Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vies probleempje !!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

joyce1986
Actief

Vies probleempje !!!

Ongelezen bericht door joyce1986 »

Mijn hond eet altijd zijn eigen drollen op :N:

Iemand een tip dat ze dat niet meer doet is namelijk niet zo hygienisch

Ze mag dan los op onze dam waar ze dus ook haar behoefte doet als we haar uitlaten doet ze het niet :denken:
angeladh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angeladh »

je hebt pillen die kun je dagelijks geven als hij ze uitpoept dan smaakt zijn ontlasting niet meer voor hem .dus laat hij het liggen ,of op tijd erbij zijn en hem met iets lekkers weglokken zodra hij klaar is met zijn behoefte/
gr Angela hannes en denzel
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat krijgt ze te eten? Poep eten doen ze ook omdat er in die poep nog lekkere voedingsresten zitten (granen in paardepoep, berucht zijn ook de oranje Frolic-drollen)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het kan zijn dat ze zoals Marion al aangeeft verkeerde voeding krijgt, het kan zijn dat ze zich verveeld, het kan zijn dat ze het poep eten zich heeft aangeleerd omdat ze bv gestraft is bij de zindelijkheidstraining ect..
Al met al is het dus zaak haar behoeftes gewoon vlot op te ruimen als ze heeft gepoept en ik zou haar gewoon normaal uitlaten. Hoeft ze ook niet in de tuin te poepen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Eline* schreef:Al met al is het dus zaak haar behoeftes gewoon vlot op te ruimen als ze heeft gepoept en ik zou haar gewoon normaal uitlaten.
Precies. Medebewoners op aarde blij, jullie blij, hondje vast ook erg blij :wink:
joyce1986
Actief

we laten haar ook gewoon 3 x per dag uit maar ze vindt het zelf altijd leuk om in de tuin te lopen.

en ze krijgt gewone bonzo brokken te eten en zakjes van pedigree maar ik zal het eens met die pillen proberen

kun je die bij de dierenarts halen ??
Marion.

joyce1986 schreef:we laten haar ook gewoon 3 x per dag uit maar ze vindt het zelf altijd leuk om in de tuin te lopen.

en ze krijgt gewone bonzo brokken te eten en zakjes van pedigree maar ik zal het eens met die pillen proberen

kun je die bij de dierenarts halen ??
Neeeeeee, doe nou geen pillen! Bonzo en Pedigree vallen in dezelfde categorie als Frolic. Smakelijk, zout, en rotzooi.
Probeer eens een goede brok, denk dat dat al een hoop hoop gaat schelen :wink:
joyce1986
Actief

wat dan.....hills ofzo ....
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

poep eten zeker eigen of andere hondepoep , heeft met de voeding te maken.
Kijk hier bewust niet op de voedingsforum,
Brokken zijn ongezond , net alsof wij elke dag alleen maar astronautenvoeding zouden eten. wil hier geen discussie over
ga dus niet antwoorden , maar voor de voeding kijk eens op rauwvoer.nl
vind je alles , zelf BARF ik . op rauwvoer vind je ook info over commerciele maar toch gezonde voeding wel diepvries dan. Als ze poep eet als je het ziet is het niet omdat ze gestraft is , dan doen ze het stiekem om niet betrapt te worden.
Als je toch om persoonlijke redenen niet gezond kunt voeren zijn er
voedingssuplementen, specifiek voor dit.
Iets geven om de slechte smaak dan is al te gek , je hond heeft ergens gebrek aan. Paardepoep eten alle honden graag daar is in principe niks mis mee , alleen als het paard net ontwormd zou zijn is het niet zo gezond
,voor de hond , en natuurlijk het idee dat jij nadien een zoentje krijgt.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:wil hier geen discussie over
ga dus niet antwoorden
Jeetje zeg, wat gedraag jij je soms onaangenaam! :19:
Je preekt hier niet voor een schoolklas, maar je wisselt meningen en ideeen uit over onderwerpen met volwassen mensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
joyce1986
Actief

:ok: goed gesproken eline :ok:

Het is toch niet voor niks Een FORUM ?? :denken:
Marion.

Eline* schreef:
martine schreef:wil hier geen discussie over
ga dus niet antwoorden
Jeetje zeg, wat gedraag jij je soms onaangenaam! :19:
Je preekt hier niet voor een schoolklas, maar je wisselt meningen en ideeen uit over onderwerpen met volwassen mensen.
Ik krijg een beetje het idee dat Martine haar eigen waarheden heeft, waar niet aan valt te tornen. Ik word er ook kriegelijk van :19:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

joyce1986 schreef::ok: goed gesproken eline :ok:

Het is toch niet voor niks Een FORUM ?? :denken:
:mrgreen: Jaa..maar je moet wel ander voer gaan geven hoor! :mrgreen:
Vers vlees, zoals bv Rodi is een erg goed alternatief voor brokken. Ze hebben er minder van nodig en omdat het goed verteerd poepen ze ook aanmerkelijk minder. Verder zijn er ook goede brokken, al is in mijn ogen een brok altijd minder dan vers. Ik geef zelf bv selection croq van Hills naast rodi/smuldier en Nelson doet het daar prima op! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

joyce1986 schreef:wat dan.....hills ofzo ....
Bijvoorbeeld. Ga eerst eens voor de betere merken. Alles is beter dan Bonzo en Pedigree. Dus niet de merken die je in een supermarkt kunt kopen....
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Pedigree Diarrhee zei de meneer van de dierenwinkel tegen mij :o)
en tis nog waar ook, heb ze dat ooit een keer gegeven en ze heeft gans het huis ondergekotst en ondergescheten :o)

Mijn hond eet Royal Canin, ze lust dat liever dan Hills en ze heeft nog nooit haar eigen kaka opgegeten.
Ik las ergens ooit eens in een boekje dat het geven van een eierkoek per week ook hielp tegen strontetende honden. Misschien kan je dat eens proberen? Zou inderdaad ook zeker van voeding veranderen.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

denk ik ook van sommige; lijkt hier wel een prive clubje in plaats van een forum of was het de eerste keer dat de webmaster moest ingrijpen denk het niet.
Martine :neenee:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Marion.

martine schreef:denk ik ook van sommige; lijkt hier wel een prive clubje in plaats van een forum of was het de eerste keer dat de webmaster moest ingrijpen denk het niet.
Dat een webmaster moest ingrijpen heb ik niet meegekregen. Ik word wel kriegel van je belerende vingertje :neenee:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
martine schreef:denk ik ook van sommige; lijkt hier wel een prive clubje in plaats van een forum of was het de eerste keer dat de webmaster moest ingrijpen denk het niet.
Dat een webmaster moest ingrijpen heb ik niet meegekregen. Ik word wel kriegel van je belerende vingertje :neenee:
Er heeft in dit topic nergens iemand ingegrepen. Je ziet ze vliegen! :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, dat offtopic gedoetje van Martine laten we maar voor wat het is, lijkt me. :smile: Maar Joyce, ik zou ook zeker een tijdje echt consequent de poep opruimen. Daarmee doorbreek je een patroon wat je hond zichzelf heeft aangeleerd. Als je dat een aantal maanden volhoudt, tezamen met een goed brokje of versvlees, dan heb je zeer grote kans dat ze het niet meer doet. :ok: (is ook een vingertje, maar dan een positieve. :smile: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

martine schreef:poep eten zeker eigen of andere hondepoep , heeft met de voeding te maken.
Kijk hier bewust niet op de voedingsforum,
jij niet of zij niet?
Je bent hier echt niet de enige BARFer, en er zijn al helemaal relatief veel mensen die hier overtuigd zijn van het goede van verse voeding.

Alleen brengen ze het wat anders :roll:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
joyce1986
Actief

Bedankt voor alle tips ik zal kijken of het helpt :wink:

Dankjewel allemaal :ok: :ok:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Het hoeft niet met voedingstekort oid te maken te hebben. Ik heb ook een poepeter en zij doet het omdat ze het lekker vindt. Alle soorten stront inclusief die van haarzelf! En ze krijgt echt goed te eten.. hetzelfde als de andere drie (elke dag vers vlees).
Ik heb het geaccepteerd, als ze het maar niet naast mij staat te kauwen :mrgreen:
joyce1986
Actief

en je daarna een kusje geeft :P
Tarz
Zeer actief

Persoonlijk vind ik het trouwens geen ramp als mijn hond poep eet. Het is ranzig, maar als ze thuis komt drinkt ze wat water en kauwt ze op haar kluif en dan ruik je er niets meer van.
Als een hond/wolf een prooi zou eten, dan eten ze deze ook met huid en haar op, dus ook de darmen en alles wat daar in zit (dus ook poep), dus ongezond zal het niet zijn.
Tarz
Zeer actief

joyce1986 schreef:en je daarna een kusje geeft :P
Ze heeft de gewoonte mensen daarna te gaan likken! Laatst kwam ik iemand tegen die helemaal dol op Chaya (zo heet ze) was, en hij liet zijn gezicht door haar aflikken...niet wetende dat ze daarvoor stront had gevreten :eek:
joyce1986
Actief

:smile: :smile:
~karin~
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ~karin~ »

Je kunt haar ook ananas geven, dit schijnt ook te helpen tegen poep eten.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Coprofagie, honden eten uitwerpselen!

Honden die uitwerpselen eten, lijkt ons toch net iets minder smakelijk. Meestal wijst dit op een eetstoornis. Dikwijls is dat ook wel zo maar er kunnen toch een heleboel andere oorzaken zijn waardoor dieren uitwerpselen eten. We zetten ze even op een rij.

Zogende teef

Bij een zogende teef is coprofagie de normaalste zaak van de wereld. Zij houdt het nest schoon door alle uitwerpselen op te likken. Zij doet dit tot de pups een leeftijd hebben bereikt van een vijftal weken, daarna stopt het vanzelf. Sommige pups nemen dit gedrag van hun moeder wel eens over maar ook dat stopt vanzelf na een tijdje. Maar wanneer deze pups te snel bij hun moeder vandaan worden gehaald, zou deze aangeleerde coprofagie langer kunnen aanhouden en een probleem worden.

Koop daarom nooit een pup die jonger dan zeven weken bij de teef is weggehaald.

Zindelijkheidstraining en straf

Een belangrijke oorzaak van coprofagie kan ontstaan bij de zindelijkheidstraining. Soms probeert men de pup zindelijk te maken door hem letterlijk met zijn neus op de feiten te drukken. De hond wordt dan met zijn neus tegen de uitwerpselen gedrukt of er zelfs door gewreven. Daarbij geeft men meestal een behoorlijke portie verbale straf. De pup leert slechts zelden op deze manier zindelijk te zijn maar hij gaat eerder angst kunnen ontwikkelen. Angst voor zijn baas als er uitwerpselen aanwezig zijn. De hond zal dan, om straf te voorkomen, proberen ervoor te zorgen dat er nooit nog ergens uitwerpselen te vinden zijn. Deze honden noemen we wel eens recyclagehonden. Het lijkt wel grappig een hond die recycleert maar we moeten ons realiseren dat dit is een zeer moeilijk op te lossen probleem is.

Om deze vorm van coprofagie te voorkomen dient u een degelijke zindelijkheidstraining toe te passen, zonder straf na een ongelukje.

Aandacht en verveling

Sommige honden lijken wel graag gestraft te worden. Of toch, ze hebben er veel voor over om aandacht te kunnen krijgen van hun baas. Meestal ontdekt de hond reeds op jonge leeftijd dat hij aandacht krijgt als hij ergens een drolletje heeft liggen. De baas ruimt dit op en zo is hij toch ook een beetje met de hond bezig. Er ontstaat dan wel eens imitatiegedrag, de hond ruimt zelf ook al eens een drolletje op, hij imiteert zijn baas. Hierdoor krijgt hij dan onmiddellijk reactie van de baas. De baas wil er natuurlijk voor zorgen dat zijn hond zich niet meer bezig houdt met zoiets wansmakelijks. Door deze reactie wordt de coprofagie nog versterkt. De hond interpreteert de reactie van de baas als “eindelijk nog eens wat aandachtâ€
joyce1986
Actief

Helaas zie ik er alleen geen herkenbare dingen in :denken:
Jeanet
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jeanet »

martine schreef:poep eten zeker eigen of andere hondepoep , heeft met de voeding te maken.
Paardepoep eten alle honden graag daar is in principe niks mis mee , alleen als het paard net ontwormd zou zijn is het niet zo gezond
,voor de hond , en natuurlijk het idee dat jij nadien een zoentje krijgt.
Martine
Paardenpoep is wel iets mis mee, dat is heel gevaarlijk voor een hond. Niet zo gezond als het paard net ontwormd is, dat is wel heel zacht uitgedrukt. Ik ken een hond die daaraan is doodgegaan. Dus laat ze dan maar liever haar/zijn eigen poep opeten.
Jeanet
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”