Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij bezoek, aandacht trekken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Bij bezoek, aandacht trekken

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Nou, het was heus irritant hoor.
De stoelen stonden niet rond de keukentafel en meneertje
stond dus te huppelen aan het aanrecht, lag zijn eten klaar,
blaf van hier, blaf van daar,
worteltje gegeven,
terug blaf van hier en van daar.
Hoe reageer je daar nou best op, bezoek werd tureluurs van zijn gedoe. :eek:
Heb hem even in de veranda gezet, was het even over, begon het weer,
probeerde hem op de zetel te laten liggen, wou niet, en van het ene end van het huis naar het andere,
zo druk heb ik hem nog nooit gezien.

En bovenal, springt ie hupla op de stoel op men schoot,
heeft ie NOG NOOIT gedaan.
Tja, hij durft wel zeg :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Begin er mee om hem niet te belonen met dat worteltje als hij staat te jengelen bij je in de keuken. Hij krijgt wat als hij terug gaat naar zijn plaats. Daar kan je hem zijn beloninkje geven. En dat kun je dan ook uitbouwen. Als hij braaf op zijn plaats gaat als je dat zegt en hij blijft, dan beloon je hem. Verder negeren jullie zijn gedrag als hij toch gaat lopen jengelen. Gaat hij dan een tel op zijn plek, hopla, belonen en zo uitbouwen naar langere tijd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mama Sanneke
Zeer actief

Roelfien schreef:Begin er mee om hem niet te belonen met dat worteltje als hij staat te jengelen bij je in de keuken. Hij krijgt wat als hij terug gaat naar zijn plaats. Daar kan je hem zijn beloninkje geven. En dat kun je dan ook uitbouwen. Als hij braaf op zijn plaats gaat als je dat zegt en hij blijft, dan beloon je hem. Verder negeren jullie zijn gedrag als hij toch gaat lopen jengelen. Gaat hij dan een tel op zijn plek, hopla, belonen en zo uitbouwen naar langere tijd.
Oké, maar het is niet makkelijk als er zoveel ogen op je gericht zijn.
Zo van mens, leer dat "beest" toch te zwijgen.
Maar ik ga het proberen, alleen Luka heeft geen vaste stek meer sinds
hij die aanvallen kreeg, soms gaat ie in de badkamer liggen en soms op de zetel.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik snap dat dat moeilijk is om hem dan een vaste plek te geven.
Maar ga hem zeker niet iets lekkers geven als hij erom vraagt, want dan zeg je dus dat hij gelijk heeft dat hij jengelt.
Doet Luka dat bij alle visite? Dus als de vriendin van je zoon komt, bijvoorbeeld ook? Want dan zou je op die manier kunnen oefenen. Niet meteen met een kamer vol visite, maar gewoon met mensen die gewend zijn aan Luka en die je dan instructie kunt geven om hem totaal te negeren. Mijn ervaring is dat mensen die het niet leuk vinden dat de hond opdringerig is juist aandacht gaan geven door hem weg te duwen, tegen de hond te gaan praten etc, dus die kan je niet gebruiken bij je training. Die doen namelijk precies het tegenover gestelde van wat jij wilt, namelijk negeren van Luka.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mama Sanneke
Zeer actief

Roelfien schreef:Ik snap dat dat moeilijk is om hem dan een vaste plek te geven.
Maar ga hem zeker niet iets lekkers geven als hij erom vraagt, want dan zeg je dus dat hij gelijk heeft dat hij jengelt.
Doet Luka dat bij alle visite? Dus als de vriendin van je zoon komt, bijvoorbeeld ook? Want dan zou je op die manier kunnen oefenen. Niet meteen met een kamer vol visite, maar gewoon met mensen die gewend zijn aan Luka en die je dan instructie kunt geven om hem totaal te negeren. Mijn ervaring is dat mensen die het niet leuk vinden dat de hond opdringerig is juist aandacht gaan geven door hem weg te duwen, tegen de hond te gaan praten etc, dus die kan je niet gebruiken bij je training. Die doen namelijk precies het tegenover gestelde van wat jij wilt, namelijk negeren van Luka.
:ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Lekkere (ingevroren) kong geven bij binnenkomst? Werkt (meestal...) ook bij mijn hondjes..Succes!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik durf na vanmiddag helemaal niets meer te zeggen!! Nelson heeft zich totaal misdragen! :oeps: Maar dat terzijde! :roll:
Als een hond druk of nerveus wordt van bezoek behaal je het meest resultaat door te negeren en te vertellen wat de hond wel moet doen, wat je dan vervolgens kan belonen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:Ik durf na vanmiddag helemaal niets meer te zeggen!! Nelson heeft zich totaal misdragen! :oeps: Maar dat terzijde! :roll:
Als een hond druk of nerveus wordt van bezoek behaal je het meest resultaat door te negeren en te vertellen wat de hond wel moet doen, wat je dan vervolgens kan belonen. :wink:
Vertel :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

billy schreef:
Eline* schreef:Ik durf na vanmiddag helemaal niets meer te zeggen!! Nelson heeft zich totaal misdragen! :oeps: Maar dat terzijde! :roll:
Groetjes Els
Hij was nogal opgewonden van zijdiehembijnaindeneusbeet en dus ook even lekker op de gang ging "slapen". We hebben een staaltje niet te stuiten spaanse springerstemperament gezien. :ugh: Om me dood te schamen! :oeps:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:
billy schreef:
Groetjes Els
Hij was nogal opgewonden van zijdiehembijnaindeneusbeet en dus ook even lekker op de gang ging "slapen". We hebben een staaltje niet te stuiten spaanse springerstemperament gezien. :ugh: Om me dood te schamen! :oeps:
Nou kan gebeuren toch, Nels wilde gewoon spelen toch :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

billy schreef:
Eline* schreef:
billy schreef:
Groetjes Els
Nou kan gebeuren toch, Nels wilde gewoon spelen toch :mrgreen:
Groetjes Els
Jah kan gebeuren :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”