Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen naar vreemden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sisi
Vaste gebruiker

blaffen naar vreemden

Ongelezen bericht door sisi »

Hoi,

Mijn RR is ondertussen al zo'n tien maanden. Nu weet ik dat er gezegd wordt dat ze nogal afstandelijk zijn t.o.v. vreemden. Maar ik vind het toch nogal vervelend gedrag :denken: dat hij nu vertoont. Ik zal het even uitleggen

Laatst gingen we wandelen en stopte ik bij een vriendin. Zij kwam naar buiten en wij stonden aan de deur wat te praten terwijl Danthé aan de lijn wat rondsnuffelde, na een uitgebreide begroeting. :cheer: Na enkele minuten kwam haar vader uit de serre en begon hij als een gek te blaffen op hem maar wel mét kwispelende staart. Nu is dat een oudere man die niet snel bang is voor honden en hij liet Danthé gewoon eventjes doen en probeerde hem vervolgens voorzichtig zijn hand te geven om te ruiken. Maar onze hond blééf blaffen. Ik heb die man dan een handvol snoepjes gegeven om aan Danthé te geven en Danthé nam deze aarzelend aan en stopte met blaffen. Eens de snoepjes op, begon hij opnieuw! Ik ben dan maar verder gewandeld.

Nu komen we gisteren bij het trimsalon. Komt daar opnieuw een man binnen en Danthé begint opnieuw te blaffen én te kwispelen maar zijn rugharen kwamen wel omhoog. Hij loopt naar die man, blaft, komt terug tot bij mij en blaft daar een poosje , loopt weer naar die man en blaft, ...
Weer geeft die man hem een paar hondensnoepjes en Danthé stopt. Na een minuut begint hij opnieuw te blaffen.

Is dit verdediging van het baasje? Wat doe ik in zo'n situatie? Ik probeer hem zoveel mogelijk te negeren want als ik roep STOP ofzo stopt hij toch niet met blaffen, dat weet ik zo. Nu vroeg ik me eigenlijk af of hij in feite niet beloond wordt om te blaffen op vreemde mensen doordat zei hem snoepjes geven? Maar hoe ga ik er eigenlijk best mee om?

Hij is heel aanhankelijk bij mij en heeft dit gedrag nog niet vertoont als hij alleen is bij mijn man en er komt een vreemd persoon in de buurt...
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

zit denk ik in zijn schrikfase , angstfase .
sommige hebben er meer last van dan andere. beter dan snoepjes geven , is zelf even naar bv die man te gaan hond negeren en , hoi
leuk blij je te zien enz;;;;; naar de persoon of voorwerp.
als hij het nu pas doet gaat het snel over. met snoepjes gaat de hond
het nadien misschien doen om de aandacht en de snoepjes.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
o my dog!
geregistreerd lid

blaffen naar vreemden

Ongelezen bericht door o my dog! »

Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn hondje (nu net 10 maanden oud).
Ook blaffen naar mensen die haar aanhaalde of tegen haar praatte! zolang er niks werd gezegd was het prima en durfde ze steeds iets dichterbij de vreemde persoon te komen.
Het gekke was dat ze in het begin dit helemaal niet deed ze was juist eerder over enthousiast dan bang. dit is speelt nu zo'n 2 maanden.
Wat ik deed is oefenen in een drukke winkelstraat met haar favoriete speeltje en een zak met koekjes. en mensen die naar haar toe kwamen om haar te aaien een koekje laten geven maar ze werd hier alleen maar gestressed van hoe beter ik mijn best deed hoe erger het wordt.
het wordt nu al een stuk minder (gelukkig) maar wat ik met dit hele verhaal wil zeggen leg er niet te veel druk op je wilt natuurlijk dat het stopt (had ik ook) maar ze voelen heel goed aan hoe jij je voelt op dat moment. En als ze dan weer eens volledig uit haar dak gaat leid ik haar af met een speeltje of ik loop door en zoek geen enkel oogcontact met haar.
Van de week was het zo'n takke weer en was ik met bailey aan het wandelen komt er gewoon een voorbijganger tegemoet en die vrouw had een donkere jas aan met een muts en die boog voorover naar bailey ze schrok zich kapot en jahoor.....blaffen als een gek toen heb ik het genegeerd er ben ik doorgelopen ik denk zelf hoe meer aandacht je eraan besteed hoe erger het wordt.
Maar inderdaad ik heb hiervoor ook hulp gezocht en mij is aangeraden er zo geen aandacht aan te schenken of eventueel afleiden.
Maar ik oefen wel een aantal keer in de week in drukke straten en loop winkels in en uit zodat ze zich zekerder gaat voelen en dat mensen niet eng zijn!
heel veel succes mischien heb je er wat aan?

groetjes,

Laura.
mcf78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mcf78 »

hoi hoi

het enige wat ik erover kan zeggen is dat mijn hond dit gedrag ook heeft alleen veel extremer, maar mijn hond heeft angstagressie en hij is inmiddels 3 1/2 dus bij mijn hond is er jammer genoeg niks meer aan te doen.

mijn hond doet echt lelijk op iedereen en alles wat ie ziet maar blijft idd ook met zijn staart kwispelen. dit is puur door angst en/of onzekerheid.

op een cursus weten ze hier waarschijnlijk wel raad mee.

1 ding wil ik nog wel even zeggen: probeer de pup niet gerust te stellen door te gaan praten en aan te halen want hiermee beloon je dit gedrag en dat is zeker niet de bedoeling
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex :ok:
<BR><BR>
sisi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sisi »

Bedankt voor de tips! Ik vermoedde al dat ik de hond moest gaan negeren maar was toch niet zeker van mijn stuk...

Ik ga het de volgende keer zeker uitproberen en hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen. Ik weet wel dat als ik niks zeg of doe alsof ik hem niet hoor, het niet stopt. Dus misschien moet ik dan maar eens héél sociaal doen met die persoon en een andere keer proberen of ik Danthé onder appel krijg op zo'n momenten. Ik vrees dat hij dan niet veel zin gaat hebben om te luisteren naar wat ik vertel. Maar misschien verrast hij me wel en lukt het toch. Ik vind het in ieder geval een hond die moeilijk te doorgronden is maar ja, dat is ook wel spannend zolang het niet uit de hand loopt, natuurlijk.

Duimen maar...[/url]
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso
Afbeelding
mcf78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mcf78 »

ik zal zeker voor je duimen :ok:
ennuhh aangezien de hond pas 10 maanden is bestaat er een grote kans dat je dit eruit krijgt hoor. en als het niet alleen lukt zou ik even info vragen bij een trainer bij jou in de buurt

succes :ok:
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex :ok:
<BR><BR>
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

sisi schreef:Bedankt voor de tips! Ik vermoedde al dat ik de hond moest gaan negeren maar was toch niet zeker van mijn stuk...

Ik ga het de volgende keer zeker uitproberen en hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen. Ik weet wel dat als ik niks zeg of doe alsof ik hem niet hoor, het niet stopt. Dus misschien moet ik dan maar eens héél sociaal doen met die persoon en een andere keer proberen of ik Danthé onder appel krijg op zo'n momenten. Ik vrees dat hij dan niet veel zin gaat hebben om te luisteren naar wat ik vertel. Maar misschien verrast hij me wel en lukt het toch. Ik vind het in ieder geval een hond die moeilijk te doorgronden is maar ja, dat is ook wel spannend zolang het niet uit de hand loopt, natuurlijk.

Duimen maar...[/url]
Hoi...'

Aandacht is hier het sleutelwoord. Zoals Inge zegt is hij een beetje in twijfel. Mijn reu heeft dat ook gehad. Probeer de aandacht van de hond naar jou aan te scherpen zodat wanneer ij in een conflict situatie zit hij naar jou kijkt. Op deze manier kan jij hem wegloodsen van het enge met een beloning omdat hij aandacht voor jou heeft en niet voor die enge man. Ga de hond dus niet helemaal negeren want ander kan je best een onaangename hond creeren. Als hij namelijk ondekt dat mensen banger voor hem zijn dan hij voor hen kan het een vervelend spelletje van zijn kant worden :wink:

Dus ga met hem oefenen met een "kijk eens" of iets dergelijke.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

mcf78 schreef: maar mijn hond heeft angstagressie en hij is inmiddels 3 1/2 dus bij mijn hond is er jammer genoeg niks meer aan te doen.
:19: is er een leeftijdsgrens aan?
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”