werkt ook wel als laatste redmiddel.
maar ja, het kan ook zo maar zijn dat doerak zich a la ozzy van jessica gaat gedragen en dan ben je even niet zo blij.
voor de zekerheid misschien als het jammeren er niet minder om wordt, even de buurman inlichten dat het een paar dagen duurt en dan zeer zeker over is.
als boeboe een erg verliefde bui heeft, dan mag hij zeer zeker ronddrentelen en jammeren. maar als hij doordraait, afdeling mormel-overdrijvingdan moet hij ophouden. ik leid hem dan af of hij komt gewoon bij me in bed liggen. soms doe ik ook streng, dat werkt ook wel als laatste redmiddel.
maar ja, het kan ook zo maar zijn dat doerak zich a la ozzy van jessica gaat gedragen en dan ben je even niet zo blij.
voor de zekerheid misschien als het jammeren er niet minder om wordt, even de buurman inlichten dat het een paar dagen duurt en dan zeer zeker over is.
-
linlin
doe dat. bij de voordeur zijn er vast flarden loopse-tevenluchten op te vangen.Niekie schreef: Overigens lijkt hij in de kamers die dichterbij de voordeur zijn veel onrustiger dan in de kamers achterin mijn appartement. Hij ligt hier nu heerlijk bij mijn voeten.
Als hij zo onrustig blijft in de woonkamer en keuken dan bivakkeren we gezellig hier samen
- Niekie
- Zeer actief
Dank je, Lin.
Tja, ik probeer de ronde dus zeer zeker te vermijden nu. Is alleen redelijk lastig, want stukken moet ik eigenlijk gewoon door om bij mijn appartement te komen
Maar ik ga morgenochtend in elk geval langs de andere kant van de straat, daar loopt zij nooit. Ik weet precies waar zij loopt en daar loop ik nu dus niet. Ze loopt gelukkig altijd maar erg korte rondjes, dat scheelt.
En voor de grote rondes loop ik hier nooit, dus dat is prettig.
Het valt op zich nog wel mee hoor, vannacht heb ik ook niks gehoord. Maar hij is duidelijk wel verliefd, de schat.
Als dit alles is dan hoor je mij overigens niet klagen hoor, dit is nihil in vergelijking met Ozzy
Tja, ik probeer de ronde dus zeer zeker te vermijden nu. Is alleen redelijk lastig, want stukken moet ik eigenlijk gewoon door om bij mijn appartement te komen
Maar ik ga morgenochtend in elk geval langs de andere kant van de straat, daar loopt zij nooit. Ik weet precies waar zij loopt en daar loop ik nu dus niet. Ze loopt gelukkig altijd maar erg korte rondjes, dat scheelt.
En voor de grote rondes loop ik hier nooit, dus dat is prettig.
Het valt op zich nog wel mee hoor, vannacht heb ik ook niks gehoord. Maar hij is duidelijk wel verliefd, de schat.
Als dit alles is dan hoor je mij overigens niet klagen hoor, dit is nihil in vergelijking met Ozzy
Groetjes Anique

- Niekie
- Zeer actief
Als het jammeren erger wordt zal ik inderdaad de buurman even inlichten. Als het op deze sterkte blijft dan valt het allemaal wel mee hoor. Volgens mij hoort hij dat niet.
Maar ik heb zo'n geluid nog nooit uit Doerak gehoord. Echt een soort gehuil, maar dan juist heel laag.
Maar ik heb zo'n geluid nog nooit uit Doerak gehoord. Echt een soort gehuil, maar dan juist heel laag.
Groetjes Anique

- bram en thijs
- Zeer actief
Meteen stoppen met naar de plekken toe gaan, dat merk je dat het vrij snel mindert. Helemaal over gaat het niet hoor, die hondenneus hé?Niekie schreef:Als het jammeren erger wordt zal ik inderdaad de buurman even inlichten. Als het op deze sterkte blijft dan valt het allemaal wel mee hoor. Volgens mij hoort hij dat niet.

- Niekie
- Zeer actief
Ja, dat had ik dus veel eerder moeten doen. Ik wist dat de hond loops was en ben gewoon hetzelfde rondje blijven lopen als die mevrouw.bram en thijs schreef:Meteen stoppen met naar de plekken toe gaan, dat merk je dat het vrij snel mindert. Helemaal over gaat het niet hoor, die hondenneus hé?Niekie schreef:Als het jammeren erger wordt zal ik inderdaad de buurman even inlichten. Als het op deze sterkte blijft dan valt het allemaal wel mee hoor. Volgens mij hoort hij dat niet.
Dat komt omdat het de eerste keer is dat Doerak in deze toestand is, hij heeft er nog nooit eerder last van gehad. Hij is nu 2,5 en nu is het eigenlijk de eerste keer.
Voor de volgende keer weet ik het. En vanaf vanavond loop ik een ander rondje.
Groetjes Anique

-
linlin
gooit-ie z'n koppie ook omhoog?Niekie schreef:Als het jammeren erger wordt zal ik inderdaad de buurman even inlichten. Als het op deze sterkte blijft dan valt het allemaal wel mee hoor. Volgens mij hoort hij dat niet.
het kan ook zo maar gebeuren dat meneertje van gekkigheid niet meer wil eten. niks van antrekken, is met een paar dagen weer over.
- Niekie
- Zeer actief
Ja, koppie omhoog en een heel laag geluid komt eruit.linlin schreef:gooit-ie z'n koppie ook omhoog?Niekie schreef:Als het jammeren erger wordt zal ik inderdaad de buurman even inlichten. Als het op deze sterkte blijft dan valt het allemaal wel mee hoor. Volgens mij hoort hij dat niet.
het kan ook zo maar gebeuren dat meneertje van gekkigheid niet meer wil eten. niks van antrekken, is met een paar dagen weer over.
Als hij niet meer wil eten moet het wel heel gortig zijn. Hij vreet alles wat los en vast zit en staat altijd te springen voor zijn bakje. Zeker sinds hij minder eten krijgt.
Vooralsnog heeft hij gewoon honger in elk geval. Hoop dat dat zo blijft, want hij is nu eerder te dun dan te dik. Een ingevallen mormeltje is niet zo mooi.
Het valt echt mee hoor als ik verhalen van anderen soms hoor, hij is gewoon een beetje verliefd. Hij heeft de valentijnskriebels.
Groetjes Anique

- bram en thijs
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Het valt dus wel mee met Doerak. In mensentermen zal hij gewoon lichtelijk gecharmeerd zijn en niet zwaar verliefdbram en thijs schreef:Als een reu het echt te pakken heeft zal zelfs de grootste vreetzak niet eten. Daar doe je niets tegen, het hoort erbij. Het maakt dan ook echt niet uit wat je ze voorzet, al zou je er champagne en kaviaar van maken.
Want eten doet hij als vanouds. Alsof hij een week niet gegeten heeft, zo ongeveer.
Zijn Bram en Thijs weleens zó onder de indruk geweest, Irene?
Groetjes Anique

- bram en thijs
- Zeer actief
Ze hebben allebei een "verliefdheid" gehad waarbij ze niet meer aten. Bram was op Babies, een hondje van 25 centimeter hoog, en Thijs op Lady, en Lady is vast wel 20 centimeter. Sinds die tijd vermijden we zoveel mogelijk bepaalde rondjes in de buurt als we weten dat er een teef loops is en nu merken we niet zo heel veel meer aan ze. Ze zijn vaak wel een beetje "Haantjes-achtig". Reuen waar ze nooit naar kijken moeten dan toch indrukwekkend behandeld worden (en dat is dan natuurlijk geheel wederzijds).Niekie schreef:Het valt dus wel mee met Doerak. In mensentermen zal hij gewoon lichtelijk gecharmeerd zijn en niet zwaar verliefdbram en thijs schreef:Als een reu het echt te pakken heeft zal zelfs de grootste vreetzak niet eten. Daar doe je niets tegen, het hoort erbij. Het maakt dan ook echt niet uit wat je ze voorzet, al zou je er champagne en kaviaar van maken.![]()
Want eten doet hij als vanouds. Alsof hij een week niet gegeten heeft, zo ongeveer.
Zijn Bram en Thijs weleens zó onder de indruk geweest, Irene?

- Niekie
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
Een hond kan niet door zijn knieeën zakken dus er kan niet zoveel gebeuren. Ze raken alleen erg opgewonden en dat is vervelend voor ze.Niekie schreef:Ha ha....een hondje van 15 centimeter. Was mooi plat geweest als je de heren los had laten lopen en er zelf wat later achteraan kwam :N:
Ze hebben nooit gejankt of gehuild ofzo. Ze leden in stilte blijkbaarNiekie schreef:De heren zullen ook wel veel meer geluid produceren in een dergelijke toestand, denk ik.

- Niekie
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Even een update; het helpt echt
Doerak is binnen weer helemaal rustig. Buiten trekt hij nog steeds heel erg richting de plekjes waar het teefje altijd loopt, maar binnen piept hij helemaal niet meer.
Ik ontwijk nu dus het rondje dat zij altijd loopt. Werkt echt goed.
Doerak is binnen weer helemaal rustig. Buiten trekt hij nog steeds heel erg richting de plekjes waar het teefje altijd loopt, maar binnen piept hij helemaal niet meer.
Groetjes Anique

-
linlin
goed zo. en met een paar dagen is het leed geleden.Niekie schreef:Even een update; het helpt echt![]()
de meeste reutjes zijn makkelijk te misleiden met wat geintjes. gelukkig maar dat doerak ook een van die 'meeste reutjes' is.
kakaboeboe doet aan weglopen. dan is het dus echt zaak om als je de voordeur uit wil gaan, eerst boeboe achter een andere deur op te sluiten. anders is het ajuparaplu (de paraplu van mercedes