Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
leeftijd kinder(en) ivm fokken
Moderator: moderatorteam
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
leeftijd kinder(en) ivm fokken
Inmiddels ben ik al zo'n kleine 3 jaar bezig me te verdiepen in het ras de Cane Corso. Nu nog maar in bezit van slechts 1 reu, die ingezet wordt als dekreu (ja, hij is gelukkig rastypisch en gezond genoeg enz..). Nu heb ik bewust een reu want met een teef was ik bang misschien verleid te worden tot het 'nemen' van een nestje. Inmiddels ben ik er serieus over aan het nadenken om misschien ooit zelf echt te gaan fokken. Als!! En als ik dit ga doen wil ik eerst alle raadzame en benodigde papier halen. En nog eerder (maar daar zijn we mee bezig) verhuizen naar plek met voldoende ruimte voor max 5 honden (meer wil ik absoluut niet, want ik wil ze toch ook als huishond). En als het eerste nest er komt wil ik dit doen in samenwerking met de fokker(s) waar ik nu m'n hond vandaan heb.
Dit alles ben ik op z'n vroegst van plan over een jaar of 10. Waarom dan pas? Nou, omdat we zelf net een kleine hebben en ik graag alles aandacht wil kunnen geven. Een kind van 10 jr kun je duidelijk maken dat pups niet zijn om mee te spelen (lees plagen bv!) en dat mama ff eerst de pups moet doen. Maar er is best kans dat na deze 1e kleine er nog 's 1 bij komt en die zou dan misschien tussen de 6 en 8 jaar zijn... Is het wel zo verstandig om met dergelijk klein kind in huis dan toch te gaan fokken?
Ik doel niet op de 'gevaren' van de hond voor het kind, eerder andersom (wil niet dat de pups verpest worden!). En hoeveel tijd en aandacht gaat er in zo'n nest zitten? Ik wil niet dat een ten koste gaat van het andere.
Dus wat vinden jullie 'verstandig'. Zijn er nog meer dingen waar ik misschien niet aan gedacht heb enz, enz.
Dit alles ben ik op z'n vroegst van plan over een jaar of 10. Waarom dan pas? Nou, omdat we zelf net een kleine hebben en ik graag alles aandacht wil kunnen geven. Een kind van 10 jr kun je duidelijk maken dat pups niet zijn om mee te spelen (lees plagen bv!) en dat mama ff eerst de pups moet doen. Maar er is best kans dat na deze 1e kleine er nog 's 1 bij komt en die zou dan misschien tussen de 6 en 8 jaar zijn... Is het wel zo verstandig om met dergelijk klein kind in huis dan toch te gaan fokken?
Ik doel niet op de 'gevaren' van de hond voor het kind, eerder andersom (wil niet dat de pups verpest worden!). En hoeveel tijd en aandacht gaat er in zo'n nest zitten? Ik wil niet dat een ten koste gaat van het andere.
Dus wat vinden jullie 'verstandig'. Zijn er nog meer dingen waar ik misschien niet aan gedacht heb enz, enz.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
-
miekmiek
Bij ons thuis waren er altijd honden, ook toen we nog baby's waren. Ik zie dat juist als een heel positief iets in de opvoeding. (van zowel kind als hond
)
Een bezwaar kan zijn dat wanneer je een kleintje hebt je te weinig tijd hebt om je met een eventueel nest of een pup bezig te houden. Maar dat is het enigste bezwaar dat ik kan bedenken.
Een bezwaar kan zijn dat wanneer je een kleintje hebt je te weinig tijd hebt om je met een eventueel nest of een pup bezig te houden. Maar dat is het enigste bezwaar dat ik kan bedenken.
- starfleet
- Erelid
Re: leeftijd kinder(en) ivm fokken
Kind van die leeftijd kan heel goed leren rustig met de pups om te gaan en ze niet op te tillen, maar er alleen rustig mee op schoot te zitten. Alleen laat je kinderen toch niet met een hond. Ook is een kind dan al zover dat het veel zelf buiten speelt en met andere kinderen en niet meer zo constant jouw aandacht nodig heeft als een baby of peuter.Duvel schreef: Maar er is best kans dat na deze 1e kleine er nog 's 1 bij komt en die zou dan misschien tussen de 6 en 8 jaar zijn... Is het wel zo verstandig om met dergelijk klein kind in huis dan toch te gaan fokken?
Ook eventuele vriendjes zijn goed te instrueren. Kinderen luisteren meestal veel beter naar hoe ze met een pup moeten omgaan dan volwassenen.
Anne
-
Gast
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: leeftijd kinder(en) ivm fokken
AL je tijd en energie gaat er in zo'n nest zittenDuvel schreef: En hoeveel tijd en aandacht gaat er in zo'n nest zitten? Ik wil niet dat een ten koste gaat van het andere.

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- annicka
- Zeer actief
En andersom!!! Een kind dat van jongs af aan opgevoed wordt met honden en hun rechten, zal het gemakkelijk accepteren dat pups niet zijn om mee te spelen, maar om voor te zorgen. Ik heb voorbeelden te over in mijn omgeving, inclusief mijn eigen zoon.Inge O schreef:als je het goed aanpakt kunnen de kinderen alleen maar een verrijking zijn voor de pups!
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
-
Daan
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
idd was m'n grootste 'angst' dat ik dan te weinig tijd zou hebben voor òf de kids òf de pups. Op zich ben ik niet bang dat eigen kinderen niet goed om zullen gaan met de pups, want nu al houden we rekening met de opvoeding van zowel de hond als kind dat dit 'vlekkeloos' met elkaar samen kan (met respect en zonder incidenten). De eventuele vriendjes en vriendinnetjes zal misschien iets moeilijker zijn, maar die komen dan gewoon iet in de buurt van de pups als ik ze op wat voor manier dan ook niet vertrouw.
De CC is op zich een makkelijk ras wat fokken betreft, als fokker hoef je eigenlijk niet veel aan een nest te doen. En dan doel ik op gezondheid en ongelukken. Een kennis fokt Bullen en die lijken wel veel meer moeite te moeten doen voor hun pups. Dit is heel algemeen, dat besef ik ook hoor
iig is alles nog toekomstmuziek, al zijn we ons wel dusdanig aan het orienteren mbt woning en vervoer enz op puur de honden dat het niet ondenkbaar is dat het er ooit van gaat komen. Maar eerst maar 's het voorbereidende werk.
thx voor het meedenken alweer!
De CC is op zich een makkelijk ras wat fokken betreft, als fokker hoef je eigenlijk niet veel aan een nest te doen. En dan doel ik op gezondheid en ongelukken. Een kennis fokt Bullen en die lijken wel veel meer moeite te moeten doen voor hun pups. Dit is heel algemeen, dat besef ik ook hoor
iig is alles nog toekomstmuziek, al zijn we ons wel dusdanig aan het orienteren mbt woning en vervoer enz op puur de honden dat het niet ondenkbaar is dat het er ooit van gaat komen. Maar eerst maar 's het voorbereidende werk.
thx voor het meedenken alweer!
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!