Mijn RR is ondertussen al zo'n tien maanden. Nu weet ik dat er gezegd wordt dat ze nogal afstandelijk zijn t.o.v. vreemden. Maar ik vind het toch nogal vervelend gedrag
Laatst gingen we wandelen en stopte ik bij een vriendin. Zij kwam naar buiten en wij stonden aan de deur wat te praten terwijl Danthé aan de lijn wat rondsnuffelde, na een uitgebreide begroeting.
Nu komen we gisteren bij het trimsalon. Komt daar opnieuw een man binnen en Danthé begint opnieuw te blaffen én te kwispelen maar zijn rugharen kwamen wel omhoog. Hij loopt naar die man, blaft, komt terug tot bij mij en blaft daar een poosje , loopt weer naar die man en blaft, ...
Weer geeft die man hem een paar hondensnoepjes en Danthé stopt. Na een minuut begint hij opnieuw te blaffen.
Is dit verdediging van het baasje? Wat doe ik in zo'n situatie? Ik probeer hem zoveel mogelijk te negeren want als ik roep STOP ofzo stopt hij toch niet met blaffen, dat weet ik zo. Nu vroeg ik me eigenlijk af of hij in feite niet beloond wordt om te blaffen op vreemde mensen doordat zei hem snoepjes geven? Maar hoe ga ik er eigenlijk best mee om?
Hij is heel aanhankelijk bij mij en heeft dit gedrag nog niet vertoont als hij alleen is bij mijn man en er komt een vreemd persoon in de buurt...