Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lamshart

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

linda
Zeer actief

Lamshart

Ongelezen bericht door linda »

Ik moet Djengis van de da 2 maanden rijst met lamshart gaan geven.Ik heb net bij de slager lamshart gehaald, maar heb geen idee wat ik ermee aan moet :eek: Hoe kan ik dat t beste klaarmaken? Eerst koken,en dan stukjes snijden om vermalen en door de rijst vermengen, of gewoon rauw in stukjes snijden of vermalen en dan door de rijst? Help :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik zou zeggen gewoon rauw, net als in het barfdieet.
Overigens lijkt het me erg eenzijdig om hem alleen lamshart met rijst te geven en dat 2 maanden lang.
Zoals in het andere topic stond, zijn er nog meer soorten vlees die in een eliminatiedieet thuishoren, zoals struisvogel, meerval, geit en nog zo wat... misschien kun je eens met je da overleggen?
linda
Zeer actief

Bedankt :ok: Ik denk dat ik dat eens ga doen ja :ok:
Afbeelding

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Net als Anna vind ik alleen rijst en lamshart veel te eenzijdig om 2 maanden lang te geven.
En koken is zonde.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Waarom moet hij op een eliminatie dieet? heeft hij vachtproblemen? Of heeft hij andere onduidelijke kwaaltjes?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Anna Penta schreef:Ik zou zeggen gewoon rauw, net als in het barfdieet.
Overigens lijkt het me erg eenzijdig om hem alleen lamshart met rijst te geven en dat 2 maanden lang.
Zoals in het andere topic stond, zijn er nog meer soorten vlees die in een eliminatiedieet thuishoren, zoals struisvogel, meerval, geit en nog zo wat... misschien kun je eens met je da overleggen?
Het hele idee van een eliminatiedieet is dat je per keer 1 soort dierlijk eiwit uitprobeert. En dat je begint met iets waarvan je vermoedt dat je hond er niet allergies voor is.
Roelfien schreef:Waarom moet hij op een eliminatie dieet? heeft hij vachtproblemen? Of heeft hij andere onduidelijke kwaaltjes?
Pyodermie op plekken die bij een voedingsallergie passen.
weg gehaald zit een virus in
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als het dan maar 1 diersoort mag zijn, dan is er nog altijd wel meer dat je kunt geven dan alleen maar hart. Pens, spiervlees, ribben, longen, lever... dan heb je het al weer over een iets gezonder maal dan alleen maar lamshart.

En persoonlijk zou ik als ik iets wilde elimineren waarvoor de hond allergisch zou kunnen zijn eerst eens een graanvrij dieet proberen.

Overigens heeft Carnibest (een compleet versvleesvoer) een eend&rijst versie voor dit soort gevallen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Ik weet niet precies meer hoe het zit, maar ik heb Gaucho ook een paar maanden op dat eliminatie dieet gehad met rijst en lamshart.

Maar er moest nog iets bij, een of ander voedingssuplement (poeder) om onderdaad te voorkomen dat ze tekorten op lopen.
linda
Zeer actief

Hoi Sietske, van dat poeder,daar hebben ze me niks van verteld,maar ik ga maandag zoiezo naar een andere dierenarts om nog wat dingen te vragen en te kijken hoe hun erover denken. Een dierenarts waar ik zelf wat meer vertrouwen in heb,maar alleen 3 kwartier rijden van hieruit is,dus vandaar dat we eerst naar een da hier in de buurt zijn geweest :wink:
Afbeelding

Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb zelf ook een eliminatiedieet toegepast en mijn da zei dat Poncho rijst, meerval, geit en struisvogel mocht hebben, afgewisseld. Dus niet een voor een maar tegelijk. Het zijn ook allemaal vleessoorten of vis die ze normaal niet eten, dus de kans dat ze voor een van deze eiwitbronnen allergisch zijn is klein. Ikzelf zou nooit 2 maanden alleen orgaanvlees en rijst geven.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Ik heb ook nog even gezocht op internet welk poeder dat nou was, maar ik kan het niet meer vinden...

Ik weet alleen dat ik het in een reguliere dierenwinkel kon krijgen en het was bedoeld als een soort aanvullende voeding, maar de naam weet ik helaas ECHT niet meer...

ben benieuwd wat je DA zegt, want zoals anderen ook zeggen: twee maanden lang alleen maar rijst en hart (bij mijn recept moest er geloof ik ook nog een of andere olie in...) is wel heel erg schamel.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Er is van Bosch een product Vi-min op de martkt, een poeder om het vlees compleet te amken, met vit, en calcium erin. Je kunt ook Gistocal toevoegen. Alleen vlees en rijst levert zeker tekorten op, tenzij je er botten en groente en fruitmixen aan toevoegt. Voor een week of 2 lijken mij die tekorten niet zo erg, maar voor 2 maanden weer wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”